.Lagrange. Skrevet 20. juni 2009 Del Skrevet 20. juni 2009 (endret) Valgenes kvaler. For meg står det på én ting, men så er det så store variasjoner mellom det ene valget. Nemlig batterilevetiden. En sammenlikning viser at B2100 har 600 timer standby, mens B2700 har 350 timer. Dette er en ganske stor forskjell! Men hvis jeg velger B2100 har den ikke 3G, den har mindre skjerm, dårligere kamera og mye mindre minne. Alt dette betyr egentlig lite i mine øyne, for man kan jo kjøpe minnekort....sant? Men "verst" av alt er at den er mindre støt og fuktsikker. Jeg klarer bare ikke å bestemme meg, for meg er det viktig at mobilen er STØDIG og at jeg slipper å ladde den 3 gang i uka. Er B2100 stødig nok? Endret 20. juni 2009 av .Lagrange. Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 20. juni 2009 Del Skrevet 20. juni 2009 Det står B2100 ikke er fukt&støt-sikker, men det er vel feil? Amobil har testet begge telefonene, anbefaler deg lese dem. B2700 fikk blant annet amobil's anbefalt stempel Test: Samsung B2100 Test: Samsung B2700 Lenke til kommentar
.Lagrange. Skrevet 20. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2009 (endret) Det står B2100 ikke er fukt&støt-sikker, men det er vel feil? Amobil har testet begge telefonene, anbefaler deg lese dem. B2700 fikk blant annet amobil's anbefalt stempel Test: Samsung B2100 Test: Samsung B2700 Jo takk, jeg har lest testene Men jeg er usikker på om det enten er ironi fra amobils side, eller om de har blandet litt med infoen? Fra testen til B2100; Dette (B2100) er telefonen for deg som trenger noe mer robust enn en vanlig mobiltelefon. Den er nemlig IP57-sertifisert, noe som innebærer at den er beskyttet mot støv og er beskyttet mot nedsenking i vann, 15 cm til 1 meter. Til sammenlikning er B2700 "bare" IP54-sertifisert og er dermed bare oppgitt til å tåle støv og vannsprut. Så konkluderer de med; Men vil du ha mest mulig robust telefon for pengene, vil vi faktisk heller anbefale storebroren til B2100, B2700. Denne tåler så godt som like mye som B2100, og har høyere kameraoppløsning, 3G og støtte for alle GSM-frekvensene. Prisen er bare noen hundrelapper ekstra. Men den konklusjonen sier meg lite, når jeg er mer opptatt av batterilevetid enn 3G og kameraoppløsning Minne kan jeg kjøpe for et par hundrelapper ekstra. En annen ting som gjør at jeg bøyer mot B2100, er ordningen av T9-ordlisten. Jeg bruker aktivt IKKE T9 - og ønsker å få skrudd denne av permanent på min neste mobil også. Slik jeg har forstått det går det ikke an på B2700, eller er det kun snakk om SMS-tull MED T9 påskrudd? Endret 20. juni 2009 av .Lagrange. Lenke til kommentar
Samuro Skrevet 3. juli 2010 Del Skrevet 3. juli 2010 På B2700 må du slå av T9 hver gang du skriver sms, noe som er fikset for B2100. Selv har jeg nettopp sammenliknet nettopp disse to modellene, og besluttet for å gå for B2100 basert på batterilevetid, vanntålbarhet og pris. Det eneste som fikk meg til å helle mot B2700 er høydemåleren Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå