Gjest medlem-98070 Skrevet 19. juni 2009 Del Skrevet 19. juni 2009 Lurer på om jeg bør være skeptisk til en bil som har gått 120 000 km mens motoren har gått 160 000 km? Det er en syncro med sperrer foran og bak, men som selger beskriver det så må plastutløsere ved diffen byttes for å få de til å funke. Bilen ser helt ok ut, har ganske lav pris, og er eu-godkjent til april 2010, den gikk gjennom uten feil ved forrige kontroll. Lurer på hvor dyrt det blir ca å få sperrene til å funke, og om jeg bør unngå biler med forskjellig km stand på karosseri og motor. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 20. juni 2009 Del Skrevet 20. juni 2009 Hvis bilen er bra så kjøp den hvis du synes den er det du vill ha. På biler som er så utgamle som denne så kan man ikke gjøre annet enn og gå ut fra tilstanden, det er få generelle regler som gjelder utover og sjekke den teknisk og for rust, husk at en EU-godkjenning ikke er allverden, det er ingen kvalitetsvurdering utover godkjent/underkjent, man vurderer ingen slitasje eller gir noen råd utover om det er innen for eller utenfor godkjente verdier. Lenke til kommentar
Gjest medlem-98070 Skrevet 21. juni 2009 Del Skrevet 21. juni 2009 Er veldig fristet til å kjøpe den... sjeldent nok å finne en syncro med skilter som ikke er overprisa, og den står ganske nærme der jeg bor. Har alltid hatt lyst på en syncro. Selgeren nevnte at fronruten er "sliten"... kommer den gjennom EU-kontrollen så lenge det ikke er synlige sprekker? Ellers, hva kan jeg sjekke på egenhånd når jeg ser bilen? Tror ikke jeg får den på naf test. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 22. juni 2009 Del Skrevet 22. juni 2009 Rust, prøvkjør den skikkelig, gjerne endel mil for og få den god og varm. Som sagt er motorene ikke særlig solide så sjekk for lekkasjer, røyk osv. Det finnes vel noen egne forum for disse, hvertfall engelske så du bør google litt etter kjøpsguider osv. Hvor mye koster den? Bensin eller diesel? Lenke til kommentar
Gjest medlem-98070 Skrevet 22. juni 2009 Del Skrevet 22. juni 2009 Han skulle ha 10 000, og det er en 1,6 TD. en annen ting: han sier den er registert som kombi, men at han har demontert baksete for å bygge om til campingbil, men har ikke baksetet lengre. Da skal det vel være gratis å montere baksete etterpå, og ikke noe stress å få godkjent? Hvis jeg finner noe brukt tenker jeg på... og sånn som den er nå, uten baksete med kun stor åpen kupe bak førersete, er vel ikke noe problem å få EU-godkjent eller finnes det regler her? :S Lenke til kommentar
agvg Skrevet 22. juni 2009 Del Skrevet 22. juni 2009 Det enkleste er og sette inn ett sete og registrere den om til personbil. Lenke til kommentar
Gjest medlem-98070 Skrevet 22. juni 2009 Del Skrevet 22. juni 2009 Er jo ingen vegger i bilen lenger, så blir vel personbil da, ja... men hva koster dette? Lenke til kommentar
Gjest medlem-98070 Skrevet 25. juni 2009 Del Skrevet 25. juni 2009 Ingen som vet? Kommer vel ikke gjennom EU-kontroll uten baksete/skillevegg når den er regga som kombi? Eller``? Lurer på hva det koster å omregistrere/sette inn baksete? Lenke til kommentar
agvg Skrevet 25. juni 2009 Del Skrevet 25. juni 2009 Er det over 10 år siden den ble førstegangsregistrert i Norge så koster det ingenting, muligens noe hundrelapper i kontrollgebyr for de du må vise den hos biltilsynet før den blir godkjent som personbil. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå