Gå til innhold

BK: ut mot det store blå..

Anbefalte innlegg

Heisann!

Tiden mellom jobb og skole går for det meste til prøving og feiling av mitt nye utstyr. I dag hadde jeg bestemt meg for å overbevise at 50mm på FF, er en kombinasjon som også går til landskapsfotografering. Riktig nok får du ikke helt de samme resultatet som med en vidvinkel, men funker alikevel fint for meg. ;)

Her er i alle fall forsøket mitt:

Canon 50mm f/1.4@ f/16

1/200sek

-0.7 eav

ISO 200

Canon eos 5d

post-161157-1245512182_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
E det bare mæ eller ser kantene langs fjellskråninga falske/redigert ut!?

oi..

Ser det nå ja. Skjønner at jeg ikke har vært nøyaktig nok når jeg la de ulike lagene på ps..

Men kan dere ikke prøve å se vekk fra det, inntil at jeg får lagt ut ny versjon? :)

Lenke til kommentar

Likte fargene i bildet. Men det hadde kanskje vært bedre om du bøyde deg litt ned og løftet blikket litt? Ser ut som det er fint videre utover bak der, og det ser ut som en plass en kan sitte og drømme seg bort. :)

Lenke til kommentar

Takker for kommentar.

Det er nettopp fargene jeg selv liker og ville prøve å fange. Utsnittet er gjort med vilje, da jeg hadde to valg med min 50mm; kutte forgrunnen og få med meg mer blå himmel, eller kutte blå himmel og i steden fange fin forgrunn og farger. Da valget plutselig ble mellom kjedelig blå himmel og fargerik forgrunn, ble valget enkelt for meg.. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...