Skjeggape Skrevet 19. juni 2009 Rapporter Del Skrevet 19. juni 2009 (endret) Tatt med Canon EOS 500D + Sigma 70-300mm f/4-5.6 DG Macro Edit: ISO-3200 1/250 sekunder lukkertid (Riktig betegnelse?) Edit 2: La til et ekstra bilde. Edit 3: Et tredje bilde er lagt til. Endret 20. juni 2009 av SomeKindOfMonster Lenke til kommentar
HaterDiskus Skrevet 20. juni 2009 Rapporter Del Skrevet 20. juni 2009 (endret) Utsnittet kutter for mye i topp på det første bildet. Og utsnittet på det andre kutter altfor mye på de fleste kanter etter min smak. Endret 20. juni 2009 av Mimir Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 20. juni 2009 Rapporter Del Skrevet 20. juni 2009 Begge to er uskarpe Lenke til kommentar
Skjeggape Skrevet 20. juni 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 20. juni 2009 Takk for tilbakemelding. Bildene ble tatt i farta og var ikke planlagt eller beregnet, derav utsnittene.. _DSC1233.jpg: Hadde vært fint med litt konstruktiv kritikk Jeg regner med at det jeg trenger for å unngå uskarphet er en tripod? For øyeblikket holder jeg bare kameraet i hendene, så ja, jeg er enig at bildene kan bli uskarpe av den grunn.. Lenke til kommentar
Bykatt Skrevet 20. juni 2009 Rapporter Del Skrevet 20. juni 2009 Tøff katt. Main coon? Jeg tar mye bilder av katter, og synes det er vanskelig å få bildene skarpe. Dels fordi det er som oftest innendørs med litt dårlig lys jeg tar bildene, og dels fordi katter har en tendens til å flytte på seg. Vel. Fotografen er vel ikke spesielt flink heller, men hun lærer... Stativ hjelper for førstnevnte, men ikke de to sistnevnte... Jeg får best resultat om jeg bruker mitt lyssterke 50mm-objektiv. Ellers er det kvantitet som gjelder. Jeg sletter MANGE uskarpe for hvert bra bilde jeg tar. I all beskjedenhet, junifesten min, se link nedenfor, er katterelaterte bilder. Lykke til! Lenke til kommentar
V3se7 Skrevet 20. juni 2009 Rapporter Del Skrevet 20. juni 2009 De kunne som sagt vært skarpere. En tripod hjelper nok, men dyr har en tendens til å bevege på seg, og da må du enten ha mer lys eller et mer lyssterk objektiv, siden isoen allerede er såpass høy. Du kan jo ta bildene ute, eller prøve å lure katten inntil et vindu? Lenke til kommentar
Skjeggape Skrevet 20. juni 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 20. juni 2009 Bildene ble tatt ute i sollys, men kom nå på at jeg ikke hadde tatt av sol-filteret.. søren Men ja, jeg tror det er en Main Coon, ikke 100% sikker.. Har lagt til et tredje bilde også nå. Lenke til kommentar
RasmusKRiis Skrevet 20. juni 2009 Rapporter Del Skrevet 20. juni 2009 (endret) Det tredje bilde som to de andre bildene er også uskarpt, og det ødelegger mye av bilde. Endret 20. juni 2009 av RasmusKRiis Lenke til kommentar
-DMB- Skrevet 20. juni 2009 Rapporter Del Skrevet 20. juni 2009 Søt katt. Likte croppen slik som det var, men hadde heller ikke gjort om vi så litt mer av katten. Synd at bildene ikke var skarpe. :/ Lenke til kommentar
myrk Skrevet 20. juni 2009 Rapporter Del Skrevet 20. juni 2009 (endret) Jeg har ikke allverdens snøring selv, men hvorfor så høy iso? Jeg vet at høy iso skaper en del støy i bilder, ihvertfall når det er mørkt, har man samme problem når det er lyst? Endret 20. juni 2009 av myrk Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 20. juni 2009 Rapporter Del Skrevet 20. juni 2009 Komposisjonsmessig så er nr. 3 helt klart det beste. Det synes jeg ble ganske så stilig. Skarphet osv er allerede nevnt. Der er det trening og god forståelse for lukkertid i forhold til brennvidde som hjelper. Tom Lenke til kommentar
schester Skrevet 21. juni 2009 Rapporter Del Skrevet 21. juni 2009 Synst bilda var drit kule, men bomma litt med fokus på bilde 1 og 2 på øyene? Lenke til kommentar
HaterDiskus Skrevet 21. juni 2009 Rapporter Del Skrevet 21. juni 2009 Ikke legg til flere bilder når mange har kommentert. Det skaper bare irritasjon. I hvert fall hos meg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå