moscito Skrevet 19. juni 2009 Del Skrevet 19. juni 2009 Pcen vil ikke starte. Det som skjedde var at jeg hadde pcen til "deling av filer på nett" i natt. Plutselig våknet jeg midt på natta at pcen Peip. Det var en konstant pipelyd og jeg skrudde av pcen. Når jeg kom hjem og skulle starte pcen og sjekke om det var noe feil så ville den ikke starte. Vifter og jeg tror HDDene startet, men det kom ikke noe opp. Jeg startet pcen med knappen på hovedkortet og da kom det opp et bilde. Det stod "BIOS ROM Checksum error Keyboard error or no keyboard found Detecting IDE ATAPI device... Found CD-Rom, try to boot from it...Pass Automatic Load AWDFlash.exe....." Det kom et par ganger ved restart. Men nå kommer ingenting opp og det skjer ingenting. Så på skjermkortet (sapphire 4870x2) at det var 3 av 5 LED dioder som lyste rødt, da pep pcen konstant. Var bare 1 ved noen restarter og da pep pcen ikke. Jeg har ikke prøvd å flashe biosen. Og jeg kommer ikke inn i biosen i det hele tatt. Lenke til kommentar
Dr.Ittsekk Skrevet 19. juni 2009 Del Skrevet 19. juni 2009 (endret) Tipper dette skyldes PSU . Når noen deler av maskinen starter, men man ikke klare å boote er det vanligvis PSU som ikke klare å levere nok strøm. Hvilken strømforsyning har du?' Error: PSU ikke GPU Endret 19. juni 2009 av Dr.Ittsekk Lenke til kommentar
moscito Skrevet 19. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2009 har corsair hx620w psu. den har funket siden jeg fikk den i sept(?) 07 og har ikke gjort noe med pcen i det siste. Lenke til kommentar
Dr.Ittsekk Skrevet 19. juni 2009 Del Skrevet 19. juni 2009 har corsair hx620w psu. den har funket siden jeg fikk den i sept(?) 07 og har ikke gjort noe med pcen i det siste. Jeg hadde en hiper 580W som virket fint i 2 år helt til en dag der maskinen ikke startet normalt lengre. Alle viftene gikk og det var lys på HK, men ikke noe annet. Skiftet PSU og alt var ok. Lenke til kommentar
moscito Skrevet 19. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2009 da burde jeg måle psuen i tilfelle det en av spenningskanalene som ikke funker? de har 5års garanti hvis det er psuen, må jeg da kontakte corsair direkte. kjøpte den på shg da de hadde den norske avdelingen... Lenke til kommentar
Dr.Ittsekk Skrevet 20. juni 2009 Del Skrevet 20. juni 2009 da burde jeg måle psuen i tilfelle det en av spenningskanalene som ikke funker?de har 5års garanti hvis det er psuen, må jeg da kontakte corsair direkte. kjøpte den på shg da de hadde den norske avdelingen... Det enkleste er å låne en PSU av en kompis hvis det er en mulighet, eller kanskje du har en gammel maskin du kan dra ut en PSU av. Da vil du få et raskt svar på om det er det som er problemet. Prøve PSUen trenger ikke være av 650W typen. En PSU som leverer 300W vil klare å starte maskinen. Når det er sagt er det mulig at dette skyldes noe helt annet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå