bidz Skrevet 8. mai 2003 Del Skrevet 8. mai 2003 Lurer på om noen har informasjon eller en link ang. specs'ene på SX1. Da tenker jeg ikke på størrelse, batteritid og slikt. Er nysgjerrig på f.eks. hvilken type CPU den bruker, og hastighet på denne, og slikt. Er også interessert i og lese en test av den, dersom det finnes. Anyone? Lenke til kommentar
molna Skrevet 8. mai 2003 Del Skrevet 8. mai 2003 Tror SX1 har samme CPU som 3650/N-Gage, på 104mHz. I allefall hvis man skal tro på http://www.siemenssx1.com/ På memory har de skrevet 4MB, men det riktige vil være ca 8MB (tilgjengelig for brukeren). Står også MIDP 1.0, men SX1 vil støtte MIDP 2.0, enten fra starten, eller ved oppgradering senere. Lenke til kommentar
bidz Skrevet 8. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2003 Tror SX1 har samme CPU som 3650/N-Gage, på 104mHz. I allefall hvis man skal tro på http://www.siemenssx1.com/På memory har de skrevet 4MB, men det riktige vil være ca 8MB (tilgjengelig for brukeren). Står også MIDP 1.0, men SX1 vil støtte MIDP 2.0, enten fra starten, eller ved oppgradering senere. MIDP 2.0 er jo iallefall et krav til en såpass ny telefon. Er det ikke 24MB internminne i SX1? så er det kun 8mb igjen til brukeren? trodde ikke at Series 60 (Symbian 6.1) tok såpass mye større plass enn Symbian 7.0 UIQ (på P800 er det 16mb internminne, hvorav 12MB er ledig for brukeren, 4MB brukes av OS'et). takk for info'en/linken! forresten, tror info'en på den siden er litt feil. De lister opp P800 med samme CPU som bl.a. 3650, noe som er ukorrekt. P800 har en 156MHz ARM9 CPU (egentlig en 206MHz, som er nedklokka til 156MHz for og spare litt på batteriet, om det er noe "speedstep" funksjon ved høy belastning vet jeg ikke). De lister også P800 med 14mb internminne - som er feil, den har 16MB som tidligere nevnt. Lenke til kommentar
molna Skrevet 8. mai 2003 Del Skrevet 8. mai 2003 Stemmer at det er 24MB internminne ja. 8MB holder uansett inntil du skal bruke MP3/video, da må et MMC til Spill/applikasjoner kan kjøres fra MMC (som på 3650). Du kan faktisk flytte et MMC fra 3650 til SX1 og bruke d samme spillene... Lenke til kommentar
HKS Skrevet 8. mai 2003 Del Skrevet 8. mai 2003 Er det ikke 24MB internminne i SX1? så er det kun 8mb igjen til brukeren? trodde ikke at Series 60 (Symbian 6.1) tok såpass mye større plass enn Symbian 7.0 UIQ (på P800 er det 16mb internminne, hvorav 12MB er ledig for brukeren, 4MB brukes av OS'et). takk for info'en/linken! forresten, tror info'en på den siden er litt feil. De lister opp P800 med samme CPU som bl.a. 3650, noe som er ukorrekt. P800 har en 156MHz ARM9 CPU (egentlig en 206MHz, som er nedklokka til 156MHz for og spare litt på batteriet, om det er noe "speedstep" funksjon ved høy belastning vet jeg ikke). De lister også P800 med 14mb internminne - som er feil, den har 16MB som tidligere nevnt. Standard klokkehastighet på P800 er 156Mhz Det er en 200Mhz prosessor som er klokket ned for å spare bateri. Prosessoren er som du sier en ARM9 prosessor Når det gjelder minne i P800 er det organisert på følgende måte: Symbian OS 16Mb RAM (Styres fulstendig av OS) 16Mb FLASH (Operativsystem, standard appliskasjoner, engelsk språk) 16Mb FLASH (4Mb reservert til OS, 12Mb tilgjenglig for bruker) Lenke til kommentar
bidz Skrevet 8. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2003 Stemmer at det er 24MB internminne ja. 8MB holder uansett inntil du skal bruke MP3/video, da må et MMC til Spill/applikasjoner kan kjøres fra MMC (som på 3650). Du kan faktisk flytte et MMC fra 3650 til SX1 og bruke d samme spillene... Vel, heldigvis har jeg ikke en 3650, så noe flytting blir det ikke uansett Men SX1 interesserer meg.. P800 har begynt og irritere meg stort, eller - ikke telefonen selv, men SE og Sony.. er jo pøkk umulig og få tak i 128MB DUO kort (eller større), og hvis en får tak i det, så koster de jo like mye som 3stk. 128MB SD/MMC kort - forbanna teit. Og det at Sony Norge ikke vet hva en MS DUO er, og ber meg kontakte SE om det gjør ikke saken noe bedre. SE har jo null ting med MS DUO og gjøre, siden det er et 100% rent Sony produkt. Og når jeg i tillegg får svar fra endel webshops at jeg bør kjøpe Sony MemoryStick PRO 256MB istedenfor, og de mener at det er det samme og passer, ja .. da.. blir oppgitt og frustrert. hehe. I tillegg synes jeg SE gjør en dårlig jobb når det gjelder firmware oppgradering av P800. Ikke no videopptaksmulighet. fortsatt endel bugs. og PDA delen av P800 mangler litt, synes jeg (sammenlign gjerne f.eks. PalmOS sin editor mot Jotter). kalenderen har endel mangler, osv.. Men det er jo ikke ment for og være en ren PDA, men.. de burde gjort det bedre, synes jeg. Eneste jeg vil ha i hovedsak er en så liten og lett telefon som mulig, med bra fargeskjerm, kamera (med videopptaksmulighet), mulighet til og ha masse musikk (512MB MMC støtte høres derfor MEGET fristende ut, for da blir selv en 128MB DUO lite verdt i forhold).. radio er jo et pluss, selv om det sikkert sjeldent blir brukt. Eneste som irriterer meg med SX1 er tastene på hver side av skjermen.. jeg liker og ha muligheten til og skrive SMS effektivt med kun 1 hånd, f.eks. i bilen, o.l., og da ser jeg for meg at det kan bli litt ekkelt med SX1. P800 er jo ikke den perfekte 1-hånds telefonen heller, men det funker iallefall (dersom en har flip'en på). Det har sikkert blitt spurt før, men noen som har sånn ca. tid på når SX1 er i butikkene? har lyst og ta en "prøvetur" med den. Lenke til kommentar
molna Skrevet 8. mai 2003 Del Skrevet 8. mai 2003 Jeg har prøvd SX1 ved 2 anledninger. Jeg hadde ingen problemer med å skrive SMS med en hånd. Er faktisk ikke så langt å flytte tommelen fra ene siden til den andre. Med 2 hender er den trolig kjappere enn noen annen mobil (etter at man har lært det vel å merke). SX1 blir levert med program for å lære seg tasting ('TypeGun'). Ifølge Siemens (datert igår) skal SX1 være klar til å sendes ut i midten/slutten av juli. Kommer kanskje på webshopper i juli og vanlige butikker i løpet av august. Lenke til kommentar
dennis88 Skrevet 8. mai 2003 Del Skrevet 8. mai 2003 Jeg har prøvd SX1 ved 2 anledninger. Jeg hadde ingen problemer med å skrive SMS med en hånd. Er faktisk ikke så langt å flytte tommelen fra ene siden til den andre. Med 2 hender er den trolig kjappere enn noen annen mobil (etter at man har lært det vel å merke). SX1 blir levert med program for å lære seg tasting ('TypeGun'). Ifølge Siemens (datert igår) skal SX1 være klar til å sendes ut i midten/slutten av juli. Kommer kanskje på webshopper i juli og vanlige butikker i løpet av august. Faktsik så er det mange som har snakket med siemens de siste dagene, og de sier at sx1 er forsinket, og ikke vil være på markedet før rundt september... :wink: Noen andre snakker om november..(!) Lenke til kommentar
graks Skrevet 8. mai 2003 Del Skrevet 8. mai 2003 jeg har også lyst på sx1,og jeg er litt kritisk til betjeningen av knappene på telefonen.og ha 512mb mmc hadde vært kult.har litt dårlige resultater etter og både had en s40 og c35,så jeg håper at siemens har blitt bedre på menysystemet en før.sx1 har alt man trenger på en mobil.Jeg har sett litt på nettet og det største mmc minnekortet jeg fant var på 128mb til 450kr.hvor får man tak i større mmc minne kort? Lenke til kommentar
molna Skrevet 8. mai 2003 Del Skrevet 8. mai 2003 graks: SX1 har samme menysystemet som Nokia 7650/3650, så det trenger du ikke være redd for (S40 er forresten ikke produsert av Siemens) 256Mb MMC er foreløpig ikke tilgjengelig, men skal visst være like rundt hjørnet Dennis88: dette er fra SX1 produkt manager i Tyskland. Han er nok den man kan stole mest på. Lenke til kommentar
levlex Skrevet 9. mai 2003 Del Skrevet 9. mai 2003 Leste på Esato.com at SX1 var forsinket i flere land, forsto jeg det rett...... Men ihvertfall så svirrer ryktene om at SX1 blir forsinket med en måned eller to..... P800 ble forsinket selv om SE lovet at den skulle komme allerede i August. 7210 ble forsinket, 5 måneder. Der sto også selskapet og sa at de hadde full kontroll, og at den kommer om noen uker..... :-? Lenke til kommentar
molna Skrevet 9. mai 2003 Del Skrevet 9. mai 2003 Mobiler er alltid forsinket tror jeg. Synes produsentene burde tatt med 1-2 måneders forsinkelse når de presenterer mobiler og heller overraske brukerne med tidligere lansering hvis de ikke blir forsinket. Lenke til kommentar
levlex Skrevet 9. mai 2003 Del Skrevet 9. mai 2003 Det er jo mulig. Men 7210 som var 5 måneder for sein..... Det tok kaken! Føles rart når mobiler er i rute. t610 og t310 har jo faktisk vært det! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå