Gjest hvanå Skrevet 20. juni 2009 Del Skrevet 20. juni 2009 Heisann. Den siste tiden har jeg blitt mye bedre kjennt med en jente, som jeg tidligere ikke har hatt noe særlig mer kontakt med enn at hun går i klassen min. Men den siste tiden har det endt opp med at vi har snakket en god del sammen, og at begge trives med det. Mest på msn, men også litt utenom. Til å begynne med snakket vi om helt normale ting, etterhvert som vi ble bedre kjennt snakket vi om mer og mer, og hun viste interesse. Hun kom ofte bort til meg, og startet en samtale, eller snakket til meg på msn, selv om jeg var i offlinemodus etc. Hun ga også utrykk for at hun synes jeg var attraktiv, noe jeg ga utrykk om tilbake til henne. Men problemet er: I det siste har hun knapt giddet å snakke med meg, og hun er utrolig kjedelig å snakke med. Hun var mye morsomere å snakke med før, men nå føler jeg at vi liksom ikke har så mye å snakke om lenger siden vi "har snakket om alt". Så jeg tenker derfor at vi bør bli enda bedre kjennt, og gjøre ting sammen, og at da snakken kommer av seg selv (for det gjør den selvfølgelig). I starten når jeg ble kjennt med henne, synes jeg det var mest kjekt å snakke på msn. Etterhvert synes jeg det var bedre å snakke med henne i virkeligheten, naturligvis. Bare det å være i nærheten av henne. Jeg VET at jeg har følelser for denne jenta, og jeg tror/trodde hun har en viss grad av følelser for meg og. Men hun er mye mindre "på" nå enn det hun var før, noe som irriterer/bekymrer meg litt. Hun ser ut til å bry seg mindre om meg, og det å snakke med meg. Om det har noe betydning, så pleier hun ofte å dulte borti meg sånn "for morroskyld" når hun kommer bort for å snakke, jeg har aldri sett at hun gjør dette med noen andre enn meg, ikke på den måten. Verken gutter eller jenter. Bør jeg ta dette som et tegn på at hun er interessert? Det hender også at jeg erter og sier litt småfrekke kommentarer, og det ender som regel i at hun "slår" meg på en måte, ved at hun tar på meg et eller annet sted, gjerne på armen min - samme greia her? Jeg gjør også dette tilbake, siden jeg liker å være nær henne. Og det høres vel ganske fjortiss ut det siste avsnittet her, men vi er begge 16 år gamle, og siden vi har snakket en del på msn så må man jo få frem "tonen" i det man skriver med smileys etc. Så i starten var det som regel bare "snakkes", "hade", eller "natta" når hun dro, etterhvert ble det til "snakkes<3:)" "hade<3 " eller "Natta<3(L), sov godt - snakkes imorgen " eller noe i den dur. Mens i det siste har det blitt mest til "snakkes " "hadeee " eller "Natta, sov godt da<3". Det er mye mulig jeg er overfølsom, siden jeg tenker veldig mye på denne jenta, og derfor skaper teite formeninger. Men de gangene jeg holder tilbake på hjerter (herregud, høres så teit ut, menmen. Det er en grunn til at jeg poster som gjest), så pleier jeg å få mer "hjerterespons" fra henne, enn om jeg er litt frempå med de. Er dette også noe, eller er det kun tilfeldig? Men uansett, hovedpoenget er: Hun viser mindre interesse for meg nå enn tidligere. Jeg vet ikke hvorfor, men hun har bare daffet litt av. Så det bekymrer meg litt, siden jeg nå skal vekk frem til omlag neste helg - og får ikke sett henne, eller snakket med henne på noen måte. Jeg tenker at dette kan være både positivt og negativt. Jeg ønsker ikke at vi bare skal miste kontakten nå som det er sommerferie, så jeg vil prøve å finne på noe med henne.. Men så var det det å spørre om å finne på noe, da. Noen som har noen tips? Det å si at jeg skal være meg selv er ikke vits, da jeg har vært meg selv hele veien. Og nå er jeg usikker Lenke til kommentar
Gjest trådstarter Skrevet 20. juni 2009 Del Skrevet 20. juni 2009 Leste innlegget igjen nå, og jeg så at det var mer en historie om mitt forhold til en jente, enn ett spørsmål. Men deg jeg egentlig lurer på, er om jeg bare skal gi litt faen, og se hvordan det går? Men jeg er da redd for at hun skal miste følelsene HELT, og jeg er på tur igjen. Men jeg vil heller ikke virke for innpåsliten, og at hun på den måten mister interessen. What to do? :< Lenke til kommentar
Sono Juventino Skrevet 20. juni 2009 Del Skrevet 20. juni 2009 Om det har noe betydning, så pleier hun ofte å dulte borti meg sånn "for morroskyld" når hun kommer bort for å snakke. Bør jeg ta dette som et tegn på at hun er interessert? Ja. Jeg synes det virker som hun er interessert. I det siste har hun knapt giddet å snakke med meg, og hun er utrolig kjedelig å snakke med. Hun var mye morsomere å snakke med før, men nå føler jeg at vi liksom ikke har så mye å snakke om lenger siden vi "har snakket om alt". Så jeg tenker derfor at vi bør bli enda bedre kjennt, og gjøre ting sammen, og at da snakken kommer av seg selv (for det gjør den selvfølgelig). Hun er interessert og gir deg mange tegn på at hun er det. (og du tar dem ikke ) Hun snakker mindre med deg fordi du går for sakte frem og ikke tolker tegnene hennes. Vis litt intiativ når du er sammen med hun. Ikke fortell at du har følelser for hun, men vis det med å ta på hun, gi hun klemmer, kyss hun hvis muligheten åpner seg. Prøv å tolke kroppsspråket hennes rett og slett. Du kommer i hvert fall ingen vei med å være så pysete som du er nå. Du har fått tegnene du trenger, og nå er det opp til deg å reagere på dem. Anbefaler deg å ta masse på jenta neste gang dere er sammen. Lenke til kommentar
Hudrin Skrevet 20. juni 2009 Del Skrevet 20. juni 2009 (endret) hm, dere er 16 år begge to?, anbefaler deg og ha fokus på utdanning og jobb i minst 5 6år framover , men hormoner styrer selvfølgelig i denne tida så det er bare og ta hensyn til det. Kan vel bare anbefale at om det ikke går framover i hele tatt så er det bare og finne noen som faktisk finner den interressen i deg om det skulle være det som er tomrommet i livet for øyeblikket. det er vanskelig og forklare hvor mye man forandrer seg fra 16 til 30 f.eks. så om jeg skulle, ville jeg gitt deg et klapp på skuldra og si vær deg selv og sett deg selv i førersete ,på plass nr1, få deg god utdanning, få deg god jobb, og du blir da plutselig drømmemannen for stort sett alle, kvinner ser først på inntekt,jobb,etc, så hvem du er, ...artig innstikt de har det der.. er nok ubevist handlingsmønster på hvem som kan gi eventuellt avkom best oppvekst vil jeg tro, vi er nok mere lik andre dyr enn vi helst vil innrømme! :D be a alphamale!!!!!!!!!111111111 litt edit på skriveleif og fortsatt mange men det er sengetid! Endret 20. juni 2009 av Hudrin Lenke til kommentar
Capa Barsavi Skrevet 20. juni 2009 Del Skrevet 20. juni 2009 Støtter Sono Juventinos forslag. Er i samme situasjon som deg akkurat nå, rett og slett i mangelen på initiativ -.- Har dog prøvd mye i det siste, men har faila ettersom hu er så jævla opptatt med andre ting! Lenke til kommentar
Ajaco Skrevet 20. juni 2009 Del Skrevet 20. juni 2009 hm, dere er 16 år begge to?, anbefaler deg og ha fokus på utdanning og jobb i minst 5 6år framover , men hormoner styrer selvfølgelig i denne tida så det er bare og ta hensyn til det. Kan vel bare anbefale at om det ikke går framover i hele tatt så er det bare og finne noen som faktisk finner den interressen i deg om det skulle være det som er tomrommet i livet for øyeblikket. det er vanskelig og forklare hvor mye man forandrer seg fra 16 til 30 f.eks. så om jeg skulle, ville jeg gitt deg et klapp på skuldra og si vær deg selv og sett deg selv i førersete ,på plass nr1, få deg god utdanning, få deg god jobb, og du blir da plutselig drømmemannen for stort sett alle, kvinner ser først på inntekt,jobb,etc, så hvem du er, ...artig innstikt de har det der.. er nok ubevist handlingsmønster på hvem som kan gi eventuellt avkom best oppvekst vil jeg tro, vi er nok mere lik andre dyr enn vi helst vil innrømme! :D be a alphamale!!!!!!!!!111111111 litt edit på skriveleif og fortsatt mange men det er sengetid! Ut av ren nyskjerrighet, var du full når du skrev dette? Lenke til kommentar
frk_1337 Skrevet 21. juni 2009 Del Skrevet 21. juni 2009 Han må nesten ha vært det.. enten det eller så har han misforstått ganske kraftig; "stort sett alle kvinner ser først på inntekt, jobb, etc, så hvem du er.." Egentlig er det vel slik at stort sett alle kvinner først ser på personlighet (og utseende), deretter på økonomi og stilling. Lenke til kommentar
satisfactor Skrevet 21. juni 2009 Del Skrevet 21. juni 2009 Jeg vil vel si at hun kjeder seg og har mista litt av interessen du klarte å bygge opp i begynnelsen. Jentene blir av erfaring "bored" etterhvert når en bare driver pusesnakk og er skikkelig tøffel. For øvrig synes jeg msn er en dårlig måte å kommunisere med potensielle damebekjentskaper, annet en for kort teasing og i en "bli kjent" fase. Å møte personen eller telefon osv er mye bedre. Vil anbefale deg å lese litt om "push and pull" som de kaller det i PU-miljøet. Ellers: bli fysisk så fort som mulig, det være seg berøring -> klemming -> kyssing osv. OBS: Jeg er kun en nybegynner og ta det jeg skriver for det det er. Lett å være keyboardjockey Lenke til kommentar
Sono Juventino Skrevet 21. juni 2009 Del Skrevet 21. juni 2009 (endret) Skriver under på den med egne erfaringer. Ble dumpa etter pusesnakk på msn og meldinger. Verste var jo at jeg ikke mente det jeg skreiv engang, så bruddet var jo ikke akkurat veldig komplisert. Berøring er konge. Jeg teasa den forrige dama helt til hun kasta meg på senga første gang vi møttes hos meg. Da snakker jeg bokstavelig talt... Telefon anbefales også varmt. Hva med å ringe hun en dag og spørre om dere skal finne på noe sammen? Gjør det helt normalt. Spør gjerne som om du skulle spurt om klokka eller sagt det var fint vær ute. Å vise selvtillit er turn-on. Du må rett og slett gi hun litt å jobbe med. Gå rett på sak og vis at du er en mann. Da vil du nok fort få litt mer interesse igjen. Endret 21. juni 2009 av Sono Juventino Lenke til kommentar
Smurstafa Skrevet 22. juni 2009 Del Skrevet 22. juni 2009 Som andre har nevnt, så har hun mistet interessen rett og slett fordi du ikke har handlet. Pusesnakk på MSN holder i begynnelsen, men hvis du ikke tar det videre derfra, så blir det rett og slett kjedelig. Det Hollywood har lært oss gutta er at jenter vil "take it slow", men dette er noe som kun gjør seg gjeldene utover i forholdet. I begynnelsen så trenger de fart og spenning. De trenger mer enn pusesnakk på MSN. Du må rett og slett tørre å gjøre mer enn et tilfeldig dytt her og der, eller hjertetegn på MSN. Absolutt ingen ting skjer av seg selv, og det er forventet at du som fyren i dette her, skal være mannen og ta tyren ved hornene. Det er du som skal ta dette fremover, og når du ikke gjør det, men stagnerer på samme plassen, så vil hun tolke det som mangel av interesse, og du blir hennes fremtidige bestevenn som hun vil komme til for å klage til over alle gutta som behandler henne dårlig, og hvorfor ikke alle kunne vært som deg.. Handle, før det blir for seint. Lenke til kommentar
Gjest trådstarter Skrevet 24. juni 2009 Del Skrevet 24. juni 2009 Har nå kommet hjem fra ferie, og planlegger å høre om vi skal finne på noe en dag. Men jeg er litt redd for at hun allerede har mistet interessen, er da løpet kjørt, eller vil det gå hvis jeg nå bare pusher på? Det virker som om hun har HATT interesse for meg, jeg har vært for tafatt, ikke tatt hintene, og hun har mistet interessen for meg. Men jeg føler det blir litt rart om man bare mister interessen for en person etter kun noen uker? Men vil jeg ha en sjanse for å "vekke" følelsene i henne, om jeg nå spør om vi skal finne på noe, og ta det derfra? Eller er det for sent, siden hun allerede ser til å miste interessen? Lenke til kommentar
2pro4u Skrevet 24. juni 2009 Del Skrevet 24. juni 2009 Du tar en MSN-samtale med henne hvor du pøser på med hjerter og sier at du har savnet henne mens du var borte osv. Gjør det til du føler at det selv nesten er litt for mye . Ta samtalen gjerne på kvelden og avslutt med en skikkelig pusemelding. Dagen etter(eller to, tre dager) viser du ingen form for interesse. La hun savne deg litt (For etter den samtalen du førte med henne dagen(e) før vil hun garantert tenke på deg og sikkert bare vente på at du skal ta kontakt). Så når det er gått en dag evnt. fler, tar du å ringer henne eller opptar samtale på msn hvor du da spør om hun vil finne på noe. Har delvis prøvd ut dette selv, men min situasjon var litt annerledes. Det funket Lenke til kommentar
Smurstafa Skrevet 25. juni 2009 Del Skrevet 25. juni 2009 Pøse på med hjerter og savne-ting på MSN? Makan til trengende og innpåsliten oppførskjel mot ei dame som halvveis har gitt opp fyren da. :| Hvis det funket for deg, må jeg si du har hatt flaks Til TS: Om løpet er kjørt er vanskelig å si. Det eneste sikre er at du ikke finner ut av det, og at løpet er veldig kjørt hvis du ikke gjør noe som helst. Det kan hende at hun har mistet interessen i den form av at følelsene fortsatt er der, men at hun ikke handler på de for å skåne seg selv. Det er aldri for sent før det er for sent. Men det viktigste er at du drar dette videre og TØR å ta sjangsen på å prøve. Det er ingen verdens ting her i livet som skjer helt av seg selv (bortsett fra alder) og de største gevinstene krever som regel de største sjangsene. De sjangsene du må hoppe ut av sikkerhetsboblen du lever i, og sette deg selv i en risikosituasjon. JA, det er ufattelig skremmende, men gevinsten kommer til å gjøre det hele verdt det. (ja, uansett om du får avslag, så er det verdt det. jeg-turte-følelsen er MYE bedre enn jeg-feiga-ut-kunne-det-skjedd-noe?-følelsen) Prøv deg! Det er absolutt ikke over før du har fått 100% bekreftelse på at det er over. Lenke til kommentar
Gjest trådstarter Skrevet 25. juni 2009 Del Skrevet 25. juni 2009 Når jeg logga på msn nå, fant jeg en ganske selvtillitsbooster melding fra henne, der hun lurte på hva hun skulle gjøre siden hun ikke hadde penger på kortet og jeg var på ferie - det er jo et tegn på at hun ønsker å kunne snakke med meg. Så jeg tar bare en tlf til henne etterpå, og hører om hun er keen på å finne på noe, det bør gå bra. Og sjansen for at hun sier nei, er nesten ikke til stede. Ønsk meg lykke til ;p Skal komme tilbake med hvordan det gikk. (fortsett å skriv tips, selv om jeg nå har bestemt meg for å spørre om hun vil finne på noe, im still lost.) Lenke til kommentar
Gjest trådstarter Skrevet 25. juni 2009 Del Skrevet 25. juni 2009 Okei, jeg fikk spurt henne om vi skulle finne på noe en dag. Men, det som var dumt var at når jeg kom hjem og skulle ringe henne, var mobilen min tom for strøm, og jeg fannt ikke laderen, så det hele måtte skje over msn, da hun også hadde snakket til meg når jeg var online på MSN etter jeg hadde kommet hjem fra ferie. Reaksjonen hennes når jeg spurte var noe ála dette: Hun: NEI ÆSJ Jeg: - skjønner at hun er ironisk da hun gjør sånn ofte, noe jeg også liker litt ved henne. Hun: haha, neida. Bare kødder. Men ja, vi han sikkert finne på noe en dag Etter det bare foreslo jeg sånn vagt hva vi kunne gjøre, og vi lagde ingen fast avtale, men nå ligger det iallefall i luften, og det vil være null problem og dra det opp igjen senere, da hun har sagt at hun er interesert i å finne på noe. Men det jeg lurer på er om reaksjonen hennes var negativ eller positiv? Det er selvfølgelig vanskelig for dere å kunne si det, da dere ikke kjenner henne, og forøvrig også ganske vanskelig for meg å skjønne, da hun ofte er litt rar på "følelsesfronten" (sånn overall, ikke bare mot meg). MEN, på en gode siden, så da hun iallefall hade 3 ganger før hun dro, og denne gangen var det tilbake til gamlemåten å si hade på. Og hun ga meg et hjerte, selv om hun kom tilbake senere på kvelden, når hun måtte dra. Før var det bare når hun la seg (Det høres så SINNSYKT teit ut når jeg skriver om hvordan smileys hun sender til meg på msn, men klarer ikke la vær å gremmes over hvor idiotisk, og barnslig det ser ut). Jeg kommer også tilbake med hvordan det gikk når jeg har vært sammen med henne, og jeg skal nok være sammen med henne fler ganger i sommeferien - håper jeg. Jeg må føle litt på hvordan kemien er. Men jeg har så utrolig lyst til å få til noe her. Men da var jeg iallefall ett skritt nærmere, men om det er nærmere en god venn eller en kjæreste vet jeg ikke, hva tror dere? Lenke til kommentar
Sono Juventino Skrevet 25. juni 2009 Del Skrevet 25. juni 2009 (endret) Virker som hun fortsatt ser på deg som kjærestematerialet utifra det jeg skjønner. Selv hadde jeg bare vært litt spontan, ringt hun og spurt om det passer å komme bort akkurat nå (ringe dagtid seff ). Det er vel sånn du gjør det med kompiser også? Hvorfor ikke med en du ser på som en mulig dame? Kjør på! Endret 25. juni 2009 av Sono Juventino Lenke til kommentar
Gjest trådstarter Skrevet 25. juni 2009 Del Skrevet 25. juni 2009 Takk for svar. Det høres så utrolig lett ut og bare ta en telefon og ta turen bort, men jeg hadde driti på meg om jeg skulle gjøre det, tror jeg. Jeg klarer nok ikke å gjøre det SÅ hverdagslig. Jeg føler at jeg gjorde det ganske hverdagslig på måten jeg gjorde det idag. Jeg er heller ikke helt typen som gjør det med kompiser heller, så føler det også blir litt feil. Men på godsiden, så sto hun faktisk opp for å høre om MJ faktisk var død, og det første hun gjorde når hun stod opp, etter å ha sjekket 1-2 internettsider, var å snakke med meg, og forsikre seg om at jeg også hadde fått det med meg, deretter ble vi sittende i noen minutter, før hun la seg. Jeg var den eneste hun hadde snakket med, så det på et screenshot hun sendte, da det kun var meg hun snakket med, og spotify + internet oppe i tilleg. Jeg prøver å se på det som et tegn om at hun faktisk tenkte på meg når vi ikke snakket sammen, og at spontanreaksjonen hennes var å informere meg om det. Så litt smileysnakk igjen (tragisk.no), hun ga faktisk ingen "skikkelige" nattahjerter i dag bare sånn halvhjerta (lol, ikke som i et delt hjerte-smiley), nattabeskjeder. Så kom hun tilfeldigvis på facebook etterpå, og da var det ikke annet enn "Nataa" når hun la seg. Vanligvis var det mer. Jeg vet jeg er overfølsom, og at det bare er smileys, men ja.. (Jeg tenker kun dette, og sier selvfølgelig ingenting til henne om det, og endrer ikke min oppførsel ovenfor henne på grunn av dette, men det får tankene i sving noen ganger.) Tiden får vel vise meg hva som skjer, da. Lenke til kommentar
Sono Juventino Skrevet 25. juni 2009 Del Skrevet 25. juni 2009 (endret) Du er treeeeeig og derfor gir hun deg blanda signaler. Hva så om du ikke gjør det med kompiser? Trenger du å planlegge hva du skal si og gjøre når du er med dama? Bare ta alt naturlig, ikke tenk, men lev i øyeblikket. Det er jo deg hun liker, så hvorfor være så usikker på deg selv? Hva kan gå galt om du ringer i morgen? Når du improviserer et møte som det der har du lagt mindre forventninger til det hele også. Anbefaler deg altså bare å kjøre på som faen i morgen, så skal du se at du er et godt skritt videre. Endret 25. juni 2009 av Sono Juventino Lenke til kommentar
Gjest trådstarter Skrevet 25. juni 2009 Del Skrevet 25. juni 2009 Selv føler jeg ikke at jeg er så treeeeig? Jeg har nå spurt henne om vi skal finne på noe en dag, og det blir vel en av de næreste dagene. Og jeg kan nok ikke pushe på imorgen, da både jeg og henne har et ganske tett program. Men kanskje i helgen? Hvem vet.. Det er jo deg hun liker, så hvorfor være så usikker på deg selv? Der har vi også et problem. Hvordan kan jeg være så sikker på at hun ser på meg som kjærestemateriale? Jeg tror egentlig jeg tenker litt for mye før jeg handler jeg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå