Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Ser ut som hun har mistet interessen, hva nå?

Gjest hvanå

Anbefalte innlegg

Hehe. Jeg skumleser endel tråder her, så kan godt hende jeg blander litt. ;)

Synes uansett hun gir deg endel tegn. Jeg er ikke jente, men jeg får sjeldent hjertesmileys av jenter jeg ikke driver på med. Ville tatt det som et klart tegn på interesse, men nå er det opp til deg å.

Uansett er spontanitet tiltrekkende som faen og viser at du har selvtillit. Du har med andre ord ingenting å tape. At du er spontan tyder også på at ikke nødvendigvis legger så mye i det, og det blir i hvert fall ingen "date"-stemning på opplegget.

Er du først spontan en gang kan du være det igjen også. Da trengs det ikke så mye planlegging før dere møtes igjen. Greit, hva?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest trådstarter

Joda, men jeg føler at det burde gå litt begge veier også? Sånn som det er nå, føler jeg at det er kun jeg som trekker i spakene, at det er jeg som må ta alt initiativet. Enten fordi hun "forventer" at gutten skal ta første skrittet (skrittene i mitt tilfelle -.-), eller fordi hun er redd for det samme jeg er redd for, at hun er usikker på hva jeg føler, og ikke tør å kjøre på selv?

Men siden jeg kun har spurt om hun har hatt lyst til å finne på noe en dag, og ikke avtalt noe nærmere enn det, så tenker jeg at jeg hører med henne imorgen kveld, om hun er keen på å finne på noe på lørdag eller noe. Sånn helt ut av det blå, det får vel være spontant nok? Jeg føler at om jeg ringer på dagen på lørdag, og hører om vi skal finne på noe samme dag, blir det liksom litt at jeg "tar" tiden hennes, om du skjønner følelsen min?

Hoff, jeg er for feig. Want some epic tips.

Men takk for tipsene dine Sono, vedsetter de :)

Noen som har noe mer å si? Hadde vært UTROLIG bra om en jente som skjønner hvordan hun vesla her tenker kunne svart meg. Hadde gjort ting ganske så mye lettere.

PS. Det kan vel nevnes at når hun har vært med bestevenninnen hennes, så har vennen også hintet, ved at hun har "køddet" med det. Om noen skjønner hva jeg mener her? Har dette noe å si? Har igjen går det på min tolkning, gjør venninnen dette for at de sammen skal kunne ha noe å le av, eller for at hun selv synes det er festlig å se reaksjonen til både meg, og jenta jeg driver på med?

Litt rare spørsmål, menmen.

Lenke til kommentar

Ok. Begynner med det siste du skreiv.

Jeg har på følelsen at jenter prater mer om sånne ting som dette enn gutter. Synes bare denne tullinga virker positiv, for hvis ikke jenta hadde vært vennlig innstilt til deg hadde de heller gitt deg en kald skulder enn å smile og le til hverandre. ;)

For det andre synes jeg du legger litt for mye i dette. Gutta skal ta initiativ og være mannen i forholdet. Jeg synes bare du skal kjøre på. Å møte en jente er ikke noe annerledes enn å møte en gutt.

Mitt tips til deg. Ikke tenk så mye. Bare finn på ting med hun og ha det herlig.

Endret av Sono Juventino
Lenke til kommentar
Gjest trådstarter

Takk igjen, for svar :)

Tingen er bare det å komme så langt at jeg faktisk finner på noe med henne. I det vi er sammen, så er det ingenting som er galt å spørre, da kunne jeg gjerne spurt henne om vi skulle gjøre noe dagen etter, og etter der, og etter der. Men det er kun den kneika å faktsik finne på noe.

Jeg har i det siste sjekka litt logger, meldinger, og tenkt litt på hvordan hun oppførte seg. At jeg ikke tok hintene hennes er nesten utrolig. Jeg må vel bare pushe på, og håpe på at det har samme effekt, som om jeg hadde gjort det for 2-3 uker siden.

Det jeg vet er iallefall at jeg vil ha et klart "vennesone" -svar fra henne før jeg gir meg her. Jeg STORTRIVES når jeg omgåes henne, og alt føles bare helt perfekt, og alt er morsomt og fint. Skulle bare ønske jeg kunne tilbringe mer tid med henne.

Meeen, eneste måten å tilbringe mer tid med noen, er å høre om de er keen på å finne på noe.

Så jeg må vel bare tenke mindre, handle mer, og ta det som det kommer. Går det så går det, og jeg blir sjeleglad. Går det ikke, så går det ikke, og jeg vil somehow blir skuffet (muligens?), men det som får meg til å nøle mest er hva hun sier til venninner og hva hun sier om meg. Litt rart at DET er det som holder meg mest tilbake, for jeg vet jo ikke en gang om hun snakker positivt eller negativt om meg, om hun snakker om meg.

Jeg får vel bare kjøre på da.

Sono: Your blood on my hands, om det går galt og jeg dør :p

Lenke til kommentar

Tro meg. Du vil ikke havne i vennesonen. Du kan godt bli bestevennen hennes, men gjør det etter at dere evt. er sammen hvis det er det du ønsker. Havner du først i den vennesonen er det vanskelig å komme ut igjen. ;)

Og når det gjelder venninner og snakking osv. Who gives a shit? Gjør det du har lyst til og ikke tenk på sånne ting. Det er litt ungdomskolen for å være ærlig. (Uten at jeg har sjekket alderen deres ;))

Lenke til kommentar
Gjest trådstarter

Takk for svar.

Så du tror ikke jeg vil havne i vennesonen om jeg fremover bare er litt hypp, og tilbringer så mye tid som mulig med jenta? (Mener ikke at jeg skal sikle etter henne og invandere henne med meldinger om hun er utenfor synet mitt i 10 minutter).

Fordi det er det jeg er mest redd for, å havne i vennesonen. Men når det er sagt, så er hun ABSOLUTT en jente jeg kunne tenkt meg som venn også, hun er herlig på alle mulige måter - men det er derfor jeg også vil mer enn å bare være venn.

Og det med at jeg tenker på hva hun sier til venner og slikt, driter jeg egentlig litt i. Jeg formulerte meg kanskje litt feil. Men altså, om jeg nå kjører på, og mislykkes, vil jo hun vite at jeg en gang var interessert i henne, og det kan da fort bli litt kleint for meg i etterkant, da vi går i samme klasse, og hun har 1-2 ganske nære venninner i klassen. Men det overlever man altså, det er da ikke ulovelig å ha følelser for andre folk uansett. Vi starter VG2 etter sommeren, om du lurte :)

Lenke til kommentar
Gjest trådstarter

Beklager dobbelpost, men følte at jeg burde få frem dette også, i det andre innlegget mitt, og det går ikke ann å redigere som gjer, så:

Mange sier at jeg bør ta mye på jenta, for å unngå vennesonen. Men dette betyr ikke at jeg automatisk havner i vennesonen, om jeg ikke tar på henne? Altså, jeg tar på personen, jeg er ikke redd for det overhodet, men jeg føler det kan bli litt voldsomt, om jeg hele tiden skal drive å ta på henne. (Merk: ta, ikke tafse.)

Men det er mulig jeg bare over-reagerer her, og er helt normal på området? Altså, jeg tar vel egentlig mer på henne, enn jeg gjør med andre jentevenninner, og vice versa. Jeg har aldri sett hun oppføre seg slik hun gjør mot meg, mot andre gutter.

Lenke til kommentar

Dette med å ta på jenter. Bare du gjør det naturlig, så går det bra. Ikke tenk på at "nå må jeg ta på jenta, ellers havner jeg i vennesonen!!!" men gjør ting du føler deg komfortabel med. For meg faller det ganske naturlig, men skjønner hva du mener.

At du har lyst til å treffe hun en dag betyr jo ikke en shit. Du kan jo bare være på på utkikk etter vennskap, right? Så lenge du viser følelsene dine i handlinger istedenfor å gjøre det muntlig, så vil det der gå smooth. Det er først når du forteller hun at du har lyst på noe mer at det faktisk kan bli en snakkis. (noe det neppe gjør)

Anbefaler deg altså å bare kjøre på. Hva så om det ikke funker? Du er bare en erfaring rikere og veit bedre hvordan du skal handle neste gang. Du finner ikke ut om det kan bli noe mer hvis du ikke prøver.

Grow some balls og bare gjennomfør det ;)

Lenke til kommentar

jeg vil ikke si at det er noe garantert godt råd, men det beste du kan gjøre er å bare fortelle henne hva du føler.. hvis du virkelig liker a! jeg har opplevd det samme, veldig lik situasjonen din. jeg tenkte også på om jeg ble avist og hva hun forteller venninene sine.. men tilslutt fant jeg ut at jeg bare sier det jeg føler for a. Rett og slett lei av å ikke komme noen vei.

Jeg kan si at jeg angrer ikke ;)

Lenke til kommentar

Det kan selvfølgelig funke, men det krever at hun har samme følelsene ovenfor han. Det enkleste er ofte derfor å bare møte hun og vise hun at du vil noe mer. Jeg har funnet ut at det funker best.

Du stiller jenta i en litt vanskelig situasjon hvis du forteller hun hva du føler. Hun kan...

1. Ditche deg, fortelle deg at du er en jævlig snill og søt gutt, men at hun dessverre ikke har slike følelser for deg

2. Hun føler deg samme. Hun forteller deg at hun føler det samme og dere får et forhold uten egentlig å kjenne hverandre.

Alternativ 1 er soleklar favoritt hvis hun er usikker på hva hun føler selv. Mitt tips er å møte hun, vise at du er interessert, bli kjent med hun, for så å bli sammen med hun om kjemien er på plass...

Lenke til kommentar
jeg vil ikke si at det er noe garantert godt råd, men det beste du kan gjøre er å bare fortelle henne hva du føler.. hvis du virkelig liker a! jeg har opplevd det samme, veldig lik situasjonen din. jeg tenkte også på om jeg ble avist og hva hun forteller venninene sine.. men tilslutt fant jeg ut at jeg bare sier det jeg føler for a. Rett og slett lei av å ikke komme noen vei.

Jeg kan si at jeg angrer ikke ;)

Til TS:

IKKE (ja, jeg mener IKKE!) gjør dette.. Ja, det kan funke, og det funker jo på film, så why not? Vel.. Det er ikke snakk om at dette tipset ikke funker i det hele tatt, men det er snakk om hvor store sjangser det er for at det skal funke, i forhold til andre veier.

henrik182 har vært heldig i dette tilfellet, og vært den ene av ti som dette har funket for. For at det skal funke må jenta være 110% sikker på akkurat hva hun vil, og være klar for å gå rett inn i et forhold.

Ved å fortelle henne med ord hva du føler for henne vil gjøre noen ting som ikke er like bra for sjangsene dine:

- Du vil åpne deg helt og fjerne spenningen. Hun lurer på hvordan du føler det, og den spenningen er noe som setter spissen på en forelskelse. Ved å fortelle henne hva du føler, legger du alle kort på bordet, og fjerner all spenningen.

- Du legger alt press på henne. Hun vil føle at hun må gi deg et svar på sine følelser med en gang. Og er hun _litt_ usikker på følelsene, noe de fleste er i begynnelsen av et forhold, vil hun velge den enkle veien ut for å beskytte seg selv. Highway til vennesonen.

- Du vil presentere deg selv som en som er så usikker på seg selv, at han ikke tør å handle på følelsene sine. Handlinger sier 1000 ganger mer enn ord, så selv om ordene som kommer ut av munnen din er det mest romantiske hun noen gang har hørt, vil handlingen fortelle henne "Jeg er for redd og usikker på meg selv til å handle på det jeg føler. Jeg er for pinglete til å ta på deg, og for pinglete til å gjøre noe ut av dette. Så jeg tar den enkle veien ut, og legger alt på bordet så du kan få lov til å bestemme hva som skal skje."

VIS henne følelsene dine via handlinger, ikke si det med ord. 1 av 10 ganger funker det med å si hva du føler.. De andre 9 gangene funker det med handlinger. Vær den mannen hun vil ha, og vis at du har ballene til å gå etter det du vil ha.

Det er forventet at du skal dra dette fremover. Det er en av tingene som forventes siden du er mannen i dette her. Så ta ansvaret, ta sjangsene, og vær mannen! Dette er null problem hvis du bare tør å ta sjangsene. :)

Lenke til kommentar
Gjest trådstarter

Tusen takk for svar!

For 2-3 uker siden satt jeg selv med tanken, om at jeg skulle spørre om hun var med på kino en dag, for så å fortelle henne hva jeg mente, men jeg droppa den idéen etter folk sa at jeg skulle handle, istedet for å si. Og jeg kan forsåvidt se poenget der.

Så dere mener at jeg har en sjans på henne, om jeg nå bare pusher fremover? Det er det jeg egentlig trenger å få feedback på. Og er det noen som har et tips til hva som er hverdagslig, som jeg kan dra opp når vi skal finne på noe? Jeg tenkte på å bare dra på stranda en dag - men da blir fokuset på veldig mye annet enn hverandre, men det kan jo være en grei start, og "ta der derfra" - selv om jeg har vært en del med henne tidligere i sånne settinger. Eventuelt bare høre om hun er keen på å dra på shopping eller noe, siden jeg selv uansett skal handle klær snart, og tenkte det hadde vært hyggelig med slitt selskap. Men da igjen tenker jeg at shopping idéen blir litt for selv-optatt, og at jeg ønsker å bare ha henne med på en ting jeg selv skal gjøre uansett. Men på den andre siden vet jeg at hun synes det er gøy på shopping, da.

Noen som har noen forslag? Å spørre om filmkveld eller kino med bare meg og henne føler jeg blir for dumt, og for "innpåslitent" nå til å begynne med, jeg vil helst ha en dag eller to med henne før det, for å føle litt på hva hun tenker også.

Lenke til kommentar
Gjest trådstarter

Liten oppdatering?

Det har seg slik at mens jeg var på ferie, har en god venn av meg, startet å drive på med en venninne av hun jeg er interessert i. Jeg ser på dette som nesten bare positivt, siden jeg tenker at da kan alle 4 finne på noe sammen - er dette noe jeg bør satse på?

Kan vel også nevnes at kompisen min og venninnen møttes på en fest, og har "gjort mer", enn jeg og hun jeg er interessert i har gjort.

Men jeg og kompisen min snakka litt om det, og kanskje bare kjøre på sammen, og se hvordan det går. Kan dette være et alternativ, eller vil det være usmart?

Lenke til kommentar

Men for guds skyld! Du må jo bare kjøre på mann!

Føler du er alt for overanalyserende. gi litt mer f, og spør om hun vil se en film. Om det er bare dere to, eller om dere er fire vil ikke ha noe særlig å si i det store bildet.

Hu virker jo uten tvil interessert på en eller annen måte. Så nå er det opp til deg å ta det videre. Ja, det suger, men nå har det seg slik at du er født med utovertiss.

Hun regner med at ettersom du er gutt, vil du ta steget hvis du er interessert.

Dvs at hvis du ikke tar initiativ, så vil hun tro du ikke er interessert.

GO GO GO GO GO!

Endret av Larshl
Lenke til kommentar
Gjest Gjest_randomguy

Prøver ikke å hijacke tråden her, men har et kort spørsmål

Er nemlig i en lignende situasjon, og siden jenta går i klassen min betyr det at jeg kommer til å se hu i mange år fremover.

Jeg er helt sikker på at jeg liker hu, men det er vanskelig for meg å se om hun liker meg, Hun smiler til meg konstant på skolen, og hun oppfører seg anderledes mot meg enn mot andre gutter. Hun trekker seg ikke tilbake hvis jeg tar på hun osv.

Men angsten ligger der for at hvis jeg forteller/viser at jeg liker hu som noe mer en venn så kan det hende hun ikke føler det samme, og da blir det mange år med rare blikk.

lurer derfor på

Er det greit å spørre jente om hun liker deg over msn?

Bare sånn helt spontant, midt i en samtale.

HAr lest at dere sier man ikke skal fortelle jenta at man liker hu, men hva om man spør om Hun liker deg?

Randomguy

Lenke til kommentar
Prøver ikke å hijacke tråden her, men har et kort spørsmål

Er nemlig i en lignende situasjon, og siden jenta går i klassen min betyr det at jeg kommer til å se hu i mange år fremover.

Jeg er helt sikker på at jeg liker hu, men det er vanskelig for meg å se om hun liker meg, Hun smiler til meg konstant på skolen, og hun oppfører seg anderledes mot meg enn mot andre gutter. Hun trekker seg ikke tilbake hvis jeg tar på hun osv.

Men angsten ligger der for at hvis jeg forteller/viser at jeg liker hu som noe mer en venn så kan det hende hun ikke føler det samme, og da blir det mange år med rare blikk.

lurer derfor på

Bare sånn helt spontant, midt i en samtale.

HAr lest at dere sier man ikke skal fortelle jenta at man liker hu, men hva om man spør om Hun liker deg?

Randomguy

Nei.

MSN er feigt, skal du gjøre dette må du gjøre det et annet sted en MSN, og sjansen for at du får noe nyttig ut av det er nesten lik 0, ettersom det virker som om du ikke kjenner denne jenta veldig godt fra før av?

Dessuten, så er det veldig selv-opptatt å spørre om hun liker deg. Om du først skal gjøre det, si for guds skyld hva du mener om henne, istedet for motsatt.

Lenke til kommentar
Gjest guest_randomguy

kjent henne i et år nå, går som sagt i samme klasse.

Hvis jeg er med henne er det som oftest alltid med andre folk, og vet ikke om det hadde passet å dra henne bort fra de andre. Og kommer ikke til å spørre om å finne på noe med hu alene uten å vite om hu liker meg ellr ikke

vet ikke altså....

Lenke til kommentar

Nei

Nei

---

Noe mer du lurte på? :)

Og hvorfor kan du ikke høre med henne om dere skal finne på noe med mindre du vet om hun liker deg eller ikke? Det er sånn tankegang og oppførskjel som er uatraktivt for jenter. Det oser av usikkerhet og redsel.

Ta deg selv i nakkeskinnet, og lær deg å ta sjangsene som byr seg. Du har absolutt ikke noe å tape. Du vil ikke få mange rare blikk med mindre du lar deg selv få dem.

Det er kun deg selv som styrer hva konsekvensene blir. Får du avslag, so what? Det er faktisk ikke så ille som man frykter.

Det er faktisk mye bedre å sitte igjen med et avslag og selvtilliten man får av å ha turt å ta sjangsene, enn å gå rundt usikker og pinglete og lure på hva som kunne ha skjedd..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...