Lita619 Skrevet 20. juni 2009 Del Skrevet 20. juni 2009 Ok,her kommer noe som folk sikkert kommer til å synes er rart. here goes: Jeg var 1 mnd uten p-piller (hadde rett og slett ikke råd). Jeg og min samboer hadde sex en del ganger iløpet av denne tiden,men brukte kondom og "hoppet av i svingen" samtidig. hadde ikke sex uten kondom i denne perioden. Jeg ble nervøs og tok en grav.test uka etter,som viste seg å være negativ. Jeg ble da fortalt at jeg måtte vente et par uker til for å få det riktige resultatet siden graviditetstesten ikke slår ut etter bare en uke. derfor tok jeg en ny test 3 uker etter samleiet. Denne var også negativ. Men nå idag (litt over en mnd etter) er jeg kvalm,oppblåst,sliten og trøtt. (har pågått i ca 3-5dager) kan noen fortelle meg om det er noen som helst mulighet for at jeg er gravid? Og ja,jeg vet innerst inne at det er ekstremt lite sannsynlig at jeg er det,men jeg sliter med angst og blir nervøs så fort jeg begynner å tenke på slike ting,så jeg vil høre andre si at dette ikke er noe å bekymre seg for. Ps: har ikke så lyst på negative kommentarer på dette innlegget.. jeg er bare meg og jeg forstår at jeg overdriver fælt som går rundt å tror jeg er gravid nå,men som sagt,Angst gjør en person meget usikker på det meste og det er ikke til å spøke med... Lenke til kommentar
KingDingLing Skrevet 20. juni 2009 Del Skrevet 20. juni 2009 Høres ut som om du er gravid, ja... Du får holde deg unna alkoholen og vente i 9 mnd og se. Lenke til kommentar
medlem-90636 Skrevet 20. juni 2009 Del Skrevet 20. juni 2009 høres ut som du kan ha spist noe du ikke tålte. Er det så vanskelig? Alle har råd til p-piller, det er gratis for jenter opp til 19 år. Lenke til kommentar
KingDingLing Skrevet 20. juni 2009 Del Skrevet 20. juni 2009 høres ut som du kan ha spist noe du ikke tålte. Er det så vanskelig? Alle har råd til p-piller, det er gratis for jenter opp til 19 år. Enn alle over 19 som er blakk? Har de råd bare for at du sier det? Jeg har ikke råd til fancy bil, kan du si at jeg har råd til det plz? Lenke til kommentar
Lita619 Skrevet 20. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2009 (endret) Jeg synes dere er så jævlig usaklige. jeg er over 19 år,sliter med pengeproblemer,angst,depresjoner og det som er.Da er det ikke lett å oppleve sånt. Det synes du/dere er greit å gjøre narr av? dette er barnslig og respektløst. Endret 20. juni 2009 av Lita619 Lenke til kommentar
Skandinav Skrevet 20. juni 2009 Del Skrevet 20. juni 2009 Kvalm, sliten, oppblåst og trett er også premenstruelle symptomer, når skal du ha neste menstruasjon? I tillegg opplever mange kvinner at menstruasjonen etter at man har sluttet med p-piller blir litt turbulent en stund, uregelmessig, etc. Faktisk kan noen kvinner oppleve samme symptomer når de starter med p-piller. Ditt spørsmål kan ingen svare på, ingen vet jo om du er gravid eller ikke. Det eneste som kan sies er at om du er 100% sikker på at kondomen ikke var hull på og at den var på under hele samleiet, er du ikke gravid. Lenke til kommentar
medlem-90636 Skrevet 20. juni 2009 Del Skrevet 20. juni 2009 Forskjell på fancy bil og p-piller da, som koster under hundre kroner per mnd. Har du råd til en graviditetstest da? 2 stk koster 199. Du kan bli gravid i ca 2-3 dager i løpet av syklusen din. Disse 2-3 dagene kommer som regel midt mellom to menstruasjoner. F.eks Du får menstruasjon den 1.Juni. Da har du eggløsning og kan bli gravid den 11.-13.Juni. Du kan ta en graviditetstest 2 uker etter eggløsning, men det skal egentlig være lite vits dersom du ikke er gravid. Da får du nemlig mensen igjen omtrent 28. Juni. Er du gravid kan du i enkelte tilfeller ta en test allerede 24.Juni, men det sikreste er å vente til etter du forventer å ha fått menstruasjon. P-piller koster ikke særlig mye mer enn en kinotur eller en pakke sigaretter. Dersom du prioriterer riktig er jeg sikker på at du klarer å få råd til det neste gang. Kanskje typen din kan spleise, for det er iallefall billigere enn kondomer. Så for å svare på spørsmålet ditt. JA , det kan godt hende du er gravid. Det kan også godt hende du ikke er det. PS: Baby er mye dyrere enn prevansjon Lenke til kommentar
Timeo Skrevet 20. juni 2009 Del Skrevet 20. juni 2009 Høres ut som sjangsen for å være gravid i ditt tilfelle er ekstremt liten. Og hvis du nå etter all usannsylighet skulle være det, så er det ikke noe farlig. Lenke til kommentar
medlem-90636 Skrevet 20. juni 2009 Del Skrevet 20. juni 2009 Han lengre oppe har ett godt poeng. Enkelte jenter opplever at syklusen etter p-pilleslutt blir veldig spesiell og kan vare i 30-40-50 dager istedet for 28. Det er ikke anbefalt å drive å begynne og slutte på p-piller hele tiden da det roter med hormonene dine. Lenke til kommentar
Anterialis Skrevet 20. juni 2009 Del Skrevet 20. juni 2009 Hvis du både brukte kondom + hoppet av i svingen (selv om sistnevnte ikke er sikker _i et hele tatt_) er det vel meget liten sjanse for at du er gravid. Kondomen er vel 99% sikker. Lenke til kommentar
Blårens Skrevet 20. juni 2009 Del Skrevet 20. juni 2009 Kondomen er tilnærmet 100% sikker så lenge den ikke sprekker.. Det er ''større'' sjanse for å bli gravid med p-piller enn med kondom Tipper at du ikke er gravid Så drit i å gå å bekymre deg =) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå