Gå til innhold

Hvor kan jeg finne disse delene?

Anbefalte innlegg

Hai! Her om dagen var jeg så smart at jeg greide å ødelegge min kamerats CPu, 482 socket. Men hovedkortet er så gammelt at jeg finner ikke produsenten. Så jeg lurer på hvor jeg kan finne en 482 sockets MB med AGP ingang og DDR ram?

Endret av marsfjell
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

brukmarkedet (se i menyen på toppen av denne siden).

Evt. finn.no og andre sike steder.

Du finner nok ikke det sokkelformatet i vanlig salg lenger, men brukt så kan du sikkert få det veldig billig.

-Stigma

EDIT: socket 482 slo meg som litt ukjennt, så jeg slo det opp. Det finnes ingen socket 482, så hvilken socket er det egentlig du mener her?

http://en.wikipedia.org/wiki/Cpu_socket

Rådet gjelder selvfølgleig fremdeles. Om det er noe som ikke lenger er i salg så må du se på bruktmarkedet.

Endret av Stigma
Lenke til kommentar
Du mener vel 478 socket som er de gamle Pentium CPUene vel? I så fall selges det vel en del av dem enda på brukt markedet, men 482, der er jeg helt tapt ja.

Sorry, ja, 478 socket var det :>

Endret av marsfjell
Lenke til kommentar
Eneste nye hovedkortet jeg kunne finne med socket 478 var dette. Men det innebærer kjøp av nytt minne, og nytt skjermkort (om man ikke benytter seg av den integrerte løsningen). Så bruktmarkedet er nok eneste løsningen ellers.

Han har nettopp kjøpt skjermkort og rambrikker så kan liksom ikke bruke 2-3k på alt nytt igjen, da har jeg/han brukt 5-6k allerede som kunne ha vært en ny PC :p

Lenke til kommentar

Hei!

Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel. Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

Husk at en god emnetittel skal beskrive eller oppsummere hvilket problem du har - ikke at du har et problem. En god emnetittel skal heller ikke kun bestå av et produktnavn.

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men p_report.gif gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..)

Lenke til kommentar
Eneste nye hovedkortet jeg kunne finne med socket 478 var dette. Men det innebærer kjøp av nytt minne, og nytt skjermkort (om man ikke benytter seg av den integrerte løsningen). Så bruktmarkedet er nok eneste løsningen ellers.

Han har nettopp kjøpt skjermkort og rambrikker så kan liksom ikke bruke 2-3k på alt nytt igjen, da har jeg/han brukt 5-6k allerede som kunne ha vært en ny PC :p

Nei sant, det blir ikke praktisk. Socket 478-kort med AGP/DDR gikk ut av salg for mange år siden, så du blir i så fall nødt til å spore opp et brukt et som nevnt. Det er som regel ikke alt for vanskelig, siden det hender folk ofte har slike ting liggende.

Endret av Smirnoff
Lenke til kommentar

Nei sant, det blir ikke praktisk. Socket 478-kort med AGP/DDR gikk ut av salg for mange år siden, så du blir i så fall nødt til å spore opp et brukt et som nevnt. Det er som regel ikke alt for vanskelig, siden det hender folk ofte har slike ting liggende.

Noen som har noe slikt liggende ? ;p

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Noen som har noe slikt liggende ? ;p

Hmm, jeg finner ikke noe.. noen som har sett noe lignende på nettet i det siste?

Lenke til kommentar

Har dere virkelig kostet på 2-3k på en så gammel platform?

Maskiner som er bedre ligger ofte i søppelkontainere ;)

Har et hovedkort her som jeg ennå ikke har kastet, Abit IC7 (AGP, DDR, Socket 478).

Sitter også en P4 2.6Ghz på det. (mangler kjøler)

PM meg, så kan jeg eventuelt sende det mot porto.

Endret av Sigurd2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...