eisa01 Skrevet 9. november 2009 Del Skrevet 9. november 2009 Det som igrunn var en enkel og grei sak for apple (om de hadde bytta disken min med en gang) har nå blitt til at jeg har hevet hele kjøpet og får tilbake alt jeg betalte for maskina for 2 år siden. Og de pengen går nok ikke til noe nytt apple produkt. Bra du vant! Er selv en macbruker, og har tenkt til å fortsette med det, men Apples holdning til service i Norge er håpløs. DOA for en iPhone har jeg selv opplevd, det tok to måneder å fikse (selv om Telekiosken sa at de opererte med 1 uke DOA på alle mobiler). I hjemmemarkedet USA derimot, der kan man få ny telefon bare ved å gå inn i en Apple Store og få en ansatt til å konstatere feilen... Lenke til kommentar
Rookie_NO Skrevet 10. november 2009 Del Skrevet 10. november 2009 Du er klar over at DOA ikke er en type feil men heller en "garanti" som gir deg ny vare hvis produktet ikke lar seg bruke rett etter kjøp? En ukes DOA høres rart ut, i vert fall hvis man ser på Apple sin generelle holdning til norske forbrukerkjøpsregler... At det tok lang tid kan ha med leveringsproblemene det har vært på 3GS telefoner her i nord. Lenke til kommentar
eisa01 Skrevet 10. november 2009 Del Skrevet 10. november 2009 Jeg er absolutt klar over det, men da er det amatørmessig å love det når det viste seg å ikke være tilfellet. Jeg som forbruker trenger ikke bry meg om hvorfor, kun at Telekiosken, som agent for Apple, ikke leverer hva de lover. Og ja, situasjonen ble forverret av leveringsproblemene, men det tok faktisk hele tre uker fra jeg meldte i fra, til jeg fikk lov til å sende den inn. Og det med mange gangers purring. Så min konklusjon er at Apples service i Norge er milevis unna det man ville fått i USA, selv om man egentlig har dårligere forbrukerrettigheter der. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå