Gå til innhold

BK: Utbrent (fotograf)

lain

Anbefalte innlegg

Jeg fikk min nye 50mm fastobjektiv her om dagen, og sliter kanskje litt med å venne meg til å bruke denne.

post-86587-1245509141_thumb.jpg

Kort sagt, jeg ønsker kritikk, bildet i seg selv er kanskje ikke så veldig spennende, men hva burde vært gjort teknisk?

Også evt etterarbeiding det trenger/krever for å bli et akseptabelt resultat er interessant.

Regner med at noen vil si at det fortjener en crop, og jeg kan forsåvidt si meg enig, men redd det blir for "trangt", så usikker på hvordan man skal få til dette så det blir "pent".

Har fotografert alt for lite det siste halvåret/året, så håper for min egen del at dette er starten på en ny periode med kreative bilder. Kjøpte 50mm for å utfordre meg selv, og det at F1.8 ikke skader når du skal ta bilder innendørs.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror motivet er av liten interesse for forumbrukerne. Kanskje elektrikere vil synes det er mer interessant, men selv der vil det være tvil :p

Det er i grunn ingenting å gi kritikk på. Hvis du ville dokumentere at tingen er brent burde du brukt stort blendertall og mye lys..

Lenke til kommentar

Ja, som sagt, motivet i seg selv er nok kjedelig for folk flest. For meg var det mest en ide om å prøve å få fokus kun på den brente fasen, noe jeg mener jeg klarte greit.

Jeg får se om jeg får tatt noe mer interessant motiv, kanskje det blir mer å kritisere da.

Lenke til kommentar

Jeg er uenig med Ingarj; selv om ikke bildet er så veldig interessant for andre enn elektrikere og oss som liker rustne, slitne og utbrente ting, så er det ting som kan forbedres.

Du har noe greier til venstre som forstyrrer. Det kan du fjerne ved å beskjære bildet. Du har samtidig kuttet toppen av sikringen, noe som jeg synes er forstyrrende. Samtidig som det er uinteressante ting i bunn av bildet. Jeg ville nok også valgt en litt mindre blender slik at det var mer av sikringen som var i fokus.

Tom

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...