Gå til innhold

TEST: Trust 1620W wireless televiewer

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vet at Philips har utstyr for overføring av lyd/bilde trådløst. Tror de heter noe sånt som "Wireless TV-link", men har ikke sammenlignet med Trust sin løsning. Bruker selv en Philips og er veldig fornøyd, da den også overfører fjernkontrollsignaler.

Lenke til kommentar

Her har jeg noe jeg fikk påpeke!

"Det er hovedsakelig to måter å koble produktet opp på. Enten via VGA-porten eller via en TV/video-ut port. Vi anbefaler ikke å benytte VGA-utgangen såfremt en ikke skal koble produktet opp mot en prosjektør, for å vise presentasjoner o.l. Skal mer krevende medier spilles av (film eller spill) er det sterkt anbefalt å bruke TV/video-porten."

"Man kan tilkoble både VGA og vanlig video. VGA-kabelen er mer beregnet til prosjektorvisninger (presentasjoner) og ikke filmvisninger. Til filmbruk har man videotilkoblingsmuligheten."

Hva skal dette være godt for? For at dette skal stemme må jo den interne (de)kodingen mellom de ulike "formatene", altså kabelteknoligiene være elendig og burde vært påpekt.

Disse "TV/video-ut portene" dere beskriver, er kompositt (RCA) kabler og er mildt sagt den mest elendige måten å overføre bilde på. VGA derimot (RGBHV signaler) er noe av det beste.

Men de færreste TV'er og DVD-spillere har jo VGA. Det er jo greit nok. I dag kan man derfor benytte seg av RGA via Scart, S-video eller komponent signaler. Alt for å unngå kompositt.

"Men dette har jo ikke dette trådløse settet!" Nei, men da kan man heller ikke forvente kvalitet!

Det jeg egentlig ville frem til her er anbefalingen av bruk av kompositt....

Lenke til kommentar

Hva skal dette være godt for? For at dette skal stemme må jo den interne (de)kodingen mellom de ulike "formatene", altså kabelteknoligiene være elendig og burde vært påpekt.

Disse "TV/video-ut portene" dere beskriver, er kompositt (RCA) kabler og er mildt sagt den mest elendige måten å overføre bilde på. VGA derimot (RGBHV signaler) er noe av det beste.

Men de færreste TV'er og DVD-spillere har jo VGA. Det er jo greit nok. I dag kan man derfor benytte seg av RGA via Scart, S-video eller komponent signaler. Alt for å unngå kompositt.

"Men dette har jo ikke dette trådløse settet!" Nei, men da kan man heller ikke forvente kvalitet!

Det jeg egentlig ville frem til her er anbefalingen av bruk av kompositt....

Jeg forstår poenget ditt og jeg er enig med deg til en viss grad. Men husk dette er et trådløst system (som du også nevner) og når evt VGA kabelen har blitt plassert i mottakeren sendes det trådløst for så å bare kunne koble videre med composite fra mottakeren. Da mister en litt av poenget med VGA output :) Håper du forstår hvorfor vi anbefalte composite da :)

Lenke til kommentar

Jo, her i student korridoren invisterte vi i (spleisa) på en radio-lenk til A/V slik at vi kan spille av musikk-filmer, dvd'er musikk osv ut til tv'en i oppholdsrommet. Vi betalte vel ca. 1000SKR inkl. moms og frakt (bor i sveriga da) og fikk en lenk som også jobber i 2.4Ghz området. Den hadde også en fiffig sak.. på senderen (den som settes ved DVD spiller) kobler man på en IR-sender, og på motakeren (ved TV'en) sitter en mottager innebygd. Resultat: man kan bruke en vilken som helst fjernkontroll, IR-signalene fra fjernkontrollen blir overført (radiolenk) til senderen og kjørt ut til f.eks. DVD spiller. på så sett har man total kontroll over alt som man i vanlige fall har fjernkontroll til! Perfekt.

Det negative er:

MIKROBØLGEOVN!! -Denne slår inn som bare det, og er et stort problem om denne anvendes av øvrige i kollektivet.

Betongvegger:

Ikke bare når man sender gjennom vegger, men også når man sender i fri sikt linje, fikk vi problemer. (Refleksjoner antar vi er hovedproblemet.) Det beste vi har fått til er vel helt ok. Bilde-kvaliteten var som oftest grei nokk, men lyden hadde ofte susing og andre merkbare artefakter. Med litt uflaks får man også horisontale striper på skjermen med støy, varierende i bredd og varighet. Dette problemet blir vi bare helt kvitt når de har fri sikt linje til hverandre, noe som er litt plagsomt for å si det mildt. Men men.

Mine to cent. Husker ikke helt hva systemet heter akkurat nå, men det var ikke trust systemet.. :)

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

føler nødvendighet for å liste opp denne her.

Kable-kvalitet:

DVI. Hittil totalt best kvalitet, av det som finnes på markedet.

VGA. like over RGB kvalitet

RGB(komponent) : svært god kvalitet, men få tver har støtte for rgb

scart: meget bra kvalitet.

S-video: god kvalitet.

RCA(kompositt, gul, rød og hvit): ok/dårlig. avhenger av kvaliteten på pluggene.

Ser ingen nødvendighet for å ramse opp lydkabel kvaliteter.

Thomas, hmm, dårlig, har selv hatt noen oppleveser med at når jeg kobler til trådløse nettverket så opner garasjeporten seg..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...