chirsso Skrevet 20. juni 2009 Del Skrevet 20. juni 2009 Hei Jeg har tre makiner som trådløst kobler seg til internett. Hvordan er det mulig å koble de sammen i et trådløst nettverk så jeg f.eks. kan høre på musikk som ligger på kontormaskinen eller den bærbare på stue PC'n? Skulle også gjerne hatt mulighet til å flytte/ kopiere filer mellom maskinene. To maskiner har XP, en har Vista Router: Jensen Airlink 2954 På to makiner: USB nettverksadapter Netgear VG 111v3 Bærbar har internt nettverkskort Er det noen som enkelt kan forklare meg dette, evt. om jeg trenger andre komponenter? Lenke til kommentar
Evolutioner Skrevet 20. juni 2009 Del Skrevet 20. juni 2009 Feil emnetittel ettersom du får til og koble de trådløst til routeren som sender de videre til internettet Lenke til kommentar
insolvent Skrevet 20. juni 2009 Del Skrevet 20. juni 2009 Det er ikke verre enn å aktivere deling på de respektive maskinene. Kontrollpanel --> Nettverks- og delingssenter (Vista). Sett fildeling og mediedeling på. Lenke til kommentar
chirsso Skrevet 20. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2009 Det er ikke verre enn å aktivere deling på de respektive maskinene. Kontrollpanel --> Nettverks- og delingssenter (Vista). Sett fildeling og mediedeling på. Hva gjør jeg da? Finner ingen andre maskiner i utforsker Lenke til kommentar
insolvent Skrevet 20. juni 2009 Del Skrevet 20. juni 2009 (endret) Hvis du aktiverer fildeling på alle maskinene i nettverket, så skal de dukke opp! Se forøvrig på disse sidene: Din side Microsoft Edit: Selv bruker jeg en slik: ReadyNAS Duo Den er genial til fildeling over nettverk, se filmer og bilder på tv (bruker PS3 til dette), nedlasting av torrents, kjøre ftp-server, ha hjemmeside m.m. Slenger du inn en disk til, som jeg har gjort, har du en sikker backup av alle dine data. Anbefales sterkt!! Endret 20. juni 2009 av insolvent Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå