Sheldon C Skrevet 20. juni 2009 Del Skrevet 20. juni 2009 Jeg har opparbeidet meg en kapitalkonto på rett i overkant av 500000. Banken min satt nylig ned renten til 2,05%, det var før rentekuttet på 0,25% forrige onsdag. Nå vurderer jeg å flytte mesteparten av kapitalen til en bank som gir meg mere valuta for pengene. Fryktelig vanskelig å sammenligne priser på de forskjellige bankene da man ikke vet hvor langt de er kommet med å justere rentesatsene. Jeg vil beholde min nåværende bank, ønsker kun en bank som kan tilby med en ren kapitalkonto, uten noe krav til brukskonto/kort/nettbank. Noen som kan anbefale en bank til meg? Lenke til kommentar
EsAa Skrevet 20. juni 2009 Del Skrevet 20. juni 2009 Hei! Du kan jo se litt på sparesmart.no, ellers så kan du jo se litt på dinepenger.no. 3,60% rente på sparesmart.no Lenke til kommentar
nirolo Skrevet 20. juni 2009 Del Skrevet 20. juni 2009 Hmm, 3,6 %. Det er jo mer enn hva jeg betaler på huslånet mitt. *Vurdere å ta opp mer lån og sette det i sparesmart.no* Lenke til kommentar
EsAa Skrevet 20. juni 2009 Del Skrevet 20. juni 2009 Hehe...bra rente det da i forhold til mange andre banker. De garanterer at de skal være 5 beste på markedet. Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 20. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2009 Joda, jeg har sett på sparesmart.no. Synes det er lite info på sidene. Må man ha nettbank/brukskonto for å opprette kapitalkonto der? Gebyrer? Er de ferdige med rentejusteringene? Lenke til kommentar
phphans Skrevet 21. juni 2009 Del Skrevet 21. juni 2009 Måten de tjener pengene sine på er å forlange at du godtar at de sender deg reklame, og at de bruker kontoopplysninger til å tilpasse den. Hvis ikke du har noe imot det er det godt betalt, men les vilkårene grundig. Lenke til kommentar
Mythos Skrevet 21. juni 2009 Del Skrevet 21. juni 2009 Jeg har ikke så mye penger i banken for tiden, har mest i fond og aksjer. Men yabank har relativt bra renter, og det spesielle med dem ar at de gir best rente for beløp under 100.000, helt omvendt av de fleste andre banker som gir mest for større beløp. De gir 3,3% om dagen, men det går sikkert snart ned. Jeg har lite på lønnskontoen, og et par månedslønner i yabank som buffer. Tror ikke det er lurt for meg å ha hundretusener av kroner i banken for tiden. Jeg bruker bank for kortsiktig sparing, aksjer og fond for langsiktig sparing. Lenke til kommentar
torbjornen Skrevet 21. juni 2009 Del Skrevet 21. juni 2009 Eg har ein mindre del i aksjefond (mindre fordi eg ikkje har lyst til å risikere å miste halvparten av alt eg har). Resten har eg stort sett i rentefond. Eg meiner Landkreditt Høyrente hadde ei effektiv rente på 4,77% sist eg sjekka. Fondet gjorde det dårleg i fjor, og ga då "berre" litt over 5% avkastning. Til no i år har det derimot vore "best i klassen". Elles nemner eg finansportalen.no, som er ei fin side for å samanlikne høgrentekontoar og ulike typar fond. Lenke til kommentar
KS Skrevet 22. juni 2009 Del Skrevet 22. juni 2009 Standardsvaret er www.finansportalen.no Lenke til kommentar
EsAa Skrevet 2. juli 2009 Del Skrevet 2. juli 2009 Jeg vil si at banksparing er det tryggeste. Vi er enda ikke ferdig med finanskrisen og muligens kan det bli verre. Har man mer en 2 mill, så ville jeg fordelt det over flere banker, slik ved en eventuell konkurs så mister du ingenting. Lenke til kommentar
krwl Skrevet 4. juli 2009 Del Skrevet 4. juli 2009 OK, ja. Men hvor trygge er banker som "sparesmart.no"? Terra-konsernet er jo videnkjent for tidligere å ha hustlet noen stakkars pensjonsparere oppi nord? Lenke til kommentar
nojac Skrevet 14. juli 2009 Del Skrevet 14. juli 2009 (endret) Måten de tjener pengene sine på er å forlange at du godtar at de sender deg reklame, og at de bruker kontoopplysninger til å tilpasse den. Hvis ikke du har noe imot det er det godt betalt, men les vilkårene grundig. Jeg har hatt sparesmart.no siden den dagen de åpnet. Og jeg har ikke mottatt noe reklamemateriell fra dem. Sikkerheten er ikke noe problem, de er dekket av garantiavtalen (opp til 2 mill, som alle norske banker) Et utrolig godt tilbud. Så vidt jeg kan se er de gunstige rentene deres eneste markedsføringstiltak, jeg har ennå ikke sett noen form for reklame for sparesmart. Der er ingen gebyrer eller krav om andre konti. Nettbank følger med (gratis) Men renten går i morgen ned til 3,35%, samtidig som den nest beste alternativet. yABank setter ned til 3,1% for beløp under 100000. (yABank tilbyr en fullverdig brukskonto, mens sparesmart er en sparekonto uten mulighet for kort, avtalegiro etc) Endret 14. juli 2009 av nojac Lenke til kommentar
Wisd0m Skrevet 14. juli 2009 Del Skrevet 14. juli 2009 Sparesmart er helt kurrant. Står jo på BSF: http://www.bankenessikringsfond.no/no/hoved/medlemmer/ Lenke til kommentar
torbjornen Skrevet 14. juli 2009 Del Skrevet 14. juli 2009 (endret) Edit: Gløym det. Endret 14. juli 2009 av torbjornen Lenke til kommentar
Titanic Skrevet 15. oktober 2009 Del Skrevet 15. oktober 2009 Sparesmart er helt kurrant. Står jo på BSF: http://www.bankenessikringsfond.no/no/hoved/medlemmer/ Jeg har åpnet konto hos Sparesmart nå, men har ikke satt inn penger til den ennå. Jeg kan ikke se at Sparesmart står på lista over Bankenes sikringsfond, men Sparesmart går vel kanskje under Terra Kortbank AS? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå