Fred7555 Skrevet 20. juni 2009 Del Skrevet 20. juni 2009 (endret) Hei Jeg har akkurat kjøpt i 1TB WD ekstern disk, og har kopiert video-samlingen min på 600GB+skole, bilder og dokumenter. Legger inn nye filmer, mapper, filer osv. i filmene og skole-mappen. Ikke allitd jeg husker alt jeg har fikset/lagt til, og har ikke den eksterne disken koblet til hele tiden heller, så litt vanskelig å huske alt. Derfor leter jeg etter et program som kan synkronisere utvalgte mapper mellom de diskene. SOm hvis jeg f.eks. legger til en ny film på den interne, eller et dokument. SÅ når jeg kobler til den eksterne, så sjekker programmet om alt er det samme, og hvis det ikke er det, legger den tl/endrer programmet filene på den eksterne HDD'en. Den må gå etter den interne, så jeg kan ha filer på den eksterne uten at de kopieres til den interne. Vet det fulgte med disken (har formatert den), men det programmet senket pc'en bretraktlig. Brukte mange minutter på å sjekke osv. Programmet må også kunne "skrus av" så jeg kan kopiere og velge fritt mellom diskene uten at det må sjekke hele tiden. Best om jeg kan starte og avslutte den som et vanlig program. Vet det er endel krav, og vet heller ikke om et sånt program fins, men hvis noen vet et program som tifredsstiller kravene over, eller noe i nærheten, gjerne post Programmet bør helst være gratis, men kan også betale hvis det er bra. Takker Endret 20. juni 2009 av Fred7555 Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 20. juni 2009 Del Skrevet 20. juni 2009 Sjekk her: http://www.microsoft.com/windowsxp/Downloa...ppowertoys.mspx SyncToy, burde kunne gjøre det du ber om. Lenke til kommentar
Fred7555 Skrevet 20. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2009 (endret) EDIT: Leste feil, skal sjekke det ut nå Endret 20. juni 2009 av Fred7555 Lenke til kommentar
007CD Skrevet 20. juni 2009 Del Skrevet 20. juni 2009 Cobian backup kan gjøre det til faste oppsatte tider for deg. Det er gratis og lett å google fram. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 20. juni 2009 Del Skrevet 20. juni 2009 Cobian er et backup program, det er ikke det samme som å synkronisere. Cobian må da kopiere alt hver gang. Jeg bruker både Cobian og SyncToy. SyncToy kan kjapt finne og overføre bare de filene som er forskjellige. Kan også slette filer, slik at alt er likt. Lenke til kommentar
Fred7555 Skrevet 20. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2009 Testet SyncToy nå, og det funker bra Kunne velge mappene jeg ville holde synkroniserte, og hva jeg ville osv. Takker for hjelpen Lenke til kommentar
007CD Skrevet 20. juni 2009 Del Skrevet 20. juni 2009 Cobian er et backup program, det er ikke det samme som å synkronisere. Cobian må da kopiere alt hver gang.Jeg bruker både Cobian og SyncToy. SyncToy kan kjapt finne og overføre bare de filene som er forskjellige. Kan også slette filer, slik at alt er likt. Jaha? Ser at Cobian har en inkremental backup med mulighet for å kun kopiere forandrete filer. I allefall da jeg tittet på det sist og tok backup av en liten disk jeg hadde. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 20. juni 2009 Del Skrevet 20. juni 2009 Joda, men inkrementell backup gir deg ikke to synkroniserte disker. Inkrementell backup gjør at du kopierer færre filer, men til gjengjeld får du en større jobb med med å restore. Du har jo et sett med basis filer, og et eller flere sett med forskjellene. Lenke til kommentar
Fred7555 Skrevet 23. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2009 På SyncToy har man en "Left Folder" og en "Right Folder" Det er den venstre som den kopierer fra eller som er utganspunket i hva den høyre (eksterne HDD'en) skal kopiere/slette etc. vel? Takker Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 23. juni 2009 Del Skrevet 23. juni 2009 Guide for bruk av SyncToy: http://www.pchell.com/support/synctoy.shtml Lenke til kommentar
TurboSurfing Skrevet 30. oktober 2009 Del Skrevet 30. oktober 2009 Gammel tråd, men må bare si at Cobian klarte å ignorere flere av filene mine! Ikke bra! Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 31. oktober 2009 Del Skrevet 31. oktober 2009 Det er masse filer på en PC som vanlig backup ikke kan kopiere. Så du må heller se på hvilke filer det var, ikke sikkert det er Cobian sin feil. Lenke til kommentar
TurboSurfing Skrevet 31. oktober 2009 Del Skrevet 31. oktober 2009 Det var Cobian. Det var helt vanlige bildefiler. Men jeg skal se om det kan være noe med at paths er for lange el.l. Lenke til kommentar
hungry hippo Skrevet 2. november 2009 Del Skrevet 2. november 2009 (endret) Jeg har ett spørsmål relatert til dette, og trenger sannsynligvis ikke starte opp en ny tråd. Min nye PC vil ha en SSD som system disk, men vil også ta seg av nedlastinger som går kontinuerlig slik at lydnivået holdes lavere. På grunn av plassmangel på SSD, vil jeg sette opp automatisk flytting (cut and paste) av filer i nedlastningsmappen en gang i døgnet til en god gammel surredisk. Gjerne med bestemte filtyper, fordi det jeg henter fra usenet lagrer rar filer midlertiding, før de blir åpnet. Hvilket program kan gjøre dette? Dette må bli nyttig for mange andre også, etter hvert. Endret 2. november 2009 av hungry hippo Lenke til kommentar
Carpe Dam Skrevet 2. november 2009 Del Skrevet 2. november 2009 Still inn torrentprogrammet til å gjøre det? Bruker mutorrent og orbit selv, begge de kan gjøre det. Lenke til kommentar
hungry hippo Skrevet 2. november 2009 Del Skrevet 2. november 2009 Still inn torrentprogrammet til å gjøre det? Bruker mutorrent og orbit selv, begge de kan gjøre det. Jeg bruker NewsBin og mutorrent. Mutorrent har muligheten til å flytte filer som er ferdige, til en annen mappe. Det er helt klart bedre enn ingenting. Men jeg kan ikke velge når den kan gjøre det, så vidt jeg vet. Vil helst at dette skal skje én gang i døgnet, om natten. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 2. november 2009 Del Skrevet 2. november 2009 En enkel måte å gjøre det på: Lag et script (.cmd fil) og la XCOPY gjøre jobben. Kjør skriptet med 'Scheduled tasks'. Lenke til kommentar
TurboSurfing Skrevet 3. november 2009 Del Skrevet 3. november 2009 En enkel måte å gjøre det på:Lag et script (.cmd fil) og la XCOPY gjøre jobben. Kjør skriptet med 'Scheduled tasks'. Klarer den å bare kopiere filer som ikke eksisterer der det kopieres til, eller bare filer som er endret? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 3. november 2009 Del Skrevet 3. november 2009 Har liten erfaring med bruken selv. Sjekk mulighetene: http://support.microsoft.com/kb/289483 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå