dustyfog Skrevet 19. juni 2009 Del Skrevet 19. juni 2009 Tjenesten Security center starter ikke XP. Windows XP home edition SP2 Avast Antivirus Windows innebygde firewall IE8 Opera Browser 9 Windows defender Malewarebytes,anti-malware SuperAntispyware Får opp feilmeldingen : kan ikke starte tjenesten Security center på Lokal datamaskin, Feil 126: Den angitte modulen ble ikke funnet. Og på Avhengigheter så får jeg opp Feilmeldingen: <Null>: Det er ingen støtte for dette grensesnittet. Dette skjer på alle tjenestene. Jeg har prøvd omtrent det som jeg kan komme på uten å lykkes med å starte Tjenesten security center. Disse har jeg kjørt, Malewarebytes,anti-malware fant noe og etter restart så slettet jeg det som var i karantene. de andre programmene har ikke funnet noe utenom glarysoft reg repair ,jeg reparerte de feila den fant. Har oppdatert windows Malewarebytes,anti-malware glarysoft reg repair ccleaner ATF Cleaner SuperAntispyware TFC (oldtimerstool) Rooter AVG antivirus Spyboot search and destroy Avast Antivirus OTL (oldtimerstool) Hijackthis wscsvcfix smitfraudFix winsockxpfix LSPFix security center reg regseeker autoruns Combofix Windows defender RootkitRevealer sfc /scanow Run, cmd ,netsh winsock reset Kjørt Harddisk sjekk. Håper noen her kan hjelpe eller ha en ide hva jeg kan prøve . Er det en fil jeg mangler i registeret? Mvh KaH Lenke til kommentar
ask99 Skrevet 19. juni 2009 Del Skrevet 19. juni 2009 Mangler du wscui.cpl i windows/system32?Hvis du laster den ned,så husk å fjern blokkering i egenskaper til fila. Er det noen grunn til at du ikke har oppdatert til sp3? Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 20. juni 2009 Del Skrevet 20. juni 2009 Husk å være nøye med å plassere innlegg og tråder i korrekt kategori. Spør en moderator om du er i tvil. Denne tråden var feilpostet og er blitt flyttet til korrekt eller mer passende kategori. Reaksjoner på moderering går som alltid via "Personlig Melding". Lenke til kommentar
dustyfog Skrevet 20. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2009 Mangler du wscui.cpl i windows/system32?Hvis du laster den ned,så husk å fjern blokkering i egenskaper til fila. Er det noen grunn til at du ikke har oppdatert til sp3? hei. Jeg tok et kjapt søk på pc men fant ikke noe med det navnet, jeg skal ta å laste den ned å prøve. Jeg fikk ikke innstallert den pga problemer med innstallering av IE7, så jeg valgte å skjule den sp3 oppdateringen men nå har IE8 Kommet , jeg kan prøve igjen. Men windows defender (full Scan) fant ingen problemer, trudde det var slikt defender skulle finne jeg ? eller tar jeg feil? Takker for kjapt svar. Mvh kah Husk å være nøye med å plassere innlegg og tråder i korrekt kategori. Spør en moderator om du er i tvil. Denne tråden var feilpostet og er blitt flyttet til korrekt eller mer passende kategori. Reaksjoner på moderering går som alltid via "Personlig Melding". hei. Sorry. Lei for det, Jeg var sikker på jeg la den i riktig katogori, Jeg skal være mer påpasselig neste gang. Mvh kah Lenke til kommentar
dustyfog Skrevet 21. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2009 Mangler du wscui.cpl i windows/system32?Hvis du laster den ned,så husk å fjern blokkering i egenskaper til fila. Er det noen grunn til at du ikke har oppdatert til sp3? Hei Når jeg tar start/kjør/ wscui.cpl så kommer sikkerhetsenteret opp , så da regner jeg med at jeg har fila. Men i Tjenester Security center så står den på automatisk men jeg får ikke startet den. Da kommer feilmeldingen : kan ikke starte tjenesten Security center på Lokal datamaskin, Feil 126: Den angitte modulen ble ikke funnet. Jeg prøvde å oppdatere til servicepack3, var nesten ferdig da jeg fikk feilmelding ( Ingen Tilgang) Må jeg ha alle Net Framework versjonene innstallert for å innstallere servicepack3? Mvh Kah Lenke til kommentar
ask99 Skrevet 21. juni 2009 Del Skrevet 21. juni 2009 (endret) Jeg trur du bør kjøre en Windows XP Repair Install,hvis du har xp sp2 dvd'en.Men les linken først! How to Perform a Windows XP Repair Install Du kan først prøve en Start/Kjør/sfc /scannow,og sette inn xpsp2 dvd'en,når du blir spurt! Endret 21. juni 2009 av ask99 Lenke til kommentar
dustyfog Skrevet 2. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2009 Jeg trur du bør kjøre en Windows XP Repair Install,hvis du har xp sp2 dvd'en.Men les linken først! How to Perform a Windows XP Repair Install Du kan først prøve en Start/Kjør/sfc /scannow,og sette inn xpsp2 dvd'en,når du blir spurt! hei. nå begynner det å hjelpe seg, men har noen små problemer enda.ser ut som jeg har 2 ati oppe å går. kan noen se om hijaksthis loggen min er ok ? mvh kah Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2 Scan saved at 18:33:08, on 02.07.2009 Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600) MSIE: Internet Explorer v8.00 (8.00.6001.18702) Boot mode: Normal Running processes: C:\WINDOWS\System32\smss.exe C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe C:\WINDOWS\system32\services.exe C:\WINDOWS\system32\lsass.exe C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe C:\WINDOWS\system32\svchost.exe C:\WINDOWS\system32\svchost.exe C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe C:\Programfiler\Avira\AntiVir Desktop\sched.exe C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe C:\WINDOWS\Explorer.EXE C:\Programfiler\a-squared Free\a2service.exe C:\Programfiler\Avira\AntiVir Desktop\avgnt.exe C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe C:\Programfiler\Avira\AntiVir Desktop\avguard.exe C:\WINDOWS\system32\cisvc.exe C:\WINDOWS\system32\dllhost.exe C:\WINDOWS\system32\CTsvcCDA.EXE C:\WINDOWS\System32\svchost.exe C:\WINDOWS\system32\netdde.exe C:\WINDOWS\System32\snmp.exe C:\WINDOWS\system32\MsPMSPSv.exe C:\WINDOWS\System32\dmadmin.exe C:\WINDOWS\system32\wuauclt.exe C:\Programfiler\Trend Micro\HijackThis\HijackThis.exe R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896 R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.startsiden.no/ R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157 R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896 O4 - HKLM\..\Run: [avgnt] "C:\Programfiler\Avira\AntiVir Desktop\avgnt.exe" /min O4 - HKCU\..\Run: [ctfmon.exe] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'LOKAL TJENESTE') O4 - HKUS\S-1-5-20\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'NETTVERKSTJENESTE') O4 - HKUS\S-1-5-18\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'SYSTEM') O4 - HKUS\.DEFAULT\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'Default user') O4 - .DEFAULT User Startup: CPRun.lnk = C:\Philips\CPRun.exe (User 'Default user') O4 - .DEFAULT User Startup: Power2Go Express.lnk = C:\Programfiler\CyberLink\Power2Go\Power2GoExpress.exe (User 'Default user') O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://update.microsoft.com/windowsupdate/...b?1246107590250 O23 - Service: a-squared Free Service (a2free) - Emsi Software GmbH - C:\Programfiler\a-squared Free\a2service.exe O23 - Service: Avira AntiVir Scheduler (AntiVirSchedulerService) - Avira GmbH - C:\Programfiler\Avira\AntiVir Desktop\sched.exe O23 - Service: Avira AntiVir Guard (AntiVirService) - Avira GmbH - C:\Programfiler\Avira\AntiVir Desktop\avguard.exe O23 - Service: Ati HotKey Poller - ATI Technologies Inc. - C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe O23 - Service: ATI Smart - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\ati2sgag.exe O23 - Service: Creative Service for CDROM Access - Creative Technology Ltd - C:\WINDOWS\system32\CTsvcCDA.EXE O23 - Service: InstallDriver Table Manager (IDriverT) - Macrovision Corporation - C:\Programfiler\Fellesfiler\InstallShield\Driver\11\Intel 32\IDriverT.exe -- End of file - 3286 bytes Lenke til kommentar
ask99 Skrevet 3. juli 2009 Del Skrevet 3. juli 2009 Hva er forskjell fra før(hva har du gjort?),og hvilke små problemer har du? Jeg er ikke rette til å tolke logger,det kan gjengen i Antivirusprogrammer og datasikkerhet,men kunne ikke se noen skumle prosesser,eller noen som ikke burde være der.(fant ikke ut hva O4 - ".DEFAULT User Startup: CPRun.lnk = C:\Philips\CPRun.exe." er !) Det jeg reagerte på,var mangel på prosesser(eks. csrss.exe) osv,bruker du selektiv oppstart i Systemkonfigurasjon,eller annen software til å fjerne prosesser i oppstart?Hvis ikke HijackThis sløyfer noen prosesser da. Lenke til kommentar
dustyfog Skrevet 5. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2009 Hva er forskjell fra før(hva har du gjort?),og hvilke små problemer har du? Jeg er ikke rette til å tolke logger,det kan gjengen i Antivirusprogrammer og datasikkerhet,men kunne ikke se noen skumle prosesser,eller noen som ikke burde være der.(fant ikke ut hva O4 - ".DEFAULT User Startup: CPRun.lnk = C:\Philips\CPRun.exe." er !) Det jeg reagerte på,var mangel på prosesser(eks. csrss.exe) osv,bruker du selektiv oppstart i Systemkonfigurasjon,eller annen software til å fjerne prosesser i oppstart?Hvis ikke HijackThis sløyfer noen prosesser da. hei. 1: Jeg har reinnstallert windows. har endelig fått innstallert SP3 også. så nå er den full updatert. 2: O4 - ".DEFAULT User Startup: CPRun.lnk = C:\Philips\CPRun.exe." er !) Tror det er til cyberlink power2go programmet. 3: Jeg også syns det er veldig lite prosesser.( er det noen jeg absolutt burde ha?) 4: Jeg har ikke peil på om jeg har Selektiv oppstart. jeg har ingen programmer innstallert akkurat nå. utenom windows programmene. 5: jeg hadde windows defender for å sjekke pc til slutt, vet ikke om den gjorde noe, 6: den ene tingen jeg gjorde etter dette var at jeg gikk imellom www.nettsikkerhet.info (om service disable) det jeg gjorde var å sette de tjenestene de mente til manuell og deaktivering. 7: jeg har greid å fikse noen problem men ikke disse? problema : 1: får ikke brent cd`rom) ,har prøvd å oppdatere driver å rulle den tilbake uten hell. 2: får ikke startet tjenesten upload manager. mvh kah. Lenke til kommentar
ask99 Skrevet 6. juli 2009 Del Skrevet 6. juli 2009 Ok,så det ble en reinstalasjon! Hvis du tar en ny titt på "www.nettsikkerhet.info" siden,så vil du se at det ikke er skjedd noe der siden 2006,så jeg ville ikke stolt på noe jeg leser der!Du bør ikke disable noe før alt er oppe og går,og alt er oppdatert! Når du høyre klikker cd-rom i Min datamaskin/Egenskaper/Inspilling,er Aktiver CD-brenning huket av? Skjønte ikke helt hva du mente med "upload manager",hvilket program tilhører det? Hvis det er et program som skal hjelpe deg med hva du skal oppdatere(drivere/bios),så er det bare tull! Lenke til kommentar
dustyfog Skrevet 7. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2009 Ok,så det ble en reinstalasjon! Hvis du tar en ny titt på "www.nettsikkerhet.info" siden,så vil du se at det ikke er skjedd noe der siden 2006,så jeg ville ikke stolt på noe jeg leser der!Du bør ikke disable noe før alt er oppe og går,og alt er oppdatert! Når du høyre klikker cd-rom i Min datamaskin/Egenskaper/Inspilling,er Aktiver CD-brenning huket av? Skjønte ikke helt hva du mente med "upload manager",hvilket program tilhører det? Hvis det er et program som skal hjelpe deg med hva du skal oppdatere(drivere/bios),så er det bare tull! hei. ok, det var bare noen få tjenster der som ble forandret, sånn som alert,clipbook,netlogon.messenger, , netbioshelper men denne stillte jeg tilbake slik den var. når jeg høyreklikker stasjon E: så står det at brenneren på denne stasjonen er aktiv og sånt som bildet viser, Jeg har en Tjeneste som heter Upload manager( hjelpe med filoverføring) ok. da disabler jeg denne. Jeg kan ikke huske jeg har sett denne tjensten tidligere? mvhkah Lenke til kommentar
dustyfog Skrevet 7. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2009 Ok,så det ble en reinstalasjon! Hvis du tar en ny titt på "www.nettsikkerhet.info" siden,så vil du se at det ikke er skjedd noe der siden 2006,så jeg ville ikke stolt på noe jeg leser der!Du bør ikke disable noe før alt er oppe og går,og alt er oppdatert! Når du høyre klikker cd-rom i Min datamaskin/Egenskaper/Inspilling,er Aktiver CD-brenning huket av? Skjønte ikke helt hva du mente med "upload manager",hvilket program tilhører det? Hvis det er et program som skal hjelpe deg med hva du skal oppdatere(drivere/bios),så er det bare tull! hei. ok, det var bare noen få tjenster der som ble forandret, sånn som alert,clipbook,netlogon.messenger, , netbioshelper men denne stillte jeg tilbake slik den var. når jeg høyreklikker stasjon E: så står det at brenneren på denne stasjonen er aktiv og sånt som bildet viser, Jeg har en Tjeneste som heter Upload manager( hjelpe med filoverføring) ok. da disabler jeg denne. Jeg kan ikke huske jeg har sett denne tjensten tidligere? mvhkah Jeg har en Tjeneste som heter Upload manager ok. da disabler jeg denne. Jeg får ikke startet den heller idet hele tatt, kan ikke starte tjenesten ,får beskjed at den er opprettet av en annen forbindelse. skjønte ikke så mye av det. mvh kah Lenke til kommentar
dustyfog Skrevet 9. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2009 Ok,så det ble en reinstalasjon! Hvis du tar en ny titt på "www.nettsikkerhet.info" siden,så vil du se at det ikke er skjedd noe der siden 2006,så jeg ville ikke stolt på noe jeg leser der!Du bør ikke disable noe før alt er oppe og går,og alt er oppdatert! Når du høyre klikker cd-rom i Min datamaskin/Egenskaper/Inspilling,er Aktiver CD-brenning huket av? Skjønte ikke helt hva du mente med "upload manager",hvilket program tilhører det? Hvis det er et program som skal hjelpe deg med hva du skal oppdatere(drivere/bios),så er det bare tull! hei. ok, det var bare noen få tjenster der som ble forandret, sånn som alert,clipbook,netlogon.messenger, , netbioshelper men denne stillte jeg tilbake slik den var. når jeg høyreklikker stasjon E: så står det at brenneren på denne stasjonen er aktiv og sånt som bildet viser, Jeg har en Tjeneste som heter Upload manager( hjelpe med filoverføring) ok. da disabler jeg denne. Jeg kan ikke huske jeg har sett denne tjensten tidligere? mvhkah Jeg har en Tjeneste som heter Upload manager ok. da disabler jeg denne. Jeg får ikke startet den heller idet hele tatt, kan ikke starte tjenesten ,får beskjed at den er opprettet av en annen forbindelse. skjønte ikke så mye av det. mvh kah hei. 1: Jeg fant ut av Upload manager på internett, Upload manager er en tjeneste som har blitt tatt vekk fra SP2 (så da er det vel ok å ha den deaktivert) 2: Da er det bare power2go brenneprogrammet som ikke virker. kan også være feil med selve cd/ dvd`n siden skuffen ikke vil gå inn av seg selv. jeg skal kjøpe en ny dvd og prøve det. 3: Jeg fikk en feilmelding om sikkerhetssenteret , så jeg gikk imellom tjenestene en gang til og satte event log til automatisk, etter det så er feilmeldingen vekk. Jeg vet ikke hvorfor jeg men nå er den ok. Trudde ikke Event log var så viktig. Nå er pc`99.9% bra, få meg en ny cd og dvd rom så tenker jeg det ordner seg med det siste problemet også. Takker for all hjelp! med vennlig hilsen kah Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå