Gå til innhold

Hvilken bank tilbyr best kapitalkonto?

Sheldon C

Anbefalte innlegg

Jeg har opparbeidet meg en kapitalkonto på rett i overkant av 500000. Banken min satt nylig ned renten til 2,05%, det var før rentekuttet på 0,25% forrige onsdag.

Nå vurderer jeg å flytte mesteparten av kapitalen til en bank som gir meg mere valuta for pengene.

Fryktelig vanskelig å sammenligne priser på de forskjellige bankene da man ikke vet hvor langt de er kommet med å justere rentesatsene.

Jeg vil beholde min nåværende bank, ønsker kun en bank som kan tilby med en ren kapitalkonto, uten noe krav til brukskonto/kort/nettbank.

Noen som kan anbefale en bank til meg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har ikke så mye penger i banken for tiden, har mest i fond og aksjer. Men yabank har relativt bra renter, og det spesielle med dem ar at de gir best rente for beløp under 100.000, helt omvendt av de fleste andre banker som gir mest for større beløp. De gir 3,3% om dagen, men det går sikkert snart ned.

Jeg har lite på lønnskontoen, og et par månedslønner i yabank som buffer. Tror ikke det er lurt for meg å ha hundretusener av kroner i banken for tiden. Jeg bruker bank for kortsiktig sparing, aksjer og fond for langsiktig sparing.

Lenke til kommentar

Eg har ein mindre del i aksjefond (mindre fordi eg ikkje har lyst til å risikere å miste halvparten av alt eg har). Resten har eg stort sett i rentefond. Eg meiner Landkreditt Høyrente hadde ei effektiv rente på 4,77% sist eg sjekka. Fondet gjorde det dårleg i fjor, og ga då "berre" litt over 5% avkastning. Til no i år har det derimot vore "best i klassen". Elles nemner eg finansportalen.no, som er ei fin side for å samanlikne høgrentekontoar og ulike typar fond.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg vil si at banksparing er det tryggeste. Vi er enda ikke ferdig med finanskrisen og muligens kan det bli verre. Har man mer en 2 mill, så ville jeg fordelt det over flere banker, slik ved en eventuell konkurs så mister du ingenting. ;)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Måten de tjener pengene sine på er å forlange at du godtar at de sender deg reklame, og at de bruker kontoopplysninger til å tilpasse den. Hvis ikke du har noe imot det er det godt betalt, men les vilkårene grundig.

Jeg har hatt sparesmart.no siden den dagen de åpnet. Og jeg har ikke mottatt noe reklamemateriell fra dem.

Sikkerheten er ikke noe problem, de er dekket av garantiavtalen (opp til 2 mill, som alle norske banker)

Et utrolig godt tilbud. Så vidt jeg kan se er de gunstige rentene deres eneste markedsføringstiltak, jeg har ennå ikke sett noen form for reklame for sparesmart. Der er ingen gebyrer eller krav om andre konti. Nettbank følger med (gratis)

Men renten går i morgen ned til 3,35%, samtidig som den nest beste alternativet. yABank setter ned til 3,1% for beløp under 100000. (yABank tilbyr en fullverdig brukskonto, mens sparesmart er en sparekonto uten mulighet for kort, avtalegiro etc)

Endret av nojac
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...