Gjest medlem-98070 Skrevet 19. juni 2009 Del Skrevet 19. juni 2009 (endret) Tenkte å male en gammel kassebil med svart bengalakk, og jeg har en boks som ble blandet for nesten et år siden som har stått i kjellern hele tiden (innen jeg får malt har den sannsynligvis blitt litt eldre også). Åssen funker det? Det er en gammel bil med rust og skader som ikke ser spesielt bra ut i utgangspunktet, så trenger ikke no perfect resultat uansett, men lurer på åssen det er å bruke bengalakk som har stått en stund. (står ikke no på boksen når malingen "går ut", men mener å ha hørt man skal bruke det innen 1 år) Endret 19. juni 2009 av medlem-98070 Lenke til kommentar
kazzper Skrevet 21. juni 2009 Del Skrevet 21. juni 2009 Rist godt og lenge så går det fint. Men benga er no skikkelig dr* på bilen, så om du har planer om lakkering ved et senere tidspunkt er det best å la benga'n stå i kjeller'n. Lenke til kommentar
Gjest medlem-98070 Skrevet 21. juni 2009 Del Skrevet 21. juni 2009 Don't worry, den bilen skal neppe lakkeres ved et senere tidspunkt gammel stygg kassebil som kanskje går max 2 år før den går på røysa..hehe Lenke til kommentar
ⅵdar Skrevet 21. juni 2009 Del Skrevet 21. juni 2009 Er det ikke bedre å bruke noe billig spraylakk i stedet da? Lenke til kommentar
Gjest medlem-98070 Skrevet 21. juni 2009 Del Skrevet 21. juni 2009 Nå har jeg jo bengalakk, så gidder jo ikke å kjøpe noe nytt da... høres vel ikke ut som noe penge prosjekt dette slik jeg formulerer meg? har dessuten sett at bengalakk gir brukbare resultater Lenke til kommentar
kazzper Skrevet 21. juni 2009 Del Skrevet 21. juni 2009 Den må som regel tynnes greit ut for at resultatet skal bli bra, og legges på i flere tynne lag som får tørke mellom hvert. Lenke til kommentar
Gjest medlem-98070 Skrevet 21. juni 2009 Del Skrevet 21. juni 2009 Kommer til å bruke tid på det for å få det til så bra som mulig, men gidder bare ikke bruke noe særlig penger på det tror det blir bra med bengalakk, hørt med andre og som sier at gammel bengalakk er null stress Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 21. juni 2009 Del Skrevet 21. juni 2009 Sjekk de to-tre siste sidene i den store bilpleietråden, der har jeg hjulpet Mikkel med en liten guide til tilsvarende jobb Spraybokser vil gi et dårligere resultat og kvalitet, koste mer og ta lenger tid.. Lenke til kommentar
HauksA Skrevet 21. juni 2009 Del Skrevet 21. juni 2009 Det som er konge med bengalakk er at bilen ser brand new ut (lakken iallfall) etterpå Vi hadde en supermøkkete trøskstøgg campingvogn som vi malte opp med hvit benga (med røde fartsstriper), etterpå så den like ren ut som den dagen den kom fra produksjonsbåndet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå