Gå til innhold

Besværlige fargeprintere. Takk til tips.

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt to cannon blekkskrivere som begge har avgått ved skrivehodedøden og mitt problem er hva gjør jeg nu.

I perioder befinner jeg meg i utlandet langt vekk fra nevnte printere i opp til 6 mndr.

Når jeg kommer hjemm igjen og skal bruke printeren er skrivehodet tett. Etter hva jeg har fått rede på svarer det seg ikke å skifte skrivehodet, hele printeren må byttes ut.

I løpet av 3 år har jeg på denne måte tatt knekken på 2 printere og det er i meste laget.

Etter hva jeg forstår er det andre typer printere som tåler lange skrivepauser bedre enn hva cannon tydeligvis gjør.

Tips motas med takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

nå her jeg selv ei flere blekskrivere fra canon ( min andre nå) .

at skriverhodet går tet her ikke vær noe stort problem hos meg , men det kommer nok av jeg bruker den lit optere en deg. nå nå brukeren jeg den ikke nødvendigvis hver dag men det går helle ikke et helvt år mellom hver gang .

likevel så har det hendt at dysen har gått tette.

de 2 skriverne jeg har brukt har hatt separate patroner og skrivehode.

så for å hjelpe de så må mit tips baseres på disse skriverne.

den ene gangen da den skrev med feil farger ( egentlig manglende farger på utskriften) så

- tok jeg ut både patroner og skriverhode.

- brukte lit jif universal ( en liten dusj ) over dysene.

- brukte lit toalettpapir for å tørke opp sølet. her der det mulig du må gjøre det flere ganger før det ser rent ut

- til slu kjøre men en dyp rensing av dysene . he må det gjøre fler ganger

- til slutt kan man teste utskriften

den andre gangen var det kommet feil farge i en av patronene ( den gule var blitt grønn) . mistenker at det har komnet fr den blå patronen så er plassert ved siden av.

denne gang tok jeg ut skriver hodet og skyllet gjenome med vann til det ikke kom mere farge ut .

da var det bare å skrive ut noen test sider (2-3 sider burde holde ) til ut skriften ble bra

hvis du er så lenge borte så kunne det ha vær en ide at du låner skriveren til noen andre eller får dem til å skrive ut noe i den tide du ikke bruke skriveren. jeg ville tro at anen hver måned burde holde.

hvis du vurdere å kjøp deg farge laser så bør du finne en som ikke er dyre i drift en blekskriverene.

komputer for alle hadde for en stund tilbake en test som avslørte dette.

Lenke til kommentar

Jeg takker for svarene.

Er helt enig i at en laserprinter ville vært bedre enn blekkskriver i min situasjon og at en S/H laserskriver er bedre enn ingen skriver.Jeg er såpass "fargeavhengig" at en rimelig fargelaser kan være ett alternativ, og det er nettopp alternativer jeg håper denne strengen kan hjelpe meg med.

Jeg har hatt printeren hos venner, men ofte kommer reisene raskt på og jeg rekker ikke utplasseringen. Alternativet er å gi venner nøkler til huset, noe de ikke er så veldig interessert i.

Dyp rensing , vann og trykkluft har vært forsøkt av cannonverksted uten at det hjalp.

Å demontere skriverhode og benytte Jiff har aldri vært forsøkt.

Hvordan demonterer man skriverhodet?

På cannonverkstedet fikk jeg vite at grunnen til kloggingen av skriverhodet skyldes bruk av uorginalt blekk men begge mine cannonskrivere kun har fått orginalblekk til orginalpris.

Klogger uorginalt blekk skriverhodet som orginalt blekk? Noen med erfaring?

Mulig det hjelper å lagre printeren i kjelleren? Der er det kaldere enn på kontoret.

Jeg har hørt at en H/P printer kan bli rimeligere i bruk da skrivehodet skiftes ved skifte av blekk, men jeg har ikke fått undersøke dette enda. Noen med eraring?

Endret av reor
Lenke til kommentar
Jeg takker for svarene.

Er helt enig i at en laserprinter ville vært bedre enn blekkskriver i min situasjon og at en S/H laserskriver er bedre enn ingen skriver.Jeg er såpass "fargeavhengig" at en rimelig fargelaser kan være ett alternativ, og det er nettopp alternativer jeg håper denne strengen kan hjelpe meg med.

Og alternativer skal du få:

Hva med å kjøpe en brukt farge laser. Disse finnes det mange av på markedet. Man kan gjøre svært gode kjøp hvis man er villig til å ta til takke med en noe eldre modell. Disse er ofte relativt store og tunge, men kvaliteten er bra. Et annet poeng er å sjekke hvor mye toner som er i skriveren. Det kan bli dyrt å kjøpe fire nye tonerkassetter...

For 6 uker siden fikk jeg et tilbud på en 3 år gammel farge laser til 1000,-. Nypris: 21000,-. Ulempe: vekt 43kg.

Et raskt søk på finn.no gir deg mange valg. Eks: http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=17876835

Jeg har hatt printeren hos venner, men ofte kommer reisene raskt på og jeg rekker ikke utplasseringen. Alternativet er å gi venner nøkler til huset, noe de ikke er så veldig interessert i.

Det høres ut som svært mye stress bare for at en skriver skal virke... Det burde finnes en løsning som unngår at du må be dinne venner om å komme hjem til deg å skrive ut noen sider en gang i måneden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...