Baba2 Skrevet 29. juni 2009 Del Skrevet 29. juni 2009 Lever anmeldelse hos nærmeste politistasjon. På et familiemedlem? Kunne du klart det? Om de hadde snoket i min private post eller e-post så ja uten tvil. I min familie er det en dødssynd å gjøre slikt, og jeg ville annmeldt for å statuere at jeg mener alvor av at det på ingen måte er unnskyldninger for å snoke i andres private ting. Oj. Reagerte her jeg. Anmelde sin egen familie kun for å skjekke post/epost? Hva slags eksempel er det du vil statuere? At du ikke aksepterer at andre sjekker din post/email? Det kan man jo oppnå ved å si ifra eller å kjefte. Lenke til kommentar
archongamer Skrevet 29. juni 2009 Del Skrevet 29. juni 2009 Selvfølgelig, ved engangstilfelle så sier man i fra og kjefter. Ved systematisk snoking så ville jeg anmeldt uten å blunke. Hadde et familiemedlem gått av veien for å dra på postkontoret uten min viten, for å hente min rekomanderte pakke, og så i tillegg sjekket hva som den inneholdt er det så grovt at jeg ville sterkt vurdert det ja. Lenke til kommentar
bruker234 Skrevet 29. juni 2009 Del Skrevet 29. juni 2009 smells fleshlight and lubeeeee Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 29. juni 2009 Del Skrevet 29. juni 2009 Oj. Reagerte her jeg. Anmelde sin egen familie kun for å skjekke post/epost? Jeg reagerer på at du omtaler det som, "kun". Dette er faktisk et ganske grovt lovbrudd og i alle fall et grov tillitsbrudd. Jeg ville anmeldt familiemedlemmer som banket meg opp eller stjal datamaskinen min eller misbrukte bankkortet mitt også. Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 29. juni 2009 Del Skrevet 29. juni 2009 Et grovt lovbrudd er det nå ikke. Straff opp mot 6 måneder er ikke stort mye mer enn en forseelse. Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 30. juni 2009 Del Skrevet 30. juni 2009 Jeg anser alle lovbrudd som grove jeg krikkert, ganske enkelt fordi at det burde være unødvendig å begå lovbrudd i hytt og gevær. Det norske lovverket er relativt snilt, så det er ikke så jævlig vanskelig å holde seg i skinnet. Lenke til kommentar
hean Skrevet 30. juni 2009 Del Skrevet 30. juni 2009 Et grovt lovbrudd er det nå ikke. Straff opp mot 6 måneder er ikke stort mye mer enn en forseelse. Det verste er faktisk ikke selve lovbruddet i seg selv men hva noe slikt ødelegger for en familie. Jeg vet ihvertfall at hvis noen i min familie hadde med hviten og vilje hentet ut og åpnet en rekommandert sending som var til meg hadde det blitt bråk. Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 30. juni 2009 Del Skrevet 30. juni 2009 Jeg anser alle lovbrudd som grove jeg krikkert, ganske enkelt fordi at det burde være unødvendig å begå lovbrudd i hytt og gevær. Det norske lovverket er relativt snilt, så det er ikke så jævlig vanskelig å holde seg i skinnet. Hvis alle lovbrudd er grove vil 'grovt lovbrudd' enten bli smør på flesk (og meningsløst), ellers mener man at det er et særdeles grovt lovbrudd. Det kan umulig være det siste. Lenke til kommentar
hean Skrevet 30. juni 2009 Del Skrevet 30. juni 2009 Hvis alle lovbrudd er grove vil 'grovt lovbrudd' enten bli smør på flesk (og meningsløst), ellers mener man at det er et særdeles grovt lovbrudd. Det kan umulig være det siste. Han må vel få lov å definere og tolke som han vil uten at staten skal ta over hans syn.... Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 30. juni 2009 Del Skrevet 30. juni 2009 Hvis alle lovbrudd er grove vil 'grovt lovbrudd' enten bli smør på flesk (og meningsløst), ellers mener man at det er et særdeles grovt lovbrudd. Det kan umulig være det siste. Han må vel få lov å definere og tolke som han vil uten at staten skal ta over hans syn.... Indeed, men enkelte elitiske advokatspirer mener de har monopol på å ha meninger om slikt. Du vet, staten har alltid rett. Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 30. juni 2009 Del Skrevet 30. juni 2009 Hvis alle lovbrudd er grove vil 'grovt lovbrudd' enten bli smør på flesk (og meningsløst), ellers mener man at det er et særdeles grovt lovbrudd. Det kan umulig være det siste. Han må vel få lov å definere og tolke som han vil uten at staten skal ta over hans syn.... Må være lov å kritisere at tolkingen hans er logisk inkonsistent uten å bli ansett som representant for staten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå