Gjest Gjest Skrevet 20. juni 2009 Del Skrevet 20. juni 2009 faen as, hva skal jeg gjøre. er sååå fustrert og må få komunisert det.. jeg er 21 og sliter skikkelig med å få napp. jeg er på kanten til å bli agresiv.. har lest en del Pua stuff og har testa noe av det, men jeg takkler ikke å gå på byen alene. så jeg går ut med venner avogtil, men vennene jeg har er såå jævlig dumme og kjiipe. jeg føler de holder meg igjen! rølpete yngre duster som alttid ender opp med å sette hele gruppa i et dårlig lys.. men de er de eneste vennene jeg har. jeg trenger nye venner jeg kan gå på byen med og gjøre det jeg vil gjøre, men mine sosiale ferdigheter er ikke akkurat serlig gode heller, så jeg sliter som faen med å få nye venner og.. jeg har prøvd virkelig.. føler jeg ikke får utnytta det potensielle live mitt i det hele tatt egentlig. alle vennene mine er yngre enn meg og fåretrekker å sitte i en mørk kjeller og røyke hasj forran å idetheletatt gå på byen. og når jeg får dem ut litt, så skal dem på død og liv på de gamle alkis utestedene og sitte i en liten krok får å pilse litt.. er koslig det liksom, men faen da. jeg blir så jævlig fustrert og hvet ikke hva jeg skal gjøre. jeg trenger hjelp får å komme ut av dette taper livet her! jeg vil ikke ende opp som de kommer til å ende opp.. Hva kan jeg gjøre? Hjelp... Lenke til kommentar
KingDingLing Skrevet 20. juni 2009 Del Skrevet 20. juni 2009 hei, kult at du vil være deg selv da. Dersom du vil møte nye mennesker holder det at du bryter med EN vane, begynn med noe nytt, sjakk omså. uansettt hva du velger, så vil du treffe nye mennesker og dere er tvunget til å omgås Lenke til kommentar
Partlow Skrevet 20. juni 2009 Del Skrevet 20. juni 2009 IKKE la deg trekke ned av dine venner. Det er ditt liv, og om de hindrer ditt potensiale, din utvikling og din livsglede, må du begrense eller kutte kontakt med dem. I alle fall om du har planer om å gå videre fra der du er nå. Ta kontakt med gamle bekjente, kom i kontakt med venner av venner og bygg deg et nytt nettverk. Snakk med nye mennsker overalt. Hvert eneste menneske du ser, kan være en potensiell venn eller bekjent, ung eller gammel, jente eller gutt. Når du drar på byen, med eller uten vennene dine, snakk med nye mennesker, eller folk du vet av fra før i tiden. Kast deg utenfor komfortsonen din og gå inn for å få deg nye bekjentskap. Begynn på en aktivitet. Idrett, kurs, trening, eller jobb. Få deg nye kontakter og snakk med dem. Det er ikke alltid så lett, og du vil ikke alltid lykkes, men du vil fort se at folk stort sett liker å få seg nye venner og bekjente. Vær glad, smil og vis at du har selvtillit og gå deretter ut i verden for å møte nye folk og nye utfordringer. Det er helt opp til deg selv hva du vil gjøre med livet ditt. Du må bare utfordre deg selv på områder du er ukomfortable med. Du vokser enormt på utfordringer og nye erfaringer. Lenke til kommentar
Gjest Gjest Skrevet 20. juni 2009 Del Skrevet 20. juni 2009 det er så vanskelig å snakke med ukjente folk as. skal flytte inn i en enmansbolig nå til uka. blir en ensom tid. blir vel til at jeg må dra alene på byen får å prøve å møte folk. har liksom ikke tid til å begynne på no idrettssaker heller ettersom jeg skal i militæret til august. ..tror jeg kan ha godt av militæret tho. komme meg litt vekk fra det miljøet jeg er fanget i nå. prøver liksom å kaste meg ut av "komfort sonen" som du sier, men det er som å hoppe ut av et fly jo. jeg har liksom ingen intreresser jeg kan bygge på heller. hvordan starte en samtale med helt ukjente folk egentlig? kan liksom ikke bare komme å sette meg rett hve et bord på en kafe og bare prate til tillfeldige liksom, har jo ingen ting å si. skulle ønske jeg var mer utadvent Lenke til kommentar
Partlow Skrevet 20. juni 2009 Del Skrevet 20. juni 2009 (endret) ... Ja, kno. Det er vanskelig å snakke med ukjente folk. Men når du først har prøvd det en gang med all den akwardnessen som følger med, så blir det lettere neste gang. Og etterhvert mer og mer normalt og lett. Som det meste annet her i verden så er det en treningssak å lære bli flink til å snakke med folk. Veksle noen ord med kassadama, fyren på busstoppet eller karen som sitter ved siden av deg på studiet/jobben. Det å dra ut alene er også en barriere man må komme seg over. Gjør det en gang og er det lettere neste. Militæret er jo flott for deg nå sikkert. Nye mennesker, nye impulser og en helt annen hverdag hvort du kan få omkonstruert sinnet ditt litt, vekk fra der du er akkurat nå. Du kommer til å bli kjent med masse nye folk der fra hele landet, garantert. Dere kommer til å ha det artig og kjedelig sammen så det blir sikkert en god erfaring. Det å komme seg ut av komfortsonen er det nok ikke bare du som sliter med. Veldig mange, det store flertallet gjør nok det. Men et sted må du begynne, og ja, det kommer til å virke snålt og feil noen ganger. Begynn å vis deg mer frem her i verden. Snakk høyere, gi faen i om du driter deg ut i situasjoner og kjør på der DU har lyst. Det tar tid å bli komfortabel, men for hvert steg fremover blir det for deg merkbart bedre. Du behøver ikke begynne på noe idrett. Meld deg på et språkkurs, fotograferingsklubb, ølsmakeforening, tegnekurs eller et eller annet du tror kan være interessant og du kan lære noe av. Se i avisen eller på internett om det er et eller annet tilbud som er tiltalende for deg. Begynn å tren på et treningssenter, eller bli med i en turforening. Det er mange steder man kan møte nye mennesker. Det å bli utadvent er noe man må trene seg selv til å bli om man ikke er det fra før. Og den gode nyheten er at alle kan bli det! Det krever dog trening, prøving, feiling og suksesser. Og du vil oppleve alle. Det er ikke alle situasjoner hvor mdet funker å snakke med ukjente. Å sette seg ned med noen randoms på en kafé funker ikke alltid, men noen ganger gjør det faktisk det. På sosiale arrangementer derimot er det lettere. Konserter, utesteder og turer av forskjellige former er fine steder å treffe folk. Også vær observant på kroppspråket ditt. Vær åpen, smil og ikke knytt deg innover med kryssede armer og bein og alvorlige uttrykk. Kroppen står for noe sånt som 70 % av all kommunikasjon mellom mennesker. Rett og slett gå bort til noen, si hei eller kom med en kommentar om noe som nettopp skjedde eller noe du synes er interessant og gjerne skulle ha hatt deres mening om. Noen ganger trekker folk seg bort, andre ganger ikke. Uansett så vil det ikke skje noe med situasjonen din om du ikke gjør noe med den selv. Det er uhyre sjeldent at en bedre tilværelse kommer ramlende ned i fanget på en, så du må nok stole på deg selv. Ikke gi opp uansett! Vis verden hvilken fantastisk fyr du er, og hvilken venn, bekjent og kjæreste de kan få i deg. Endret 20. juni 2009 av Partlow Lenke til kommentar
Gjest Gjest Skrevet 20. juni 2009 Del Skrevet 20. juni 2009 takker får støtten mann. gleder meg egentlig til amy'n tho jeg hvet det blir helvetes slitsomt:P Lenke til kommentar
Tesso Skrevet 20. juni 2009 Del Skrevet 20. juni 2009 (endret) Vell for meg som er yngre så skal jo eg skifte skule(ferdig med vidregåande). Enkleste måten å få nye venner det. Endret 20. juni 2009 av Tesso Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå