Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

DIY skyvedørs garderobe

Anbefalte innlegg

Har noen gamle skal i kåken, med noen svært upraktiske - og bøtt øgly - dører. Tenger å sette en skyvedørsfront foran "rammene", slik at det i alle fall ser bedre ut når skapene er lukket (ser det noen gang som helst bra ut inni ett skap???)

Har sett på en del av de ferdige løsningene, men syntes disse er pokker så dyre.

Sitter derfor her med masse tanker i hodet om hvordan lage hele fronten selv.

Plater er jo ikke alt for dyre, og det er jo da glidere og evt hjul og slikt som må til.

Noen som har laga slikt fra bunnen av selv, som kan dele erfaringer?

Eller noen som vet om steder på kloden der slikt materiell har en annen prislapp enn her på berget?

-Thanx

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Ingen innspill??

Ikea har billige løsninger da, kanskje du får kjøpt kun skinner og dører der.. Burde ikke koste altfor mye.

Hadde vært kjekt det :-), og ennå kjekkere om jeg bodde i en annen ende av landet... IKEA kommer her nord, men når og hvor anes ikke.

Så det blir vel ei løsning som passer dårlig for øyeblikket.

Men takker og bukker likevel!!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Jeg laget en skyvedør melllom 2 rom for et par år siden, og siden dette var ukurant dimensjon. bestlite jeg skinne og trinsesett fra Langlo hos min lokale Byggmakker. Dette kan bestilles etter mål, og du lager enkelt døren selv. Jeg ville ha helt fritt gulv, så jeg valgte en skinne med takhengt oppheng og laget døren slik at den svever 1 mm over gulvet når den er lukket. Selve skinnemekanismen er felt inn i taket, slik at det bare er en sprekk på dørens bredde som er synlig når døren er åpen (selve døren går inn i veggen).

Billig var det ikke uansett, billigste komplette løsning får du hos Garderobemannen. Jeg kjøpte en løsning med 2 dører og topp- og bunnskinne på 150 cm bredde der for 1500 i mai, mener å huske at jeg betalte mye mer for bare skinne og trinser fra Langlo.

Lenke til kommentar

Såpass dyrt selv med selvbygg. Fasken åsså...

Blir vel ei harry-løsning her vil jeg tro. Skal riktignok forsøke å overtale en kar på ebay om å sende en sak over, men tror egentlig at den er ganske skrall i utgangspunket (både skinnesystemet og muligheten).

Jaja, en kan jo ikke vinne ethvert slag ;-)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Syntes ikke løsningen fra Garderobemannen var så dyr? Åpning 150 cm, 2 dører tilpasset til mål (dørene tilpasses til 1/2-parten av åpning + noen % overlapp), inkl tilpasset topp- og bunnlist, komplett med trinser/hjul. Du klarer det ikke billigere selv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...