Gå til innhold

Bra hodetelefon til PC

Anbefalte innlegg

Jeg er på jakt etter en bra hodetelefon som utelukkende skal brukes til PC når jeg er på lan osv. Har derfor sett på lukkede hodetelefoner og heller mest til Sony MDR-V700DJ, men syns de er hakket for dyre. Er de virkelig verdt 1600 skinnende kroner? Hvordan er de å ha på over tid? Jeg ønsker tilbakemelding fra folk som har peiling på hodetelefoner og ikke alle disse fjortisene som sier "yeah koss portapro har en syyk bass ass..", det er resten av lydbildet jeg er ute etter i tillegg til bassen. Jeg så på komplett.no at de har en frekvensgang fra 5-30 000 hz, og en følsomhet på 107 db! Dette er jo ekstremt? Med bare 24 ohm så trenger jeg vel ikke forsterker til det heller? Jeg sitter og skal til å trykke på bestill-knappen og må bare være helt sikker på at jeg kjøper en hodetelefon som jeg kommer til å bli fornøyd med, og ikke kommer til å angre...

EDIT: Jeg trenger heller ikke tilbakemelding fra de som synest det er bra lyd i Counter-Strike!

Takk for rettledende svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

KJøp beyerdynamic dt 250 heller. Disse har mye bedre lyd enn sony, og koster ca 1600. De har ikke like kult design, men det er ikke så viktig.

Stikker du en tur på narvesen eller lignende så kan du skikke på dem i månedens lyd og bilde. Der fikk 9/10. 9+/10 på lyd i forhold til pris.

Under pluss på testen var der oppført masse bla veldig god lyd, helt lukket konstruksjon(stenger ute allt, perfekt for lan.)

under minus var der kun litt stram rundt ørene (kun de første dagene)

og at ledningfeste var litt langt. (en bagatell, fåes også i kort versjon.

Dersom du bruker dem til pc vil du kanskje ha mic også, da kommer samme øreklokkene i to modeller til: dt280/290. Men da stiger nok prisen en del. Du trenger ikke forsterker heller. bare vent til du prøver dem i cs. :lol:

Lenke til kommentar

Har lite å si hvem som bruker dem. Ja, jeg så den testen av Beyerdynamic hodetelefonen og har tenkt litt på den og. Det er litt irriterende å bo langt vekke fra forretninger som har interessante produkter... :grumpy: Jeg skal undersøke om Philips HP890 også. Takk for tips.

Lenke til kommentar

Det er en fordel å prøve hodetelefoner før du kjøper, både når det gjelder komfort og lyd.

Bruker SennheiserHD 500 til pcen, de er veldig gode, men de bråker, noe som ikke er bra på lan. På den annen side kan en bruke dem som høyttalere om en tar dem av og legger dem på bordet.

HD 212, som var de jeg egentlig skulle kjøpt (butikken i Tyskland hadde dem ikke...), tror jeg også kan være et bra alternativ for ditt bruk. Koster vel 6-900 kr, men vet ikke om noen som tar dem inn til Norge.

Lenke til kommentar

Synes selv Koss er svært oppskrytt. Spessielt Porta Pro er kjent får å skulle være så helt utrolig bra. Jeg er absolutt ikke enig. De er greit nok, men ingen sensasjon slik mange vil ha det til. Men, det kommer vel ann på ørene som hører...

Har hørt at Julenissen bruker de øre-proppene som blei levert med gameboy en gang i tida, altså må jo de være dritbra eller?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...