Gavekort Skrevet 19. juni 2009 Del Skrevet 19. juni 2009 Guten tag! Skulle bryte 4Ghz grensen med min gamle P4 Prescott, så jeg kjørte Vcore opp til 1,7V. Nå snurrer viftene men ingen POST-lyd kommer opp, men den skrur seg av om jeg tar av kjøleren, så noe funker inni der. Jeg har tatt ut skjermkort og minne uten hell. Hva er problemet? Tok jeg knekken på CPU eller MB? Har hørt at andre sier at prescott klarer 1,7V med tilstrekkelig kjøling. Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 19. juni 2009 Del Skrevet 19. juni 2009 tviler på at varme er problemet... kjørte selv min prescott 3,2GHz på rundt 80-90 grader IDLE da jeg hadde rota med kjølinga for et par år tilbake... overlevde den... selv med 105 grader under litt gaming Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 20. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2009 Nei, jeg vet at varme ikke er problemet. Jeg tror mer at det er 1,7 volt som er problemet her, men likevel så føler jeg at det er MB som har tatt kvelden, men FSB-spenningen satte jeg kun til akkurat rødmerkingen (AMI). Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 20. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2009 Om jeg bare hadde hatt en, det er den eneste 90nm LGA775-cpuen jeg har. Jeg har en P4 130nm 478 Northwood, som er det nærmeste jeg kommer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå