Gavekort Skrevet 20. juni 2009 Del Skrevet 20. juni 2009 Hei! Jeg har brukt Adobe sin frameset-template, med topmeny og sidemeny. Men hvis jeg vil ha hele greia som en Index så fungerer ikke det, jeg klarer bare å lagre hver del som en separat fil. Noen som kan hjelpe? Lenke til kommentar
Øsse Skrevet 20. juni 2009 Del Skrevet 20. juni 2009 Det er det som er meningen og som er konseptet bak frames for å gjøre veldlikehold og oppdateringer lettere, dog det ikke er populært i dag. Hvis du faktisk vil ha alt i en så ville jeg - hvis ikke programmet du bruker kan gjøre det for deg - flette alt innholdet i hver fil sammen til en og så bruke CSS for å styre hvor ting skal være: Ta alt innholdet (ikke bokstavlig talt, men sånn ca. alt mellom <body> og </body> tror jeg) i alle filene uten om en og lim det inn i den siste, mens du setter <div class="meny"> og </div> rundt innholdet fra hver fil, og endrer "meny" til "overskrift" eller "hovedinnhold" eller hva som måtte passe, og sett div-tags rundt det opprinnelige innholdet i den siste filen. Du kan da bruke CSS-koding til å definere egenskaper til disse div-tagene, som i utgangspunktet bare er usynlige bokser, for å plassere de på siden på fornuftige steder. Her kan du få begynnerinfo om CSS hvis du ikke vet noe om det fra før. De to første sidene står det ikke så mye, men det er greit å bare skumlese de. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå