Skrujernet Skrevet 19. juni 2009 Del Skrevet 19. juni 2009 (endret) Hei Når jeg skulle starte pcen kom det ett pip fra pc og ingenting skjedde. Noen som vethvaettpip betyr? Hardware: OZC GameXstream 700W OZC platinum 6GB 1600Mhz DDR3 MSI eclipse Intel i7 920 2 stk. gtx 275 Takk Endret 19. juni 2009 av atriC Lenke til kommentar
Skrujernet Skrevet 19. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2009 skal på lan om ca. 3 kvarter, så trenger hjelp fort :!: Finner ikke svaret i manualen Lenke til kommentar
drbuggs Skrevet 19. juni 2009 Del Skrevet 19. juni 2009 Et pip markerer vanligvis at alt ok, tyder på at den sender skjermbilde til feil utgang / skjermkort ikke funker helt/ kabel løs / kabel i feil port ? Lenke til kommentar
Skrujernet Skrevet 19. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2009 Maskinen starter ikke Lenke til kommentar
ask99 Skrevet 19. juni 2009 Del Skrevet 19. juni 2009 Har ikke du et "D-LED2 Panel"du kan koble til hk,og se hva det står på det. Merkelig nok,sto det ingen ting om feilsøkings koder til det i manualen din. Hvis det var et langt pip,så mener jeg å ha lest at det betyr ram problem,på msi hk. Så du kan prøve å fjerne ram brikker,og inst. en og en. Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 19. juni 2009 Del Skrevet 19. juni 2009 (endret) Som drbuggs sier så betyr et kort pip at alt er i orden og maskinen burde starte. Du har DVI-kablen koblet til rett port og bridgen er satt på GTX 275 kortene dine? Alle vifter spinner opp eller er det helt dødt? Er skjermen svart? Vet at OCZ minne kan ofte gi problemer med Asus HK, vet ikke om det samme er tilfelle med MSI HK da. Endret 19. juni 2009 av Chavalito Lenke til kommentar
Skrujernet Skrevet 19. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2009 Maskinen er helt død, høres ut som lyden kommer fra psu? utenatt jeg kan si det med 100%. D-LED panelet funker desverre ikke. Lenke til kommentar
ask99 Skrevet 19. juni 2009 Del Skrevet 19. juni 2009 Er det Debug LED på bak panelet,eller det løse D-LED2 Panel,eller begge som ikke fungerer? Lyser det rødt i DIMM Warning LED,som er rett på øversiden av ram slottene? Lenke til kommentar
Skrujernet Skrevet 19. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2009 (endret) Ingen lys på toppen av hovedkortet. Vet ikkehva Debug led er, men D-LEd 2 funker ikke Endret 19. juni 2009 av atriC Lenke til kommentar
ask99 Skrevet 19. juni 2009 Del Skrevet 19. juni 2009 Bak på hk Dette er klippet ut fra manual til MSI Eclipse Plus Series Lenke til kommentar
Skrujernet Skrevet 19. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2009 vel og merke atjeg har et Eclipse SLI kort, ikke pluss. Så det finnes ikke noe debug på panelet Men takk for hjelpen Lenke til kommentar
ask99 Skrevet 19. juni 2009 Del Skrevet 19. juni 2009 Ble litt opphengt i Debug LED,så jeg fikk ikke med meg,at det var helt dødt Virker som psu ja,har du en annen du kan prøve,eller har du tilgang til et voltmeter/multimeter,og får målt den. Lenke til kommentar
Skrujernet Skrevet 19. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2009 huff, synd om PSU er borte etter 1-2 dagers bruk!, Men det lyser nederst på hovedkortet (vet ikke navnet). Lenke til kommentar
ask99 Skrevet 19. juni 2009 Del Skrevet 19. juni 2009 (endret) Så det er ikke helt dødt,prøv å ta støpselet ut av veggen,vent i 20 sek,og gå over alt av tilkoblinger (strøm og signal),se at alt av hardware er på plass.Hvis du har vært på lan før,så er det lett at noe ristes løs.(Kanskje vanskelig etter 1-2 dagers bruk,men det er greit å sjekke alt) Endret 19. juni 2009 av ask99 Lenke til kommentar
Skrujernet Skrevet 19. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2009 Alt er sjekket. Pcen har aldri vært på LAN før pga. den er helt nybygget. Har letet lenge etter problemet. Kanskje hovedkortet er dødt? Lenke til kommentar
ask99 Skrevet 19. juni 2009 Del Skrevet 19. juni 2009 Har du prøvd å koble bort alt fra hk,utenom strøm,et skjermkort,en ram brikke i DIMM_A0(prøv alle brikkene i denne slotten) og cpu.Tatt en Clear CMOS,og prøvd å fyre opp. Lenke til kommentar
Skrujernet Skrevet 19. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2009 Jepp, sendte inn CPU til og med i håp om at den på at mirakuløst vis skulle være feilen. Fikk en helt ny en tibake fra MPX.no (helt gratis) og har fortsatt samme problemet. Lenke til kommentar
Skrujernet Skrevet 20. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2009 Så dere trur att hovedkortet er feilen? Lenke til kommentar
ask99 Skrevet 20. juni 2009 Del Skrevet 20. juni 2009 Litt vanskelig å si,før du vet at psu er i orden(prøvd en annen,eller målt spenning),og jeg går ut i fra at du bruker 8pin til cpu,ikke 4pin. Det burde vært prøvd med annen ram,men skjønner at ram for Core i7 ikke er så enkelt å få lånt. Og Clear CMOS har ingen effekt? Det som er litt merkelig,er at i CPU Support,skal alle cpu'er ha de 2 siste biosene(1.4 og 1.6),så hva som skjer hvis man har en av de 3 første biosene,er ikke godt å si.Det jeg har sett som har skjedd med andre som har for gammel bios til cpu,er at hk starter,men ikke booter.Om samme skjer på X58 hk,vet jeg ikke. Du ser også at lockness1988 plages med nesten samme hk(Eclipse Plus) Lenke til kommentar
Skrujernet Skrevet 20. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2009 Skal prøve å få satt inn PSU i en annen pc. 8 pins kontakten er nede (2x fire pins kontakter) men den øverste ser ikke ut som den sitter 100% nede i sokkelen (CPU1). Men skal prøve å sjerkke PSU så snart som mulig Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå