Mannen med ljåen Skrevet 20. juni 2009 Del Skrevet 20. juni 2009 Jeg har mistet TV-signalet på hytta, og ifølge dekningskartet er det små sjangser for at det skal være digital dekning der oppe. Kan jeg kjøpe en digital boks og antenne, prøve å få inn signal noen dager, og levere dritten tilbake om det ikke virker? Uansett hvor jeg kjøpte det? Eller må jeg finne en Elkjøp for å få 30 dagers returrett som de skryter av at de har? Lenke til kommentar
Data-Geir Skrevet 20. juni 2009 Del Skrevet 20. juni 2009 Jeg har mistet TV-signalet på hytta, og ifølge dekningskartet er det små sjangser for at det skal være digital dekning der oppe. Kan jeg kjøpe en digital boks og antenne, prøve å få inn signal noen dager, og levere dritten tilbake om det ikke virker? Uansett hvor jeg kjøpte det? Eller må jeg finne en Elkjøp for å få 30 dagers returrett som de skryter av at de har? Spør butikken om de aksepterer retur dersom det ikke skulle være dekning, evt. om de har låneutstyr du kan bruke for å sjekke. Jeg har samme problemet selv, hytta ligger i et område med dårlig dekning, og jeg har tenkt å handle hos Elkjøp for å finne ut om det er dekning i og med at de har 30 dagers åpent kjøp. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 20. juni 2009 Del Skrevet 20. juni 2009 Før du prøver på dette ville eg avtalt med de i butikken først. Siden du er klar over dårlig/manglende dekning der du skal bruke produktet så kvalifiserer det ikke til angrerett slik du beskriver. Det vil heller ikke være en mangel i henhold til forbrukerkjøpsloven. Lenke til kommentar
Kellendil Skrevet 20. juni 2009 Del Skrevet 20. juni 2009 Vel, jeg arbeider i bokhandel, og vi er generellt veldig grei når det gjelder returer. Når det er sagt er det ikke alle som er like grei, så mitt beste råd er: Snakk med folka i butikken, så ordner det seg sikkert. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 20. juni 2009 Del Skrevet 20. juni 2009 (endret) Der jeg jobber nå og der jeg jobbet tidligere har vi enten en "lånedekoder" eller så kan man kjøpe den uten abo. for å teste og evt. levere den tilbake hvis det ikke fungerer. Bare snakk med en i butikken så løser det seg sikkert Endret 20. juni 2009 av datating Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 20. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2009 Det gjelder både dekoderen og antennen? Kabel har jeg. Lenke til kommentar
eught Skrevet 20. juni 2009 Del Skrevet 20. juni 2009 Husk at dersom du kjøper RiksTV-boks med abonnement har du ikke returrett. Men så vidt jeg vet har RiksTV dekningsgaranti (på steder markert med dekning på kartet deres), så lenge du har rapport fra en installatør at du ikke får inn signal. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 20. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2009 Eg er ikkje så kørka at eg kjøper ein boks MED abbonnement før eg veit om me hev dekning i det heile tatt. Lenke til kommentar
eught Skrevet 20. juni 2009 Del Skrevet 20. juni 2009 (endret) Eg er ikkje så kørka at eg kjøper ein boks MED abbonnement før eg veit om me hev dekning i det heile tatt. Det var nå bra. Det finnes nemlig de som har gjort nettopp det ("oooh...shiny boks til 1 kr, jeg kjøper den!") Endret 20. juni 2009 av eught Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 20. juni 2009 Del Skrevet 20. juni 2009 Eg er ikkje så kørka at eg kjøper ein boks MED abbonnement før eg veit om me hev dekning i det heile tatt. Det var nå bra. Det finnes nemlig de som har gjort nettopp det ("oooh...shiny boks til 1 kr, jeg kjøper den!") Eg trur fenomenet er enno meir utbreidd i mobiltida... "Ooh, shiny telefon... Eg treng ny telefon!" Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 20. juni 2009 Del Skrevet 20. juni 2009 Det gjelder både dekoderen og antennen?Kabel har jeg. Ja, vil tro de fleste er runde på det området sålenge alt er komplett og er i god stand. Har du sjekka hvordan dekning det er hos deg? Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 21. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2009 (endret) Ifølge kartet på nettsiden deres, er det små sjanser for dekning i det området. Små sjanser, men ikke umulig. Hvis jeg fester antenna høyt oppi mønet, og sikter det mot fjellet for å få inn et reflektert signal, kanskje. Den gamle NRK-antennen var montert slik. Forresten, hvordan installerer man det? Kan man peke vilt rundt seg med antennen, og håpe at en graf på TVen stiger over et visst nivå? Og når man har skrudd antennen fast i den stillingen, så har man alle de gratis TV-kanalene? Endret 21. juni 2009 av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
Loko Skrevet 21. juni 2009 Del Skrevet 21. juni 2009 Bare et lite tips... IKKE kjøp Sagem sin rikstv boks når du har dårlige signaler. Den helt elendig på dårlige forhold. Ellers så er tommefinger-regelen at hvis du har fått inn TV2 på din nåværende antenne i nogenlunde god kvalitet så får du inn rikstv. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 21. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2009 Hadde kun nrk1. Må ha ny antenne, og den må ikke nødvendigvis monteres der den gamle var. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 22. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2009 Har nå kjøpt den største antennen Expert hadde, og får låne en Sagem-boks om et par dager. Går det, så går det. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 22. juni 2009 Del Skrevet 22. juni 2009 Har nå kjøpt den største antennen Expert hadde, og får låne en Sagem-boks om et par dager. Går det, så går det. Hvis det ikke går så prøv en boks fra Grundig. Vesentlig bedre signalstyrke på den enn Sagem sin. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 22. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2009 Han jeg kjøpte antennen fra på at der er nesten ingen forskjell på Grundig og Sagem mtp. Signalstyrke. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 22. juni 2009 Del Skrevet 22. juni 2009 Han jeg kjøpte antennen fra på at der er nesten ingen forskjell på Grundig og Sagem mtp. Signalstyrke. Mulig det, men jobber selv i butikk og flere kunder som ikke har fått inn noe med Sagem har fått det til med Grundig, så den har nok det lille ekstra. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 22. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2009 Tusen takk. En bekreftelse på en myte er kjekt å ha. Lenke til kommentar
Loko Skrevet 22. juni 2009 Del Skrevet 22. juni 2009 Har selv solgt slike bokser og sitter på en palle med B-varer av Sagem sine bokser som er returnert pga reklamasjonssaker, eller dårlig signalmottak. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå