Dummst Skrevet 17. juni 2009 Del Skrevet 17. juni 2009 (endret) Beklager å invadere posten! Det store spørsmålet er vel.... tatt i betrakning av mange faktisk har dyskleksi o.l. : Bør man henge seg opp i skrivefeil, eller er man bedre tjent med å prøve å forstå hva vedkommende (som har skrevet noe) prøver å komme fram til? Det er til tider en litt for lett hersketeknikk å pirke på språket til "motparten". Har ikke de som ikke er i stand til å perfekt formulere seg, noe å komme med? Ofte ser jeg "dyslektikere" komme med gode poenger, men bli revet over ostejernet "non-the-less" pga dårlige formuleringer. Ofte virker det som om mange benytter nettet som en arena for å påpeke sin egen intelligens. Selv er jeg stokk dum, og har svært så mye å lære om livet. Jeg kan til tider framstå som "kul" på nett, men ærlig talt så gleder det meg lite, siden det har ingenting å gjøre med mitt sosiale liv "sånn ellers". Såklart kan man virke klok på nett, men før eller siden så vil noen finne linken til sia du fikk "kunnskapen" din fra. Er ikke internett i utgangspunktet et slags tilfluktssted for oss som heller ville dømme utifra våre meninger, enn fra vår måte å presentere dem på? Endret 17. juni 2009 av Dummst Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 17. juni 2009 Del Skrevet 17. juni 2009 (endret) Ja når man starter å pirke på hvordan andre folk skriver i en debatt da er det klart at man ligger tynt an. Endret 17. juni 2009 av Bruktbilen Lenke til kommentar
Ljóseind Skrevet 18. juni 2009 Del Skrevet 18. juni 2009 (endret) Eg må nok seie meg einig i det du seier. Men det må ogso seies at dei som skriv rett har ein mykje større sjanse for å høyres smarte ut. Eg lurar av og til på om folk, for å bruke eit slikt ungdommeleg uttrykk, kødder, når dei skriv fleire feil enn det dei skriv rett. Eit døme: Men vorfor synes du ikke att homser skal få låv til og ha barn da? Vist dem har lyst til d burde dem jo få låv da lizzåmm Eg er ikkje feilfri eg heller, men når ein diskuterer med ein person som skriv sånn, så har iallefall eg problem med å skjønne om vedkommande er seriøs eller ikkje. Dessutan høyras det ut som om vedkommande er ein idiot. Dei fleste som blir medlem på diskusjon.no er jo omtrent 14. Det vil seie at dei har gått på skule i 8 år. Og kvifor ein ikkje skal bruke det ein har lært på dei 8 åra, det skjønnar ikkje eg. Ein må jo ha lært noko rettskriving. Endret 18. juni 2009 av Sigur ur Nor lendingurinn Lenke til kommentar
Unlimited LTD Skrevet 18. juni 2009 Del Skrevet 18. juni 2009 Klart det. Og selv om man ikke bør se ned på folk som ikke er så sterke i rettskrivning bør man jo ikke selv skrive bevist feil. Takker for svar. Lenke til kommentar
deaktivert443556 Skrevet 18. juni 2009 Del Skrevet 18. juni 2009 Det er til tider en litt for lett hersketeknikk å pirke på språket til "motparten". Det finnes vel flere måter å rette på andre uten at det verken er ment, eller oppfattes som negativt. I denne tråden er det gjerne snakk om en som har et ønske om å unngå skrivefeil, i motsetning til en som ser etter ammunisjon så han kan angripe andre som skriver feil. Lenke til kommentar
Beatnik Skrevet 20. juni 2009 Del Skrevet 20. juni 2009 Hvorfor henge seg opp i skrivefeil når det fins trær? Lenke til kommentar
Ljóseind Skrevet 20. juni 2009 Del Skrevet 20. juni 2009 Ja, det var jo ei oppfatning ... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå