Gå til innhold

BK: Portrett i naturlig lys.

V3se7

Anbefalte innlegg

post-73530-1245433930_thumb.jpg

Prøvde meg på et portrett i dag. Det er tatt ved soloppgang og det er ikke brukt noen form for andre lyskilder. Er helt sikker på at det er tusen ting som kunne vært bedre på dette bildet, så fyr løs. Særlig når det kommer til lyset på treet, nesa, og bakgrunnen. Selv om folk gjerne bare må si hva de ikke liker, så hadde det også vært fint med tips til hvordan man kan forbedre det. Og hvis det er noe som dere liker må dere gjerne ta med det og.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Synes det var et veldig fint bilde, likte spesielt lyset på treet, alle skyggene. Likte også utsnittet, det til venstre i bildet virker veldig mystifistisk :)

Eneste jeg har noe å si på er det superlyse håret som går ned ved øyet ditt. Ser litt unaturlig ut (selv om det er helt naturlig :p).

Endret av HauksA
Lenke til kommentar

Takk for kommentar. :)

Er ikke meg, men kjæresten min ;) Men helt enig, la ikke merke til det istad, men nå som du har sagt det ser det helt snålt ut. Men det er sikkert noe det går fint å redigere bort.

Sånn til dere som faktisk har brukt photoshop litt, er det beste å prøve å klone det bort? Eller er det en fornuftig måte å tone det ned på?

Lenke til kommentar
Syns dette bildet har større pottensiale til å bli et godt b&w bilde kontra farge bilde.

Eller forandret hvitbalansen litt. Siden det var så kaldt at hun måtte ha på seg vinterjakke, synes jeg at det skal være et lite blåskjær i det, så du får den kalde følelsen. Men i tillegg, så likte jeg fargene slik det var, men det passte bare ikke...

Men vakkert bilde av en vakker jente

Lenke til kommentar

Det siste ble litt merkelig i fargene, selv om jeg skjønner tanker bak det. Litt mye blåtoner kanskje. savrthvitt var fint. Men jeg synes nå egentlig fargebildet (det første) var fint også, jeg.

MEN: Når du først har kloneverktøyet oppe, ta bort håret i hennes venstre øyekrok også. Det så så ubehagelig ut. Og prøv å softe skyggen fra nesa så den ikke blir så dominerende.

Må jo være greit å lære seg portrettfotografi når man han en fotogen kjæreste som stiller opp!

Lenke til kommentar

Mener du det fra hetta? Det siste med kaldere hvitbalanse kunne sikkert vært bedre gjennomført, samme med svart/hvitt utgaven, men har ikke så mye erfaring med det.

Hehe, nettopp. Derfor jeg tenkte jeg skulle legge det ut her. Så jeg lærte litt av det og ;)

Lenke til kommentar

Nei, på hennes venstre øye, i indre øyekrok, er det et lyst hårstrå. Det er ikke noe stort distraksjonsmoment, men når man først legger merke til det så begynner man liksom å klø litt i øyet selv. Det kunne jo være greit å plukke det vekk når du først hadde det inne i PS.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...