Gå til innhold

Anarchy Online : Verdt å teste ?


Anbefalte innlegg

Mange som har sagt sine meninger her, og jeg tenkte bare jeg skulle komme med min.. Det første MMORPG man spiller vil alltid være det "beste"; MMORPG-opplevelsen er veldig spesiell og definitivt veldig lett å bli hekta på. Jeg spilte ultima online i ca 3 år, og det er det aller kuleste spillet jeg noengang har spilt (Det første MMORPG :p). Prøvde så EQ i et halvt år, men det var liksom ikke det samme. Jeg betatestet AO, og det var veldig kult i et par ukers tid, men så ble det bare.. dårlig? kjedelig? vet ikke helt. Jeg vil uansett ikke anbefale AO, selv gleder jeg meg til www.DarkfallOnline.com og et par andre.

 

Med andre ord, anbefaler ikke AO.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Prøv den 7 dagers greia til AO og se om du liker det ...  

jeg syntes det er bra, men kan tenke meg at man blir fort lei av det. Er så omfattende..

 

Det er nettopp det at det er omfattende som gjør at jeg synes MMORPG's er svært underholdende. Det tar en stund å sette seg inn i det, ikke for de utålmodig. Er spillet bra lagt opp, blir også belønningen etter å ha satt seg inn i dets mekanisme høyere for spilleren.

 

Så har vi noen spillere som klager over at de kjeder seg etter en stund (mener ikke deg), og de tenker ikke på at de faktisk spiller et MMORPG og burde i det minste prøve å rollespille. Men så snart man har våpen tilgjengelig blir det mer "skyt og drep ting, for det er moro", og etter en stund går de lei og forlanger å bli underholdt fordi de betaler bla bla bla...

 

Da er det ironisk å tenke på de som går til f.eks. Planetside, hvor alt dreier seg om å skyte ting.. og man må betale mer for å spille det enn f.eks. Neocron, og kanskje t.o.m. mer enn AO ?

 

MMORPG's er ikke for alle typer mennesker, og vil aldri være det. Det er en spesiell type spill. Men når du først har forelsket deg i tanken på en online verden som lever og pulserer 24/7, med tusenvis av ekte mennesker som er innom, alltid nye fjes o.s.v., er det gjort! MMORPG's er en herlig type spill, og jeg vil nok foretrekke det fremfor SP spill i fremtiden. Ingen AI slår mennesklige mot og medspillere :)

 

Det kommer svært mange MMORPG's i årene fremover, og jeg tror vi vil se en stor utvikling på den fronten. Da tenker jeg ikke bare på bedre grafikk, lyd og animasjoner, AI og slikt, men også antall spillere som er på samtidig, muligheten for å dynamisk forandre spillet under historiens gang over fler år og slike ting.

 

Det er meldt om et kommende MMORPG som faktisk skal forandre seg dynamisk over tid utifra hva spillerene gjør. Jeg vil ikke poste link, for for min del virker det mest som skryt og tomme ord, og en superenkel website snekret sammen i Notepad, ikke 1 bilde eller noe, bare skryt. Og at det skal komme neste år. Men om det faktisk kommer, vil det muligens bli en liten revolusjon for MMORPG's. Vi har lenge ønsket oss at landskap, byer o.s.v. kan forandre seg i MMORPG's utifra hva spillerene foretar seg, ikke sant. En by lagt i ruiner p.g.a. en invasjon hadde vært rått, og at man måtte bygge den opp igjen, slike ting.

Lenke til kommentar
Så har vi noen spillere som klager over at de kjeder seg etter en stund (mener ikke deg), og de tenker ikke på at de faktisk spiller et MMORPG og burde i det minste prøve å rollespille. Men så snart man har våpen tilgjengelig blir det mer "skyt og drep ting, for det er moro", og etter en stund går de lei og forlanger å bli underholdt fordi de betaler bla bla bla...

 

Det er jeg enig i. Når jeg tenker meg om, så har jeg fortsatt problemer med å forklare hvorfor jeg ikke likte AO, men en ting husker jeg: miljøet/communitiet der var dårlig, i hvert fall i forhold til hva jeg opplevde i EQ. Jeg følte ikke at det var et MMORPG, men et singelplayer skytespill med ekstra smarte NPC'er. Jeg kom nesten aldri i kontakt med noen ordentlig, i motsetning til når jeg startet med EQ. Alle kunne selvfølgelig ikke vite at jeg var ny, men de skjønte vel at jeg ikke var den mest proffe, og ønsket eg velkommen, samt som jeg fikk veldig godt starthjelp av en rekke spillere. Det spillet var rett og slett mye hyggeligere. Spesielt gøy blir det når man kan det generelle i spillet, og slipper å unskylde seg for at en ikke forstår hele tida, for da kan man begynne å rollespill. Det gjør som nevnt spiller mye mer gøy, spesielt hvis de fleste andre spillerne også gjør det.

Lenke til kommentar

Kjøpte meg AO for 2 uker siden eller noe, syntes spillet var svært komplisert. Jeg liker though å sette meg inn i avanserte systemer, for jeg elsker tilfredstillesen av å mestre. Etter å ha spilt noen dager, kommet til level 15 eller noe, hadde jeg et meget godt inntrykk. Hadde møtt masse hyggelige folk. Følelsen du får når du møter noen fellow nordmenn, er deilig. Følelsen du får når du sier til folk at du er fra norge, og de kommenterer at det er stilig at du kommer fra samme land som Funcom er deilig. Jeg vil helt klart anbefale AO, men jeg har ikke prøvd andre MMORPG en det så jeg kan vel egentlig ikke uttale meg om hva som er best.

Lenke til kommentar
Kjøpte meg AO for 2 uker siden eller noe, syntes spillet var svært komplisert.  Jeg liker though å sette meg inn i avanserte systemer, for jeg elsker tilfredstillesen av å mestre.  Etter å ha spilt noen dager, kommet til level 15 eller noe, hadde jeg et meget godt inntrykk.  Hadde møtt masse hyggelige folk.  Følelsen du får når du møter noen fellow nordmenn, er deilig.  Følelsen du får når du sier til folk at du er fra norge, og de kommenterer at det er stilig at du kommer fra samme land som Funcom er deilig.  Jeg vil helt klart anbefale AO, men jeg har ikke prøvd andre MMORPG en det så jeg kan vel egentlig ikke uttale meg om hva som er best.

 

Jeg har faktisk ikke møtt mer en 2 nordmen ... :/

spilt en uke eller 2 nå..

om noen vil team er mitt nick Niiuchi (lvl 60 enforcer)

og Naquadah (lvl 22 engineer)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...