Gå til innhold

Problemer med GeForce 8800GTX, "artifacts" og svart skjerm! Hva er galt?

dolg

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har et gerforce 8800 gtx kort som jeg har hatt 0 problemer med så langt. Jeg gikk over til windows 7 for en god stund tilbake og alt har kjørt glatt på i det. Så for et par dager siden så installerte jeg de nyeste driverne til nvidia som kom ut den dagen.

Så startet problemene. alle spill jeg kjørte så etter ca 5 min så startet det å komme artifacts på skjermen, så fikk jeg en fin bluescreen(nvlddmkm.sys feil). og en restart.

Da startet den nøye jobben med å fjerne drivere, installere gamle drivere osv. Prøvde sikkert 4-5 gamle drivere, men feilen består. Men artifact feilen kom bare i windows, og ikke i biosen. så etter å plutselig fått litt positive resultater med de eldste driverne, men ikke optimalt enda. enda litt tearing osv i enkelte spill.

Og så starter de store problemene å komme, plutselig så er det artifacts uansett om det er i windows eller i bios. så jeg kobler fra skjermen, tester den på en annen pc, i tilfelle det er noe galt med den. Det var var det ikke.

Men nå da jeg koblet til skjermen igjen for å starte opp pcen igjen, så går viftene på, hører harddisken jobbe og det virker som en bra oppstart. men skjermen min finner ikke lengre pcen. jeg har 2 dvi utganger bak på pcen og har testet begge.

Så spørsmålet hva er galt?... og hva kan jeg gjøre med det, da jeg ikke får opp noe bilde?.. Har skjermkortet mitt død?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det virker som det er ødelagt ja! Bruker ikke driveren i bios

Sjekket du temp på skjermkort(GPU),når du begynte å få artifacts,og at viften gikk rundt+rengjøring av støv?

Har du tilgang til et annet skjermkort å prøve,eller prøve ditt i en annen pc?

Endret av ask99
Lenke til kommentar

Jeg driver å får lånt et annet skjermkort av en kamerat, men får ikke testet dette før i morgen desverre. fjernet støv og lignende, da jeg fikk artifacts, var ikke så mye støv siden jeg pleier å fjerne dette regelmessig. Viften gikk rundt og går enda rundt. Jeg fikk desverre ikke sjekket temp før den døde..

Jeg har også resetta biosen, for å se om det ble noe ut av det... det fungerte heller ikke..

Jeg kjøpte denne pcen ferdig bygd hos komplett og det var for snart 2 år siden. men det står i papirene at jeg har 3 års garanti.. så vet ikke om jeg skal prøve å sende den inn, er ikke helt sikker på om dette er en garanti feil..

Lenke til kommentar

Ring eller mail Komplett først,og forklar hva som skjedde(artifacts).Så lenge du ikke har oc gpu,og garantien er i orden,så får du sikkert beskjed om å fylle ut en retur seddel,og pakke den inn i antistatisk pose+emballasje,og sende den inn.Ikke godta noe dårligere enn 260 GTX,som erstartning,det er 9800 GTX som er nærmest,men trur komplett er fri for dem.

Infosenter

Endret av ask99
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...