Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Error loading operating system

Anbefalte innlegg

har en acer 5930g som jeg har hatt i snart 6 mnd. I dag da jeg skulle starte den kom jeg ikke lenger enn til at jeg fikk en sort skjerm hvor det sto "Error loading operating system".

Noen som kan fortelle meg hva jeg skal gjøre? Kan det være virus eller noe? Håper noen kan hjelpe..

Mvh thomas

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Error loading operating system forekommer når systemet har forsøkt å lese av bootsektoren 5 ganger men ikke klarer det.

Bruk en Windows cd for å starte gjenopprettingskonsollet og prøv først og kjør chkdsk.

Om ikke dette hjelper kan du prøve å kjøre FIXBOOT fra gjenopprettingskonsollet.

Lenke til kommentar
Error loading operating system forekommer når systemet har forsøkt å lese av bootsektoren 5 ganger men ikke klarer det.

Bruk en Windows cd for å starte gjenopprettingskonsollet og prøv først og kjør chkdsk.

Om ikke dette hjelper kan du prøve å kjøre FIXBOOT fra gjenopprettingskonsollet.

ok, men kan jeg bruke hvilken som helst windows cd?

har glemt min cd i haugesund, befinner meg i stavanger nå.

Må jeg hente backup disken i haugesund?

Er all data som jeg har på d: disken tapt for alltid?

Lenke til kommentar

men må jeg ha en windows cd?

Jeg har kun en backup cd som befinner seg i haugesund ser du.

kan jeg for eksempel laste ned en piratversjon og reparere med denne, og vil da fremdeles ha orginal versjon på pc`en?

Lenke til kommentar

Det er jo ikke vits i å gjenopprette hele systemet. Det du skal gjøre er jo bare å fikse filsystemet. Mao trenger du egentlig bare en bootbar cd som er istand til å kjøre chkdsk. Mao vil du fremdeles ha den "originale versjonen" selv om du kjører chkdsk fra en annen cd.

Endret av fenderebest
Lenke til kommentar

Det var bare denne delen jeg tenkte på:

Windows Vista DVD has a "recovery center" that provides you with the option of recovering your system via automated recovery (searches for problems and attempts to fix them automatically), rolling-back to a system restore point, recovering a full PC backup, or accessing a command-line recovery console for advanced recovery purposes.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...