marsfjell Skrevet 20. juni 2009 Del Skrevet 20. juni 2009 (endret) Hai! Her om dagen var jeg så smart at jeg greide å ødelegge min kamerats CPu, 482 socket. Men hovedkortet er så gammelt at jeg finner ikke produsenten. Så jeg lurer på hvor jeg kan finne en 482 sockets MB med AGP ingang og DDR ram? Endret 21. juni 2009 av marsfjell Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 20. juni 2009 Del Skrevet 20. juni 2009 (endret) brukmarkedet (se i menyen på toppen av denne siden). Evt. finn.no og andre sike steder. Du finner nok ikke det sokkelformatet i vanlig salg lenger, men brukt så kan du sikkert få det veldig billig. -Stigma EDIT: socket 482 slo meg som litt ukjennt, så jeg slo det opp. Det finnes ingen socket 482, så hvilken socket er det egentlig du mener her? http://en.wikipedia.org/wiki/Cpu_socket Rådet gjelder selvfølgleig fremdeles. Om det er noe som ikke lenger er i salg så må du se på bruktmarkedet. Endret 20. juni 2009 av Stigma Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 20. juni 2009 Del Skrevet 20. juni 2009 (endret) Du mener vel 478 socket som er de gamle Pentium CPUene vel? I så fall selges det vel en del av dem enda på brukt markedet, men 482, der er jeg helt tapt ja. Endret 20. juni 2009 av Chavalito Lenke til kommentar
GLOCK05 Skrevet 20. juni 2009 Del Skrevet 20. juni 2009 Eller kanskje det menes Socket A for AMD ( 462 ) Lenke til kommentar
marsfjell Skrevet 20. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2009 (endret) Du mener vel 478 socket som er de gamle Pentium CPUene vel? I så fall selges det vel en del av dem enda på brukt markedet, men 482, der er jeg helt tapt ja. Sorry, ja, 478 socket var det :> Endret 20. juni 2009 av marsfjell Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 20. juni 2009 Del Skrevet 20. juni 2009 Eneste nye hovedkortet jeg kunne finne med socket 478 var dette. Men det innebærer kjøp av nytt minne, og nytt skjermkort (om man ikke benytter seg av den integrerte løsningen). Så bruktmarkedet er nok eneste løsningen ellers. Lenke til kommentar
marsfjell Skrevet 20. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2009 Eneste nye hovedkortet jeg kunne finne med socket 478 var dette. Men det innebærer kjøp av nytt minne, og nytt skjermkort (om man ikke benytter seg av den integrerte løsningen). Så bruktmarkedet er nok eneste løsningen ellers. Han har nettopp kjøpt skjermkort og rambrikker så kan liksom ikke bruke 2-3k på alt nytt igjen, da har jeg/han brukt 5-6k allerede som kunne ha vært en ny PC Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 20. juni 2009 Del Skrevet 20. juni 2009 Hei! Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel. Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler. Husk at en god emnetittel skal beskrive eller oppsummere hvilket problem du har - ikke at du har et problem. En god emnetittel skal heller ikke kun bestå av et produktnavn. Bruk -knappen i første post for å endre emnetittelen. (Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..) Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 22. juni 2009 Del Skrevet 22. juni 2009 (endret) Eneste nye hovedkortet jeg kunne finne med socket 478 var dette. Men det innebærer kjøp av nytt minne, og nytt skjermkort (om man ikke benytter seg av den integrerte løsningen). Så bruktmarkedet er nok eneste løsningen ellers. Han har nettopp kjøpt skjermkort og rambrikker så kan liksom ikke bruke 2-3k på alt nytt igjen, da har jeg/han brukt 5-6k allerede som kunne ha vært en ny PC Nei sant, det blir ikke praktisk. Socket 478-kort med AGP/DDR gikk ut av salg for mange år siden, så du blir i så fall nødt til å spore opp et brukt et som nevnt. Det er som regel ikke alt for vanskelig, siden det hender folk ofte har slike ting liggende. Endret 22. juni 2009 av Smirnoff Lenke til kommentar
marsfjell Skrevet 22. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2009 Eneste nye hovedkortet jeg kunne finne med socket 478 var dette. Men det innebærer kjøp av nytt minne, og nytt skjermkort (om man ikke benytter seg av den integrerte løsningen). Så bruktmarkedet er nok eneste løsningen ellers. Han har nettopp kjøpt skjermkort og rambrikker så kan liksom ikke bruke 2-3k på alt nytt igjen, da har jeg/han brukt 5-6k allerede som kunne ha vært en ny PC Nei sant, det blir ikke praktisk. Socket 478-kort med AGP/DDR gikk ut av salg for mange år siden, så du blir i så fall nødt til å spore opp et brukt et som nevnt. Det er som regel ikke alt for vanskelig, siden det hender folk ofte har slike ting liggende. Noen som har noe slikt liggende ? ;p Lenke til kommentar
marsfjell Skrevet 2. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2009 Eneste nye hovedkortet jeg kunne finne med socket 478 var dette. Men det innebærer kjøp av nytt minne, og nytt skjermkort (om man ikke benytter seg av den integrerte løsningen). Så bruktmarkedet er nok eneste løsningen ellers. Han har nettopp kjøpt skjermkort og rambrikker så kan liksom ikke bruke 2-3k på alt nytt igjen, da har jeg/han brukt 5-6k allerede som kunne ha vært en ny PC Nei sant, det blir ikke praktisk. Socket 478-kort med AGP/DDR gikk ut av salg for mange år siden, så du blir i så fall nødt til å spore opp et brukt et som nevnt. Det er som regel ikke alt for vanskelig, siden det hender folk ofte har slike ting liggende. Noen som har noe slikt liggende ? ;p Hmm, jeg finner ikke noe.. noen som har sett noe lignende på nettet i det siste? Lenke til kommentar
FlinkeFreddy Skrevet 2. juli 2009 Del Skrevet 2. juli 2009 Snakker vi athlon-serien til AMD ? Har en sånn liggende et eller annet sted... Lenke til kommentar
Suppekatten Skrevet 2. juli 2009 Del Skrevet 2. juli 2009 (endret) Jeg har et 478 hovudkort liggende. Send pm vis du er interesert Endret 2. juli 2009 av Heigren Lenke til kommentar
marsfjell Skrevet 2. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2009 (endret) Snakker vi athlon-serien til AMD ? Har en sånn liggende et eller annet sted... Trenger et hovedkort og CPU som passer med ddr ram brikker og http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=388745 Forige cpu var en intel, men vi tror at hovedkortet kan ha tatt kvelden også Endret 2. juli 2009 av marsfjell Lenke til kommentar
FlinkeFreddy Skrevet 3. juli 2009 Del Skrevet 3. juli 2009 Acer Mini og Asus EEE hørtes billigere ut... Lenke til kommentar
Sigurd2 Skrevet 3. juli 2009 Del Skrevet 3. juli 2009 (endret) Han har nettopp kjøpt skjermkort og rambrikker så kan liksom ikke bruke 2-3k på alt nytt igjen, da har jeg/han brukt 5-6k allerede som kunne ha vært en ny PC Har dere virkelig kostet på 2-3k på en så gammel platform? Maskiner som er bedre ligger ofte i søppelkontainere Har et hovedkort her som jeg ennå ikke har kastet, Abit IC7 (AGP, DDR, Socket 478). Sitter også en P4 2.6Ghz på det. (mangler kjøler) PM meg, så kan jeg eventuelt sende det mot porto. Endret 3. juli 2009 av Sigurd2 Lenke til kommentar
marsfjell Skrevet 4. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2009 Vell, jeg har ikke kostet på den noe.. + vi liker å bygge gamle pc'er ;P Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå