Gå til innhold

Fått RROD igjen for 11-12. gang - bare meg som har uflaks?

Dyvers

Anbefalte innlegg

Nå er jeg lei av Microsoft.. :hrm:

Jeg gikk inn på rommet mitt etter middagen og skrudde på xboxen og der ser ser jeg xboxen min blinker rødt.. Det er ikke bare første , andre eller tredje gang... Jeg har nå måtte fått mine røde ringer for 11-12 gang!! :realmad: ( Og ja jeg har måtte sendt inn xboxene alle disse gangene )

Dette kan da være veldig mye uflaks eller kan noe annet foresake dette?!!

Edit: Leif

Endret av Dyvers
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Antaglivis bare uhyre uflaks.

Nå vet jeg ikke hvordan det er hos deg. Men det første jeg tenkte på var om du hadde plassert konsollen i en trang stereobenk eller lignende. Xbox konsoller er ikke akuratt noen kjølebokser, varmeproblem har 360 slitt med siden dag en. Som en tommelfinger regel sier jeg at PCer og spillkonsoller skal ha 20-30cm klaring i hver retning.

Lenke til kommentar

Håper Elkjøp er snille å gir meg bare en ny xbox med en eneste gang slik de gjorde før så slipper jeg å vente på slutten av sommerferien ... ARGH Burde ikke vært lov å hat så mange xboxer slik som meg .....

Edit: Nå blinker den ikke 3 røde lys lenger , men 1 rødt lys og jeg får Error 74 ... Hva betyr dette?

Endret av Dyvers
Lenke til kommentar

"E74: I/O Hardware Error - HSIO related, could be crc error, or many things: There is high chance it's a scaler chip problem (the "ANA" or "HANA" chip near the AV cable connection) it can also be caused by a faulty AV cable so check that first. Microsoft covers this error under their 3-year warranty, this is availble to anyone who hasn't modified their console. contact MS to get a free replacement console before attempting to fix this yourself. Failing that this error In some cases it is a problem with the GPU and may be repairable by doing the x-clamp replacement (see error 0102)"

http://forums.xbox-scene.com/index.php?showtopic=484726

Har du jasper versjonen?

Edit: hvis det er error e74 du har da, regna bare med at det var det samme

Endret av daruu
Lenke til kommentar
"E74: I/O Hardware Error - HSIO related, could be crc error, or many things: There is high chance it's a scaler chip problem (the "ANA" or "HANA" chip near the AV cable connection) it can also be caused by a faulty AV cable so check that first. Microsoft covers this error under their 3-year warranty, this is availble to anyone who hasn't modified their console. contact MS to get a free replacement console before attempting to fix this yourself. Failing that this error In some cases it is a problem with the GPU and may be repairable by doing the x-clamp replacement (see error 0102)"

http://forums.xbox-scene.com/index.php?showtopic=484726

Har du jasper versjonen?

Edit: hvis det er error e74 du har da, regna bare med at det var det samme

Det forsto jeg ikke dritten av :p

Lenke til kommentar

OI OI OI voldsommt med uflaks du har hatt :p

Selv har jeg ikke hatt RROD noen ganger og er glad for det :p

men seriøst 11-12 ganger? Da burde du skifte plass på Xboxen sette den ett annet sted elns og skru den av når du ikke spiller (hvis du gjør det)

Selv har jeg xboxen ved et vindue med god klaring siden den står ved siden av TV alene :p

Lenke til kommentar

var da sykt mye med 11-12 ganger! Jeg har aldri hatt RROD på min Xbox, som er kjøpt Januar 2007 :) Men kanskje du burde finne en ny plass til Xboxen din, der den kan få nok luft slik at den ikke slår seg vrang pågrunn av varmen. Eller kanskje du kan korte litt ned på spilletidene dine :p

Lenke til kommentar

min er fra Jul 2006, aldri hatt noen RROD :D

kanskje du har fått fake rrod noen ganger? at strøm kabelen har gått litt ut av strøm adapteret mens du spilte? jeg fikk det nemlig, men så stappa jeg strømmen lenger inn, og restarta så var alt bra :D

kjipt og måtte senden inn 12 ganger!

passe på å sette den oppå et bord o.l slik at ikke vifta blir blokkert av en vegg bak eller noe. heller ikke sett den i noe skap.

Lenke til kommentar

Syk uflaks da. Jeg har 2 xbox 360, en premium fra release og en Xbox 360 elite kjøpt for vel 6 måneder siden, og aldri hatt problem med røde lys, unntatt en gang jeg ikke hadde festet component kabelen på release xboxen (fikk da hjertet i halsen til jeg leste i manualen hehe). Release boxen sliter litt med lesing av dvd i stående stilling, men når den ligger har den ikke det problemet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...