Gå til innhold

Morrowind(starte i dag)

Anbefalte innlegg

Fikk Morrowind og Tribunal addonpacken av pappa i går (han hadde vært ute å reist).. kosta 200 kr for begge deler.. så derfor tenkte jeg at jeg får vel prøve det.

noen tips til meg?

har ikke spilt så mye pc rollespill men har spilt litt ad&d.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. Ikke stjel når noen ser deg.

2. Ikke snik deg når det er en vakt i nærheten.

3. Ikke prøv å sove i andres senger.

4. Ikke angrip vaktene.

5. Ikke løp inn i en flokk med monstere.

6. Stjel så mye du kan når ingen ser på ;).

7. Ikke angrip vanlige innbyggere. Selv om du kanskje vinner, vil du bli slaktet etterpå.

8. Når noen angriper deg, slåss tilbake.

9. Kjøp deg/stjel et sverd så tidlig som mulig. Du trenger det.

10. Ikke smisk for folk. (Dumt, for da liker de deg mindre, og særlig handelsmenn er dumt, for da krever de mer for varene sine.)

Lenke til kommentar

Vil ikke si at jeg har spilt det mye, men jeg spiller Mage og opplever stadig å få bank av rotter o.l. Spiller breton, og det betyr at de fleste ikke liker meg. Spill dark elf. Det tror jeg er lurt.

Lenke til kommentar

Hmm, så vanlig man eller no er ikke å anbefale?

driver å instalerer nå så vet lisom ikke hva jeg kan velge imellom og sånn. ganske morro også.. alle cd'ne lå i en pakke.. ingen form for manual uten om hvordan du instalerer.. fattern veit hvor han kjøper spill henn. :p

Lenke til kommentar

Den første karakteren jeg spilte med var Imperial og knight hvis jeg ikke husker helt feil. Funket veldig bra det da Imperial er god som kriger men og god til å snakke for seg.

Å smiske med folk er ikke tull, har du høy nok speechcraft vil det gjøre at de liker deg bedre uten at du må bestikke de. Hvis en kjøpmann liker deg vil han kreve mindre for varene sine. Men jeg vil anbefale deg å smiske med noen som du ikke får kjøpt noe av. mislykkes du vil de like deg mindre og til slutt nekte å snakke med deg/selge deg ting.

Har og spilt en karakter med en Redguard og lagde klassen selv. Fikk litt for høy startskill på Longsword noe som førte til at det ble litt enkelt men ellers så virket også den karakteren bra.

Personlig foretrekker jeg å spille som kriger, men med gode tale- og handelsegenskaper.

Lenke til kommentar

1 - Ikke mess med de store flygende tingene i skogen. hjelp.

2 - I skogen utenfor den første byen, lander det en fyr på stien. (hehe) Ta det han har.

4 - Bli med i en guild, alt etter vilken character du har.

3 - Ikke søl cola / chips på tastaturet.

Happy gaming. ;)

Lenke til kommentar

Speechcraft (tror jeg det het) kan jo være en god ting og ha godt oppgradert eller no.....

den gjør at du blir bedre og snakke for deg og slikt.....

hos handelsmen så kan du få billigere priser (prute) og når du selger ting så kan du få mer enn uten speechcraft.....

Lenke til kommentar
Speechcraft (tror jeg det het) kan jo være en god ting og ha godt oppgradert eller no.....

den gjør at du blir bedre og snakke for deg og slikt.....

hos handelsmen så kan du få billigere priser (prute) og når du selger ting så kan du få mer enn uten speechcraft.....

Det å prute med handelsmenn er vel en egen skill som heter merchant eller merchandise.

Ett annet tips er også gå rundt og smiske (admire) vanlige folk, det har du ikke noe å tape på. Og hvis du skal slåss mot noen, prøv å få taunta dem 4 eller 5 ganger, da angriper de deg og du kan forsvare deg. 8)

Jeg spiller også som mage, men det ender opp med at jeg er mere en mage/fighter takket være lav mana. :shrug:

Men jeg har aldri opplevd å få juling av en rotte. :wink: Men det spørs vel på figuren tenker jeg.

Lenke til kommentar

Sats på Longsword-skill. Magi er bare unødvendig stæsj :-D En Mage har null sjanse hvis du bruker et godt langsverd (bare vent.... Dwemer, ebony...). Dessuten så kan du vandre rundt i skogen og kværke rotter for å få høyere skill (så kan du bare legge deg til å sove når du er skadet).

Lenke til kommentar
Sats på Longsword-skill. Magi er bare unødvendig stæsj :-D En Mage har null sjanse hvis du bruker et godt langsverd (bare vent.... Dwemer, ebony...). Dessuten så kan du vandre rundt i skogen og kværke rotter for å få høyere skill (så kan du bare legge deg til å sove når du er skadet).

Feil! Jeg spilte min første character som dark elf - wizard. Det eneste man gjør er å lage sin egen spell med 100 poison damage over 5 sek med touch også er alt gjort. Wizard var simpelt synes jeg, spesielt da jeg også spesialiserte meg litt på thief skills også.

Starta på nytt nå med egendefinert kit som baserer seg på thief/assassin og det ble mye vanskeligere egentlig, men likeså spennende.

Tips: Velg guild(s) og Hous(es) som stemmer med din character og som kommer overens med hverandre.

Wizard -> Mages guild og house telvanni

Thief -> Thieves guild og house hlaalu (eventuelt Morag tong hvis du finner dem :) )

Fighter -> Fighters guild, Imperial guard

Tempelet er jo også noe for alle kanskje.

Også budre du kanskje vurdere blades :p

Lenke til kommentar

Feil! Jeg spilte min første character som dark elf - wizard. Det eneste man gjør er å lage sin egen spell med 100 poison damage over 5 sek med touch også er alt gjort. Wizard var simpelt synes jeg, spesielt da jeg også spesialiserte meg litt på thief skills også.

Starta på nytt nå med egendefinert kit som baserer seg på thief/assassin og det ble mye vanskeligere egentlig, men likeså spennende.

Tips: Velg guild(s) og Hous(es) som stemmer med din character og som kommer overens med hverandre.

Wizard -> Mages guild og house telvanni

Thief -> Thieves guild og house hlaalu (eventuelt Morag tong hvis du finner dem :) )

Fighter -> Fighters guild, Imperial guard

Tempelet er jo også noe for alle kanskje.

Også budre du kanskje vurdere blades :p

Ja, hva som er bra avhenger selvfølgelig av hvilken karakter man har valgt og hvilken spillestil man foretrekker. Jeg foretrekker "harde" ting (øks og langsverd; kortsverd er for pingler) da jeg slipper å fikle med all magien. Men paralyze-spellen er virkelig plagsom når fienden bruker den på deg...

Lenke til kommentar

Skal du verra ei kriger, så burde du nok bruke øks, og IKKE bruk blunt våpen, de er ubrukelige(tunge og tar ikke so spes mye). Long Blade er jo brukelig det og.

Medium armor er nok det mest brukelige. Heavy er rett og slett for tungt, og det er ikke no spess bra på begynelsen.

Og en annen ting: sjekk hvis du har bounty på deg ofte! For hvis du blir tatt med.. la oss si 3 gull i bounty, så tar de det meste du har stjelt.

Jeg har ofte blitt stående igjen naken etter at jeg bare dirka litt låser mens ei kar så på.

Lenke til kommentar
Skal du verra ei kriger, så burde du nok bruke øks, og IKKE bruk blunt våpen, de er ubrukelige(tunge og tar ikke so spes mye.

Øh... Er ikke blunt våpen noe gode nei? Prøv å let frem til et blunt våpen som heter Sounder ifra Lord Vivec (I vivec selfølgelig) før du skal ta deg av Dagoth Ur.

Er vel kanskje et av de beste våpnene som finnes i hele spillet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...