Cjaay90 Skrevet 19. juni 2009 Del Skrevet 19. juni 2009 (endret) Jeg har en utrolig teit angst, å aner ikke hvorfor jeg får det.. Men, jeg føler meg dum når jeg jogger ute, så droper det. ( har sosial angst ) Så lurer jeg på da, kan man få kondis av å løpe opp og ned en 18 trins trapp, om og om igjen? Dette er en trapp jeg har hjemme forresten, så derfor jeg ikke føler meg dum når jeg løper opp og ned trappa xD Håper på svar:D Endret 19. juni 2009 av Cjaay90 Lenke til kommentar
Kadmium Skrevet 19. juni 2009 Del Skrevet 19. juni 2009 (endret) Du har en utrolig teit hva for noe? Vel, uansett. Om du blir andpusten av å løpe opp og ned trappene, skal du ikke se bort fra at det har en positivt effekt på kondisen. Så lenge du blir sliten og er i faktisk fysisk aktivitet, skulle en tro det hjalp litt på helsa. Endret 19. juni 2009 av Kadmium Lenke til kommentar
JUL Skrevet 19. juni 2009 Del Skrevet 19. juni 2009 Du syntest det er teit/dumt å løpe ute, men det er ikke teit teit/dumt å løpe opp og ned en liten trapp 100 ganger? Lenke til kommentar
Cjaay90 Skrevet 19. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2009 Ok, så man får bedre kondis å helse så lenge man blir anpusten, sliten? Det jeg lurer på sjø Lenke til kommentar
HValder Skrevet 20. juni 2009 Del Skrevet 20. juni 2009 Tja, god trening for beina å springe i trapper, kjører du litt tempo så får du betre kondis også. Anbefaler at du heller springer i ulendt terreng da det er bedre for beina. Er jo bare å finne seg ei øde fjellskrent hvis du ikkje vil at folk skal sjå deg. Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 20. juni 2009 Del Skrevet 20. juni 2009 Ja, hvis du blir andpusten er det kondisjonstrening. Men husk at risikoen for skader er ganske stor i en trapp, det er lett å falle i kampens hete. Lenke til kommentar
Bjarnemann Skrevet 21. juni 2009 Del Skrevet 21. juni 2009 Å løpe i trapper er vanvittig god trening det, om du bare passer på at økten blir lang nok, og at du holder godt nok tempo. Å løpe opp og ned en 18-trinns trapp er kanskje ikke det morsomste du kan gjøre, så du kunne jo evt funnet deg en blokk eller et annet sted med lengre trapper, så blir det ikke like repetivt og kjedsommelig. Lenke til kommentar
Encore Skrevet 21. juni 2009 Del Skrevet 21. juni 2009 (endret) Definitivt. Hvordan har mer å si en hvor. Vet ikke om hjemmetrappene er så bra for spurt. Men det du kan gjøre hvis du er litt flau er å gå til en stadion eller idrettsanlegg (hvis det er noen i nærheten av der du bor). Majoriteten av de der driver å trener så tror ikke det blir så flaut da. Spurt opp tribunen og gå rolig ned, gjenta dette 5-8 ganger så treningen tar ca. 15 minutter, 3 ganger i uken så vil du se overraskende bra effekt =) Endret 21. juni 2009 av StayN Lenke til kommentar
Cjaay90 Skrevet 25. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2009 Tusen hjetelig for svar Fikk jeg vite det jeg ville vite Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå