Gå til innhold

Hjelp til kjøp av ny bærbar pc, ca 6000,- til skole og litt spill

Anbefalte innlegg

Har en gammel bærbar pc som begynner å bli temmelig sliten nå. Er det noen her som kan hjelpe meg å finne en ny?

Vil gjerne ikke bruke mer enn 6000, men om det er noen som er noe dyrere(si 7000) og mye bedre anbefal det gjerne! Om det finnes noe billigere er jo det selvsagt bra! Kommer til å bruke pc`n mest til skolearbeid, men også andre ting som å høre på musikk, se film, koble til tv, spille spill(ikke så altfor krevende, f. eks FM 2009). Vil rett å slett(som alle) ha mest mulig pc for minst mulig penger. Jeg vil jo ha en som ikke blir "utdatert og ubrukelig" innen 2 år, som gjerne holder noen år :)

Har sett på en del nå, føler jeg bare blir mer forvirret jo mer jeg ser rundt omkring.

Har funnet et par som jeg syntes ser flotte ut å virker bra på papiret:

Acer Aspire 5738ZG - LXPAT0X105 til 5995 på Elprice.no:

http://www.elprice.no/data/baerbar-pc/acer...38zg-lxpat0x105

Og

Compaq Presario PRESCQ61120EO på Elkjøp og Lefdal til 4995:

http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHOP.enfi...q8AAAEOguI03xiL

Er det noen som kan hjelpe meg med å skille disse fra hverandre og hjelpe meg å kjøpe den beste, eventuelt forklare hvem som er best til hva?

Fant også en som Expert har på tilbud nå som er en del billigere enn de 2 andre, men er denne mye dårligere?:

ACER E520-583G32MI

http://www.expert.no/product/product.aspx?id=1695181

Som sagt over om det er noen som vet om noen andre som er bedre tar jeg imot forslag med stor takk! Håper noe datakyndige kan hjelpe meg med dette! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

http://www.elprice.no/data/baerbar-pc/acer...38zg-lxpat0x105 er en råtøff pc verdt pengene! 4GB RAM er mer en nok til å spille de fleste spill.

500GB lagringsplass skulle holde, jeg kjøpte min pc for 12,000kr og fikk nærmere 300GB.

Bra sjermkort var det òg. Det er som prisene sier; 3999kr O.K. pc, 4999kr bra pc, 5999kr knall pc. Du bør ikke betale mer en ti tusen utenom forsikring etc hvis ikke du er skikkelig nerd som meg. Hvis du har 6000kr å bruke på pc så kjøper du den, tviler sterkt på at det er noe stort bedre tilbud noen steder nå. De andre to er bra og, men som sagt, jo mer penger du gir jo bedre blir pc'n.

Skulle det være èn ting jeg skulle klage på er det størrelsen på sjermen, skal du spille mye på den er det veldig behagelig å ha litt ekstra rom, men 15,6" er nok det største du får for 6000kr,- Denne pc'n er midt i blinken for deg som vil ha en pc du kan spille uten at det hakker og lugger på sjermen, og som skole-pc.

Men så var det ikke jeg som skulle kjøpe pc, da! ;)

Lykke til med kjøpet, håper du blir fornøyd.

Lenke til kommentar

Den her fra Lefdal er vel i prinsippet like god og 1000,- billigere som den beste av dine; den øverste fra Elprice.

Jeg anbefaler denne fra MPX som er en del bedre enn de to andre etter min mening.

Utdatert etter 2 år sier du. Ja det kommer an på - det meste av PC utstyr er utdatert før det kommer i hyllene. En bærbar til 6K kan jo holde i 5 år hvis du selv ikke stiller høyere krav. FM09 krever en litt rask prosessor for ikke å virke tregt. Det får du ikke til 6K.

Dette er den beste PCen jeg fant til det behovet og som er den jeg ville ha kjøpt til 6700,-.

Den fra Multicom blir veldig dyr når du putter inn alt man må ha - nærmere 9K.

Endret av jornboss
Lenke til kommentar

Oi, tusen takk for gode svar alle sammen!

Så at den fra multicom ble litt vel dyr. Men den Toshibaen syntes jeg så skikkelig knall ut als, men hva er det som gjør denne så mye bedre enn alle de andre jeg ramset opp, spesielt den dyreste aceren somm det kanskje nå står mellom. Litt løk på dette als! :)

Tusen takk igjen å kom gjerne med flere forslag folkens.

Lenke til kommentar

Faktisk veldig bra, spesielt til spill. Vedkommende her som skal spille FM09 og drive med forskjellige ting tror jeg heller bør ta Toshibaen jeg har nevnt over. Men fokus bare på spill er dette kjempebra til under 6K og soleklart førstevalg:)

EDIT: jeg så nå at det var LED skjerm, det er også bra - økt batterikapasitet. Hvilken oppløsning er det på denne? Veldig bra denne ja..

Endret av jornboss
Lenke til kommentar

Faktisk veldig bra, spesielt til spill. Vedkommende her som skal spille FM09 og drive med forskjellige ting tror jeg heller bør ta Toshibaen jeg har nevnt over. Men fokus bare på spill er dette kjempebra til under 6K og soleklart førstevalg:)

EDIT: jeg så nå at det var LED skjerm, det er også bra - økt batterikapasitet. Hvilken oppløsning er det på denne? Veldig bra denne ja..

Det er HD, 1366x768. Fant denne for lillesøsteren min en tid tilbake og hun er strålende fornøyd med den. Den kjører Crysis på 1366x768 på medium med en ok framerate; rundt 20-25.

Selv om den har fingeravtrykksleser på bildet er det bare løgn, det fikk ikke vi på den i hvert fall. LED skjermen er strålende på farger, men lysstyrken er litt vel sterk og bør justeres, ganske enkelt med ATI Catalyst programvaren som er lett å finne fram.

Batteritiden er god, rundt 2 timer.

Lyden.. Hva forventer man av en bærbar? -Lyden er grei, man må opp med 6-20.000 mer for å få "god" lyd, men Asus må nesten ha gjort noe med noe lydkort på denne pc'en.. Lydkvaliteten på minijack utgangen er ganske bra, bedre enn min stasjonære(testet med samme høretelefoner på begge, Koss Porta Pro.)

Til de som lurer på bærbar og The Sims 3: Alt som tar Crysis på medium tar The Sims 3 til frokost.

Lenke til kommentar

hvordan er tastene på den Asus'en? er de gode? vurderer å kjøpe den isteddet for Multicom sin pc, hadde tenkt til å oppgradere til 4GB Ram og 320GB HDD som vil koste 8000kr eller burde jeg velge å kjøpe asus'en til 6000kr?

er 1GB Ram verdt så mye penger og i tilleg skaffe meg WinXP i tilleg

svarer ikke for å prøve å stjelle tråden din men for å ikke lage en ny tråd og dermed å gjøre forum mere ryddig

Lenke til kommentar

Haha, ser du prøver å kuppe tråden ja!

Neiia, bare bra å få masse meninger rundt dette! :)

For min egen del tror jeg at jeg går for denne toshibaen nå(takk skal du ha jornboss), men er det ingen andre som kan anbefale denne? Eller ikke anbefale? Eller har noen meninger rundt denne?

Lenke til kommentar

Tastene på Asusen er som på en god/grei bærbar pc; man må venne seg til dem.

I forhold til Multocom Compal: Hmm.. Vanskelig, Asusen har en noe svak prosessor i lengden, men ganske bra allikevel på det meste.

Slik jeg spekket den:

-Full HD skjerm (1920x1080)

-Intel P9700 Prosessor

-320GB 7200rpm HDD

-4GB DDR3 RAM G.SKILL

-Sony Nec Blu-Ray [+1 288,-]

-Windows Vista Home Premium 64-Bit

Totalt: 12 796,-

Den har samme skjermkort som Asusen og hadde jeg spekket den slik og hatt 13.000kr hadde jeg heller gått for Asus's nye G51 :p

http://www.hardware.no/artikler/asus_g51_avslort/69959

Endret av PaTrond
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...