Gjest Skrevet 20. juni 2009 Del Skrevet 20. juni 2009 Hei! Jeg og kjæresten min skal seile til Saud Arabia om to uker, og vi skal bruke pappa sin Manhattan 66 yacht. Vi skal reise langs vestkysten, og sørkysten av Afrika, gjennom Aden-bukta og legge til kai utenfor Mecca. Så kommer problemet; kjæresten min er redd for at vi skal kunne bli angrepet av pirater. Dette kommer nok av litt for mye TV-titting, og at hun er en smule paranoid. Hun nekter derfor å bli med, med mindre jeg sikrer oss på en eller annen måte. Har derfor planlagt å gå til innkjøp av en LRAD lydkanon, som beskyttelse mot pirater. Nå vet jeg ikke hvordan en lydkanon brukes, så lurte ganske enkelt på om noen her vet hvordan man bruker slikt utstyr? Og hvor kan man få tak i det? Har sett litt på internet, men kan ikke finne noen firmaer som selger dette. Om noen har noen andre tips til "beskyttelse", så er jeg veldig takknemlig. Dette blir vår første langtur, så alle tips er nyttige. Mvh. Lasse Lenke til kommentar
v3g4rd Skrevet 20. juni 2009 Del Skrevet 20. juni 2009 For å være ærlig, tror jeg du har bedre sjanse for å finne gullpotta ved enden av regnbuen, fremfor å få kjøpt en LRAD til privat bruk. Hvis du har sett en del rundt på nettet, har du sikkert lagt merke til at det kun er politi og militært personnel som disponerer disse. Uansett, kan du jo trøste deg med at de aller fleste pirater går etter større skip som de kan kreve store mengder løsepenger av, i stedet for mindre, private seilbåter. Hvis dere er fast bestemt på å reise av gårde, ville jeg nok alliert meg med en eller flere andre båter, og dermed reist sammen. Ut i fra denne siden her, virker det som om det kan være lurt å melde dere på et eller annet rally i disse traktene her, og dermed seile gjennom de mest utsatte piratområdene i en større konvoi. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå