Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Pip fra pc, ingen POST/pcen starter ikke

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har ikke du et "D-LED2 Panel"du kan koble til hk,og se hva det står på det.

Merkelig nok,sto det ingen ting om feilsøkings koder til det i manualen din.

Hvis det var et langt pip,så mener jeg å ha lest at det betyr ram problem,på msi hk.

Så du kan prøve å fjerne ram brikker,og inst. en og en.

Lenke til kommentar

Som drbuggs sier så betyr et kort pip at alt er i orden og maskinen burde starte.

Du har DVI-kablen koblet til rett port og bridgen er satt på GTX 275 kortene dine? Alle vifter spinner opp eller er det helt dødt? Er skjermen svart?

Vet at OCZ minne kan ofte gi problemer med Asus HK, vet ikke om det samme er tilfelle med MSI HK da.

Endret av Chavalito
Lenke til kommentar

Så det er ikke helt dødt,prøv å ta støpselet ut av veggen,vent i 20 sek,og gå over alt av tilkoblinger (strøm og signal),se at alt av hardware er på plass.Hvis du har vært på lan før,så er det lett at noe ristes løs.(Kanskje vanskelig etter 1-2 dagers bruk,men det er greit å sjekke alt)

435673.jpeg

Endret av ask99
Lenke til kommentar

Litt vanskelig å si,før du vet at psu er i orden(prøvd en annen,eller målt spenning),og jeg går ut i fra at du bruker 8pin til cpu,ikke 4pin.

Det burde vært prøvd med annen ram,men skjønner at ram for Core i7 ikke er så enkelt å få lånt.

Og Clear CMOS har ingen effekt?

Det som er litt merkelig,er at i CPU Support,skal alle cpu'er ha de 2 siste biosene(1.4 og 1.6),så hva som skjer hvis man har en av de 3 første biosene,er ikke godt å si.Det jeg har sett som har skjedd med andre som har for gammel bios til cpu,er at hk starter,men ikke booter.Om samme skjer på X58 hk,vet jeg ikke.

Du ser også at lockness1988 plages med nesten samme hk(Eclipse Plus)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...