Jajakanskjedet Skrevet 20. juni 2009 Del Skrevet 20. juni 2009 HEI! Jeg har rett og slett ikke peiling innen kamaraer og linser osv...grønn som bare det Jeg har ett Canon Eos 450D med vanlig linse. 18-55 mm tror jeg... Hadde vert fint med en linse jeg kunne zoomet mer inn på dyr osv jeg tar bilder av. Men det må vere en viss pris og da er ikke rik heller xD Fann dette: http://www.japanphoto.no/product/objektive...-for-canon-eos/ Er det bra? Passer det i det hele tatt til kameraet mitt? takker Lenke til kommentar
Sutekh Skrevet 20. juni 2009 Del Skrevet 20. juni 2009 Tamron 70-300 er vel regnet som en av de mest ålreite av de billigste telezoomene, men du får det du betaler for. Det er et helt greit objektiv, ikke mer. Personlig hadde jeg antagelig lagt litt mer penger i Canons egen 55-250 IS. De 50 mm du mister i den lange enden gjør ikke så stor forskjell i praksis, og bildestabiliseringen hjelper stort når du har lite lys og trenger lengre lukkertider. Lenke til kommentar
Jajakanskjedet Skrevet 20. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2009 så det jeg såg på er ikke så bra? Lenke til kommentar
AiKi Skrevet 20. juni 2009 Del Skrevet 20. juni 2009 Som Sutekh sa: Den er helt grei, altså er det ikke noe galt med den (spesielt ikke til prisen), men det er godt mulig at du etter ganske kort tid vil ønske deg noe bedre, og at det er like greit å legge litt mer penger i det med en gang. Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 20. juni 2009 Del Skrevet 20. juni 2009 Små kamerarystelser vil synes mer og mer på bildene, destod større brennvidden er. Det kreves kortere lukkertider på lengre brennvidder. Dette vil jo igjen kreve mer lys eller ISO. Jeg ville definitivt spart opp en tusenlapp ekstra for bildestabilisatoren du får i Canon EF-S 55-250mm IS. Med den kan du bruke drøyt tre ganger så lange lukkertider. F.eks 1/60 istedet for 1/200. Lenke til kommentar
Jajakanskjedet Skrevet 20. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2009 Små kamerarystelser vil synes mer og mer på bildene, destod større brennvidden er. Det kreves kortere lukkertider på lengre brennvidder. Dette vil jo igjen kreve mer lys eller ISO. Jeg ville definitivt spart opp en tusenlapp ekstra for bildestabilisatoren du får i Canon EF-S 55-250mm IS. Med den kan du bruke drøyt tre ganger så lange lukkertider. F.eks 1/60 istedet for 1/200. 55-250? er det ikke mindre zoom da? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 21. juni 2009 Del Skrevet 21. juni 2009 55-250? er det ikke mindre zoom da? Det er faktisk mere zoom. 55-250mm er en 4.55x zoom, 70-300mm er en 4.3x zoom. zoom sier bare noe om forskjellen på minste og største brennvidde. 70-300mm har lengre brennvidde; men forskjellen mellom 250mm og 300mm er så liten at du ikke trenger å bekymre deg om det. IS er viktigere. Tom Lenke til kommentar
Jajakanskjedet Skrevet 21. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2009 ok..Kan noen linke meg til en bra linse som passer til kameraet mitt da? Lenke til kommentar
Acurus Skrevet 21. juni 2009 Del Skrevet 21. juni 2009 Dette er vel det objektivet som er blitt anbefalt. https://prisguiden.no/product.php?product...4&cat_id=24 Her kan du sammenligne forskjellige brennvidder, som du vil se er det ikke stor forskjell på 250 og 300. http://www.usa.canon.com/app/html/EFLenses...cal_length.html Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå