RogueAlien Skrevet 19. juni 2009 Del Skrevet 19. juni 2009 Hvis noe av gummien på en slikkepott smelter når man bruker den kan det forgifte maten? Og i såfall i hvilken grad? Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 19. juni 2009 Del Skrevet 19. juni 2009 Du må lage noe forferdelig varmt for at slikkepotten skal smelte. Det skjer ikke ved vanlig matlaging og med vanlige slikkepotter. Normalt vil jeg tenke meg at siden potten uansett er i kontakt med mat, kan den ikke være spesielt helseskadelig. Men i større mengder er den nok ikke akkurat god for helsa heller. Lenke til kommentar
Locrin Skrevet 19. juni 2009 Del Skrevet 19. juni 2009 Spiser du en bit av en slikkepot vil den komme ut igjen hel noe som sikkert kan være ubehagelig, men ikke farlig nei Lenke til kommentar
Kokobananas Skrevet 19. juni 2009 Del Skrevet 19. juni 2009 Thorsen skrev: Du må lage noe forferdelig varmt for at slikkepotten skal smelte. Det skjer ikke ved vanlig matlaging og med vanlige slikkepotter. Normalt vil jeg tenke meg at siden potten uansett er i kontakt med mat, kan den ikke være spesielt helseskadelig. Men i større mengder er den nok ikke akkurat god for helsa heller. Forferdelig varmt? Det er da mer enn nok å glemme slikkepotten i eller på kanten av langpanna idet du setter kaka i ovnen. Mamma har smeltet minst tre stykker, men de flyter jo ikke utover, så det er bare å kutte bort kanten på kaka... Uansett er det ingen krise å spise litt av en slikkepott. Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 19. juni 2009 Del Skrevet 19. juni 2009 cricket skrev: Forferdelig varmt? Det er da mer enn nok å glemme slikkepotten i eller på kanten av langpanna idet du setter kaka i ovnen. Mamma har smeltet minst tre stykker, men de flyter jo ikke utover, så det er bare å kutte bort kanten på kaka... Rundt 200 grader i stekeovnen er varmt. Og sist jeg sjekket var dette ikke normal bruk av slikkepott. Normal bruk vil jeg si er på matvarer som når en temperatur på opp mot kokepunktet dvs 100 grader. Lenke til kommentar
Kokobananas Skrevet 20. juni 2009 Del Skrevet 20. juni 2009 Det er nødvendigvis varmere enn 100 grader når man steker noe. Hvis man har brukt slikkepotten til å fordele kakedeigen i langpanna, og ved en feiltakelse greier å legge den oppi eller på kanten når man setter kaka i ovnen, da smelter faktisk slikkepotten ganske kjapt. Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 20. juni 2009 Del Skrevet 20. juni 2009 cricket skrev: Det er nødvendigvis varmere enn 100 grader når man steker noe. Hvis man har brukt slikkepotten til å fordele kakedeigen i langpanna, og ved en feiltakelse greier å legge den oppi eller på kanten når man setter kaka i ovnen, da smelter faktisk slikkepotten ganske kjapt. Selvfølgelig gjør den det, jeg motsier deg ikke på det punktet. Men du må forstå at dette ikke er NORMAL bruk av en slikkepott. Lenke til kommentar
Kokobananas Skrevet 20. juni 2009 Del Skrevet 20. juni 2009 TS sa ingen verdens ting om NORMAL bruk. For øvrig mener jeg slike ting er ting som kan forekomme under normal bruk, på grunn av forglemmelser. Da er det ikke så utrolig merkelig eller uvanlig (som det virker som du synes det er) at slikkepotten kan smelte Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 22. juni 2009 Del Skrevet 22. juni 2009 Krav til å poste ved bruk av gjestefunksjonen er at innleggene er av sensitiv og alvorlig art og at man ønsker å unngå å få slike personopplysninger knyttet til sin person. Ordningen med gjestefunksjon er til for å gi brukere et utvidet tilbud og mulighet til å kunne sikre seg anonymt om temaer som er av sensitiv art, så vær så vennlig å ikke ødelegg dette med useriøse innlegg. Ved stadig misbruk av denne ordningen vil den bli fjernet. Til informasjon er sensitiv personopplysninger i denne sammenheng definert som informasjon om seksuelle forhold og helseforhold. Innlegg i strid med dette er fjernet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå