xaroncss Skrevet 20. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2009 (endret) Fikk samme feilmelding som tidligere i sector.. Screenshot etter jeg tok Sector - Read Absolutt alt skulle være 00, ikke sant? Det nederste der også..? -------------------------------------- Glemte å ta "Run as admin".. Prøver igjen -------------------------------------- Nope.. Samme feilmelding Endret 20. juni 2009 av xaroncss Lenke til kommentar
xaroncss Skrevet 20. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2009 (endret) Seagate har ingen programvare.. Men kan jeg gjøre det slik, som illustrert på bilde? : ------------------------------ Fant nettopp ut at det finnes software jeg kan installere til harddisken. Jeg prøver å følge stegene i regedit først.. Vet forresten ikke hva en virtuell stasjon er..? Fjerne CD/DVD rom? Dette er en laptop, om det hjelper ------------------------------ Slik ser det ut i Regedit, etter at jeg slettet F: H: I: og D: Endret 20. juni 2009 av xaroncss Lenke til kommentar
xaroncss Skrevet 20. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2009 (endret) Ok, da har du det i boks. Hva er det 32GB CDrom egentlig? Den har bokstav E: men det kan ikke være riktig det. Kan du fjerne bokstaven? Har du noe virtuelle stasjoner, har noe anelse? Uansett: Vi sier at du har kun en hardisk, hvor det er G: C: partitioner. Kople fra CD-DVD rom. Avinstallere eventuelt noe virtuelle stasjoner. Kjøre ..regedit.. i Run. Du skal til HKLM (HKEY_LOCAL_MACHINE\System\MountedDevices På høyre side slette alle \dosdevices\H,F,E,D osv du finner. IKKE noe av det som fungerer (eventuelt A, og G, C, ellers) Avinstallere eventuelt programm som var med seagate din, for du prøver på externt igjen, eller helst lese bruksanvisningen før du avinatllerer. Jeg startet Seagate igjen. Nå har Partisjonene byttet bokstav! D: og E: Ser ut til at de kun har byttet bokstav.. Kan jeg Uninstallere det på denne måten? Tør ikke gjøre det før du har vurdert det ----------------------------- Jeg har installert softwaren til harddisken, som jeg ikke hadde fra før.. Ser ut til at jeg kan gjøre endringer her.. Men ser ikke ut til at den helt skjønner hva som foregår 1.9 TB er nok litt mer enn partisjonene har kapasitet til >.< Og under "Free Space" står det bare (D:)(E:) ? Ikke helt hva jeg forventet Endret 20. juni 2009 av xaroncss Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 20. juni 2009 Del Skrevet 20. juni 2009 (endret) Jeg ser at du har arbeidet en god del. Disken raporterer feil verdier. 2partitioner a 1,9TB? (det hade vært fint men...) Jeg tror at vi må prøve med verktøy fra seagate. Men siden alt startet på en XP maskin, samtidig som disken er initialisert og partitionert i Vista eller Win7, er det mulig å kople disken til en annen maskin enn den du nå har? Så ser jeg litt på seagate i mellomtiden for aktuelle program som må, kanskje kan brukes. ------------------------------------- Hvilken notebook har du? Endret 20. juni 2009 av wiberos Lenke til kommentar
xaroncss Skrevet 20. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2009 (endret) I regedit er nå D: og E: kommet opp (DosDevices). Med Notebook mener du laptop? Det er en HP Compaq nx6325.. Fattig skolepc Jeg skal nå prøve disken på min stasjonære pc, med XP Men sist jeg prøvde klarte ikke windows å gjenkjenne USB enheten ---------------------------------- Ok.. Nå klarer XP å lese disken. De kom opp som G: og I: Her har jeg faktisk muligheten til å høyreklikke, og trykke "Slett partisjon" Endret 20. juni 2009 av xaroncss Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 20. juni 2009 Del Skrevet 20. juni 2009 (endret) Så den fungerer i XP. Da lurer jeg på noe. Kople disken tilbake til laptop, velg properties på disken eller partition, og klikk på Quota og Quota Settings. Er det justert noe der? ------------------------------------ Uansett vil du klare å formetere i XP nå. Som sagt vil du kunne formatere i Fat32, men partition kan ikke være større en 32GB. Fat32 har og limitation for 4GB files. Dvs du kan ikke lagre i den et image eller film på over 4GB. ------------------------------------ Ellers merket jeg hos seagate, at MaxBlast verktøy er noe som du kan bruke til noe helt annet en jeg trodde. Det virker som det er acronis backup program, clone disk, osv. Endret 20. juni 2009 av wiberos Lenke til kommentar
xaroncss Skrevet 20. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2009 Finner ikke Quota settings..? Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 20. juni 2009 Del Skrevet 20. juni 2009 (endret) Men først av alt -har du formatert partitioner i XP maskinen? Kan du skrive, move, kopierer filer fra og til, i XP maskin? Endret 20. juni 2009 av wiberos Lenke til kommentar
xaroncss Skrevet 21. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2009 (endret) Nå har jeg formatert partisjonene! Det funket i XP, og jeg kan flytte filer inn og ut fra harddisken =) Endret 21. juni 2009 av xaroncss Lenke til kommentar
xaroncss Skrevet 22. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2009 Men hvis jeg vil ha mere plass på harddisken for saker og ting til PS3.. Må jeg lage en ny partisjon på 32gb, FAT32? Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 23. juni 2009 Del Skrevet 23. juni 2009 (endret) Det er riktig. Men nå vet du at du kan bruke 3parts program for å formatere partitioner som er mer enn 32GB. Allikevel, jeg antar at du vet ca hvor mye du vil trenge i fremtiden. ------------------------------------------------------ En mulighet er følgende: -Den L: partition (436GB) kan slettes. -Så oppretter du en partition på ca 63G, uten å formatere. Så velg Ikke å formatere den. -Deretter oppretter du en partition av det resterende plass. -Gå tilbake til den 64GB og slette den -Opprette en på 32GB , og en til på resterende plass. ----------------------------------------------------- Nå husk følgende: -Man kan ikke ha mer enn 4 primære partitioner på en disk. Hvis du opplever at partitioner du oppretter, er ikke primære, (andre farge enn den blå du nå har), dvs det blir som en extended partition, så gjelder ikke lenger begresning om antall partitioner på en disk =4. I en extended partition, du kan opprette så mange partitioner du vil. Avslutter her, fordi det er kun din personlig erfaring av det, som kan få deg å forstå.Men jeg nevner det slik at du vet hva det betyr, hvis plutselig ting ser ikke på det samme lenger. Endret 23. juni 2009 av wiberos Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå