smurf92 Skrevet 19. juni 2009 Del Skrevet 19. juni 2009 har reinstalert windows visa 32-bit mn nå får jeg bluescreen når jeg slår på driveren til skjermkortet og starter maskinen. jeg har instalert driveren fra fujitsu sin hjemmeside og brukt driver sweeper mn fungerer ikke fortsatt. jeg har et nvidia Geforce 8600m gs. en annen ting er at viss jeg starter maskinen uten driveren aktivert så ligger maskinen på rundt 70-85 C. Lenke til kommentar
ask99 Skrevet 19. juni 2009 Del Skrevet 19. juni 2009 Har du prøvd driver,direkte fra nvidia ? Mangler du noen andre drivere i enhetsbehandling? Hva er det som er 70-85 C.HWMonitor Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 19. juni 2009 Del Skrevet 19. juni 2009 La meg gjette, du får bluescreen når du går inn i windows, ikke før? Kan du starte opp i sikkerhetsmodus ved å presse F8 ved omstart (safe modus). Om du kan det og du får til å legge inn ny skjermdriver i sikkerhetsmodus, men du får på nytt bluescreen ved oppstart av windows i normal modus så er nok skjermkortet ditt defekt. Lenke til kommentar
smurf92 Skrevet 19. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2009 Har du prøvd driver,direkte fra nvidia ? Mangler du noen andre drivere i enhetsbehandling? Hva er det som er 70-85 C.HWMonitor ja har prøvd ifra nvidia og jeg bruker speedfan. La meg gjette, du får bluescreen når du går inn i windows, ikke før?Kan du starte opp i sikkerhetsmodus ved å presse F8 ved omstart (safe modus). Om du kan det og du får til å legge inn ny skjermdriver i sikkerhetsmodus, men du får på nytt bluescreen ved oppstart av windows i normal modus så er nok skjermkortet ditt defekt. hm. da er nokk skjermkortet defekt:/ Lenke til kommentar
p@ge Skrevet 20. juni 2009 Del Skrevet 20. juni 2009 litt rart at skjermkortet ryker bare pga reinstallasjon. kan du ikke reinstallere på nytt og la vista/windows velge driveren. vet ikke om dette går, men er en forsøk verd. lykke til Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 20. juni 2009 Del Skrevet 20. juni 2009 litt rart at skjermkortet ryker bare pga reinstallasjon.kan du ikke reinstallere på nytt og la vista/windows velge driveren. vet ikke om dette går, men er en forsøk verd. lykke til Nja, har på følelsen at veldig mange Nvidia skjermkort av 8xxx serien sliter for tiden, samtlige er ca 2 år + - nå og spesielt bærbare pcer er veldig utsatt. Men , kan være kjekt å sjekke med feks en Live CD fra linux og se om dette virker fint (knoppix er en bra løsning) fungerer dette uten synlige artifacts så er det nok en kombinasjon av drivere etc som lager krøll på systemet. Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 20. juni 2009 Del Skrevet 20. juni 2009 Husk å være nøye med å plassere innlegg og tråder i korrekt kategori. Spør en moderator om du er i tvil. Denne tråden var feilpostet og er blitt flyttet til korrekt eller mer passende kategori. Reaksjoner på moderering går som alltid via "Personlig Melding". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå