Gå til innhold

Trenger hjelp med satelitt parabol og dekoder.

Anbefalte innlegg

Hei :mad:

OBS!

Jeg fant ingen andre steder på diskusjon.no å legge dette emnet, så jeg "poster" under ¤GPS og satelittsporing¤. Nå har det seg det at jeg har nemlig problemer med satelittsporing osv så jeg tokk det nermeste alternativ. Beklager

For en ukesiden kjøpte jeg en ViasatPlusHD pakke på Expert i porsgrunn.

Jeg hadde gjort et røver kjøp og var ganske fornøyd med det. med en "catch" var at jeg måtte smelle opp parabol skåla og trekke kabler selv! takket fint ja til dette, og nå har det vært et helvete i det siste 3-4 Dagene med Viasat jærn-dama og kundeservice!

Jeg fikk Satt opp parabol skåla og lagt kabler så alt er 90% gjort og er ferdig installert. det er kun instillinger på skåla osv.

etter at jeg fikk satt opp alt og stikki kablene inn der de skal være,startet jeg min Viasat Pace HD-PVR dekoder og var forventnings full og glad :) så poppet det opp et blå splash screen der det står:

UPDATING SYSTEM SOFTWARE

Do Not disconnect from

main supply or satellite

dish - This may take up

to 10 minutes

(Og noen bitte bitte små tall jeg ikke kan skjønne hva er)

Og slik har det stått i 2-3 dager nå :cry: jeg fikk ikke så mye som et "Welcome screen" engang! som det står i manualene,jeg får ikke gjort noe! ingenting på fjernkontrollen funker heller og kundeservice gav meg en reset kombinasjon men uten virkning. andre gang jeg ringte fikk jeg beskjed om og pelle ut begge kablene ut fra dekoderen (Input 1 & input 2) og restarte dekoderen og vente i 40-50 min. men det var oxo uten virkning. må parabolen min være instilt på Sirius 3 (viasat) får at updaten skal bli ferdig? ossen gjør jeg det uten og kunne se signal styrken og signal kvaliteten.

strong quad LNB

INVERTO%200.3%20QUAD%20LNB.jpg

p6160003kl1.jpg

Dekoder (srry for bildet er stort)

100_produkt_hdplus%20copy.jpg

Hjelp :cry:

Endret av NestorTheInternettMolestor
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror du må enten få låne deg et sånnt apparat som du kan bruke til å stille inn parabolen med. (For å finne retningen den skal stå) Eller få en til innstalatør til å gjøre det for deg.

Men ta å still spørsmålet ditt på Norsk Parabol Forum sikkert noen gærninger der som kan hjelpe bedre :)

Endret av kule-ku
Lenke til kommentar
Tror du må enten få låne deg et sånnt apparat som du kan bruke til å stille inn parabolen med. (For å finne retningen den skal stå) Eller få en til innstalatør til å gjøre det for deg.

Men ta å still spørsmålet ditt på Norsk Parabol Forum sikkert noen gærninger der som kan hjelpe bedre :)

Hei

Takk for svar.

Jeg fant ut at dekoderen "Got cought up in it`s own brainloop".

HD på Dekoderen var ødelagt og har fått tilsendt en ny dekoder pluss 2m gratis TV:)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei

Takk for svar.

HD på Dekoderen var ødelagt og har fått tilsendt en ny dekoder pluss 2m gratis TV:)

Jøss, 2 meter gratis TV er ikke værst....

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Hei

Takk for svar.

HAHAHAHAHAHHAAHHAHA DU ER KUL! iq er en fin bil....

Denne tråden var feilpostet og er blitt flyttet til riktig kategori.

Skreiv jo det i innlegget.

Lenke til kommentar

Hei

Takk for svar.

HAHAHAHAHAHHAAHHAHA DU ER KUL! iq er en fin bil....

Denne tråden var feilpostet og er blitt flyttet til riktig kategori.

Skreiv jo det i innlegget.

Om iq er en fin bil eller ei er en smaksak...

http://www.toyota.no/cars/new_cars/iq/index.aspx

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...