DiskusJon Skrevet 20. juni 2009 Del Skrevet 20. juni 2009 Hei, jeg har et problem jeg ikke finner ut av. Tastaturet mitt gir kombinasjoner av bokstaver når jeg skriver. Altså kan jeg skrive bostaven "n" og få output "nu". Her er noen av feilene w blir zw r blir dr t biir vt u blir nu o blir ko d blir dr k blir ko æ blir .æ osv Dette - "Tastaturet mitt gir kombinasjoner av bokstaver når jeg skriver" blir f.eks "vtasvtavtnudrevt mivtvt gidr kokombinuasjkonuedr avt bkokosvtavtedr nuådr jeg skodrivtedr" Hjelp???? Lenke til kommentar
PerB Skrevet 20. juni 2009 Del Skrevet 20. juni 2009 Litt info skader oss ikke. Er dette en bærbar maskin, eller er det stasjonær, og er det eksternt tastatur (trådløst eller kablet)? Har du sjekket drivere? Har du sjekket annet tastatur? Er tastaturet rengjort? Lenke til kommentar
DiskusJon Skrevet 20. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2009 Det er en bærbar PC (acer aspire 5610z) med standard tastatur, rengjort med trykkluft på boks. Har ikke forsøkt å gjøre noe med software enda.. Kjører forøvrig Vista. Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 20. juni 2009 Del Skrevet 20. juni 2009 Husk å være nøye med å plassere innlegg og tråder i korrekt kategori. Spør en moderator om du er i tvil. Denne tråden var feilpostet og er blitt flyttet til korrekt eller mer passende kategori. Reaksjoner på moderering går som alltid via "Personlig Melding". Lenke til kommentar
DiskusJon Skrevet 20. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2009 Har koblet til et USB-tastatur, og dette fungerer forresten utmerket. Men lite holdbart å dra med seg et tastatur når jeg skal bruke PC'en da.. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 20. juni 2009 Del Skrevet 20. juni 2009 (endret) Vel, alt jeg kan si er at hver eneste gang jeg har sett dette skje (både på stasjonære og bærbare maskiner) så har det vist seg å være pga. søl i tastaturet som har ført til en kortslutning i signalbanene, og dermed endre du opp med å treffe flere taster samtidig. Det sagt, om du er noenlunde siker på at værken du eller noen andre har sølt noe i tastaturet, så hadde mitt første steg vært å teste om det fremdeles skjer dersom du booter opp med en linux live cd. Om det forsvinner da så må det være feil i programvaren, og hvis ikke så må det være feil i hardwaren. Enkelt og greit. Det gjør det så mye enklere å feilsøke videre. Om du ikke vet hva en live-CD er for noe, så er det en CD du kan boote fra og starte opp en helautomatisk versjon av linux uten å installere noe til harddisken. Med andre ord er maskinen tilbake til normal ved nest oppstart. Ingen konfigurasjon eller kunnskap om linux trengs. Du kan hente en slik CD herfra for eksempel: https://help.ubuntu.com/community/LiveCD Forresten hadde det kanskje være relevant å vite hvordan problemet oppsto. Gjorde du noe som helst spesiellt når problemet kom, eller bare oppsto det tilsynelatende sontant over natten? -Stigma Endret 20. juni 2009 av Stigma Lenke til kommentar
DiskusJon Skrevet 20. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2009 Takk for gode tips! Laster ned iso-fila nå, så skal jeg sjekke det litt senere i kveld. Problemet oppstod da jeg lånte bort PC'en, så det er ikke godt å si. Hun som lånte den hevder hvertfall at hun ikke har sølt noe i tastaturet. Dataen skal ha låst seg slik at den måtte restartes, og da den ble slått på igjen var den slik den er nå. Lenke til kommentar
DiskusJon Skrevet 21. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2009 Nå er alt i orden igjen. Jeg har: oppdatert tastaturdrivere, restartet og tatt en skikkelig flatfyll. En av disse tre gjorde susen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå