aeze Skrevet 20. juni 2009 Del Skrevet 20. juni 2009 Naar jeg skrur paa pcen og kommer til der den loader med windows logoen stopper pcen og jeg faar en bluescreen. Har proovd og starte pcen i safe mode og alt annet som man kan starte den i men resultatet er altid det samme. det eneste som gaar er og starte i reparer modus men naar jeg velger et gjennoprettningspunkt staar det at jeg maa aktivere system protection eller noe lignende. Er det noen som vet hva jeg kan gjoore. her er oppsettet Har kunnet starte pcen foor etter at jeg instalerte windows 7. fikk bluescreen i dag da jeg skrudde den paa. Noen som vet hva jeg kan gjoore vil helst slippe og instalere paa nytt Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 20. juni 2009 Del Skrevet 20. juni 2009 Les av feilkode og parametre i blåskjermen og skriv de her. Lenke til kommentar
aeze Skrevet 20. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2009 Problemet er at den blir borte nesten umidelbart og har ikke tid til og lese av den vil det hjelpe og slaa av automatisk restart etter feil. skal pr;ve dette naa og se om det hjelper Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 20. juni 2009 Del Skrevet 20. juni 2009 Deaktiver automatisk omstart ja. Lenke til kommentar
aeze Skrevet 20. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2009 STOP: 0x000000F4 (0x0000000000000003, 0xFFFFFA800813E060, 0xFFFFFA800813E340, 0xFFFFF80002D7F670) DETTE ER FEILMELDINGEN Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 20. juni 2009 Del Skrevet 20. juni 2009 Bug Check 0xF4: CRITICAL_OBJECT_TERMINATION 0X3 Som 1 paramater tilsier at dette er en prosess. Mao har en prosess som er kritisk for at systemet skal fungere blitt avsluttet. Eneste gode måten å få en eksakt beskrivelese er å koble til en debugger. Har du prøvd å starte i siste fungerende konfigurasjon? Lenke til kommentar
aeze Skrevet 20. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2009 (endret) ja har pr;vd alle alternativene til oppstart men f[r bluescreen uansett hva jeg velger utenom vis jeg tar reparer men f[r ikke gjennoprettet til et tidligere tidspunkt p[ grunn av at jeg m[ aktivere system protection Beklager skrivefeiil men har ikke de norske bokstavene siden jeg naa bruker ekspress gate paa pcen og der kan man ikke velge norsk tastatur Endret 20. juni 2009 av aeze Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 20. juni 2009 Del Skrevet 20. juni 2009 Vel Last known good gjør jo ikke noe annet enn det systemgjenoppretting allerede gjør. Med andre ord å tilbakestille systemet til da det sist fungerte. Eneste jeg kommer på er å bruke en Bootbar cd med mulighet til å lese fra NTFS filsystem og få hentet ut en minidump fil som beskriver problemet mer detlajert. Lenke til kommentar
aeze Skrevet 20. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2009 finnes det noen maate og skru paa system protection uten og gaa inn paa pcen vet at man kan gjoore det fra kontrollpanelet men saa langt kommer jeg jo ikke hadde jeg klart dette kunne jeg kanskje faatt tatt en systemgjennopretting Lenke til kommentar
raWrz Skrevet 20. juni 2009 Del Skrevet 20. juni 2009 (endret) @ forslaget til fenderebest: last ned Knoppix: http://www.knopper.net/knoppix/index-en.html link til nedlastning: ftp://ftp.uni-kl.de/pub/linux/knoppix/KNO...09-02-08-EN.iso dette er en Linux distrubisjon som du kan kjøre rett fra en CD. når du har bootet den inn så finner du en minnepen / ny CD og henter ut alle minidumpene (C:\Windows\Minidump eller C:\Windows\System32\minidump .. har glemt hvor mappa ligger ) hvis du ikke har noe brenne program her er en mini guide: Hvordan brenne en .ISO-fil til CD/DVD: Først trenger du et program som kan ta seg av oppgaven, hvis du ikke vet hva en bootbar CD eller en .ISO-fil er vet du sannsynligvis ikke hvordan du lager en heller og sjansen for at du ikke har noe program som kan utføre oppgaven (eller ikke vet hvordan du skal bruke det) er stor. Trinn 1: Last ned InfraRecorder portable her (dette er en såkalt "portable" versjon av programmet, noe som gjør at hele programmet vil ligge i en mappe og alt du trenger å gjøre når du er ferdig vil være å slette denne, dette vil tas senere). Trinn 2: Installer programmet (dobbeltklikk på filen og følg anvisningen). Det kan være lurt å installere programmet på skrivebordet for å lettere kunne fjerne det senere. For å gjøre det må du trykke "Browse" når du kommer til punktet der du skal velge installasjonsmappe og velge "Skrivebord". Trinn 3: Bla deg nå frem til mappen som heter "InfraRecorderPortable" på skrivebordet ditt og dobbeltklikk på filen som heter "InfraRecorderPortable.exe" Trinn 4: Velg nå "Write Image" og bla deg frem til filen du vil brenne ut på CD. Trinn 5: Sett inn en blank CD (av typen man kan brenne ut filer, musikk, bilder eller lignende på) og trykk "OK". Når filen er ferdig kopiert over på CD-en (noe som kan ta noe tid) vil den som oftest "poppe" ut, du er da ferdig og kan slette mappa som "InfraRecorderPortable" på skrivebordet ditt hvis du vil det. Endret 20. juni 2009 av Submit Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 20. juni 2009 Del Skrevet 20. juni 2009 Husk å være nøye med å plassere innlegg og tråder i korrekt kategori. Spør en moderator om du er i tvil. Denne tråden var feilpostet og er blitt flyttet til korrekt eller mer passende kategori. Reaksjoner på moderering går som alltid via "Personlig Melding". Lenke til kommentar
aeze Skrevet 20. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2009 Hvis jeg finner minidumpen og poster den her er det da sansynlig at jeg kan slippe og instalere OSet paa nytt eller maa jeg sansynligvis gjoore dette uansett. Hvis jeg sansynligvis maa instalere paa nytt uansett kan jeg like godt gjoore det med en gang Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 20. juni 2009 Del Skrevet 20. juni 2009 Det har for min del aldri vært nødvendig å reinstallere Windows. Minidump filen kan gi en mer detaljert forklaring på hva problemet er og kan dermed være nyttig for å kunne gi bedre råd. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå