m-Helfjord Skrevet 20. juni 2009 Del Skrevet 20. juni 2009 Har en ett år gammel Western Digital eBook (kjøpt på Expert). Nå har mini USB-pluggen i selve harddisken løsnet, og skrangler rundt inni. Dermed får jeg ikke koblet disken til PCen, og får altså ikke hentet ut dataene. - Den beste løsningen hadde vært å funnet noen som kan lodde på en ny mini-USB, og dermed redde både data og disk. Er det mulig, og hvor finner jeg noen som kan utføre dette? (bor i Oslo) - Alternativet er å finne noen som kan hente ut dataene på annet vis. - Etter en runde på google leste jeg at en mulighet er å åpne disken, nappe ut kortet og sette det i et nytt kabinett. Men det er ikke skruer eller mulighet for å åpne disken slik jeg kan se, uten å ødelegge den. Vil ikke ødelegge den fullstendig. Vil helst ikke levere den til Expert og "håpe på det beste", da jeg er redd for å miste dataene på disken. (Bilder med stor affeksjonsverdi og uerstattelige dokumenter) På forhånd TUSEN TAKK til deg som har mulighet å komme med gode råd og tips! Lenke til kommentar
ErikNes Skrevet 20. juni 2009 Del Skrevet 20. juni 2009 (endret) Hei Vet at Harddisk.no i Bergen kan gjøre endel lodding på små elektronikk. kanskje det finnes noe i Oslo også som gjør det? ellers finnes jo posten. De kan sikkert nappe ut disken å putte den i nytt kabinett også hvis det ikke kan fikses. Erik Endret 20. juni 2009 av ErikNes Lenke til kommentar
CorporalClegg Skrevet 20. juni 2009 Del Skrevet 20. juni 2009 Først, ta ut disken å koble den inn som intern disk- Så tar du backup av alt som er på den. Da er du sikret at du beholder all data. Etterpå leverer du den inn på expert, eller kjøper en nytt harddiskkabinett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå