gunz Skrevet 19. juni 2009 Del Skrevet 19. juni 2009 er luftpistol og startpistol det samme? trenger jeg tilatelse fra poletie for å hente en startpistol fra postkontore? eller er det bare 18 års grense? Lenke til kommentar
Patience Skrevet 19. juni 2009 Del Skrevet 19. juni 2009 Luftpistol og startpistol er selvsagt naturligvis ikke det samme. Startpistol er en pistol som kun bruker krutt i sammenklemte hylser for å lage et stort smell. Luftpistol er selvfølgelig noe helt annet. Hvis du har greid å få pakken på postkontoret, så har ikke posten noen som helst aning hva som er i pakken. Du må legitimere deg selvsagt, men ikke for å verfisere en viss alder. Når det gjelder startpistol, så tror jeg heller ikke du får kjøpt knallskudd uten våpenkort. Lenke til kommentar
gunz Skrevet 19. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2009 Luftpistol og startpistol er selvsagt naturligvis ikke det samme. Startpistol er en pistol som kun bruker krutt i sammenklemte hylser for å lage et stort smell. Luftpistol er selvfølgelig noe helt annet. Hvis du har greid å få pakken på postkontoret, så har ikke posten noen som helst aning hva som er i pakken. Du må legitimere deg selvsagt, men ikke for å verfisere en viss alder. Når det gjelder startpistol, så tror jeg heller ikke du får kjøpt knallskudd uten våpenkort. kjøpe ammo? eller hente? Lenke til kommentar
junkhouse Skrevet 19. juni 2009 Del Skrevet 19. juni 2009 18 års grense for begge deler Lenke til kommentar
gunz Skrevet 19. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2009 18 års grense for begge deler bare det? Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 19. juni 2009 Del Skrevet 19. juni 2009 Det er vel også en lov som bestemer hva slags start våpen du kan ha, i norge er det ikke lov med start våpen som har munnings flamme, løpet skal være plombert. Viss startpistolen din ikke er det, er den ulovlig å ha. Det er vel muligheter for å kjøpe start type våpen med munnings flamme til bruk på filmer og serier men det krever nok egene tilatelser Lenke til kommentar
gunz Skrevet 19. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2009 Det er vel også en lov som bestemer hva slags start våpen du kan ha, i norge er det ikke lov med start våpen som har munnings flamme, løpet skal være plombert.Viss startpistolen din ikke er det, er den ulovlig å ha. Det er vel muligheter for å kjøpe start type våpen med munnings flamme til bruk på filmer og serier men det krever nok egene tilatelser den er plugget igjen i løpet med rød tupp. og flammene går ut på sia. Lenke til kommentar
gunz Skrevet 19. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2009 det er blank ammoen jeg lurer litt på, er det lov å ha det uten noe tilatelser fra poletie? Lenke til kommentar
junkhouse Skrevet 19. juni 2009 Del Skrevet 19. juni 2009 Ja...våpenforskriften er heller ikke vanskelig å finne, alt står der... Lenke til kommentar
gunz Skrevet 19. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2009 Ja...våpenforskriften er heller ikke vanskelig å finne, alt står der... jeg finner ikke den "våpenforskriften " Lenke til kommentar
henbruas Skrevet 19. juni 2009 Del Skrevet 19. juni 2009 Ja...våpenforskriften er heller ikke vanskelig å finne, alt står der... jeg finner ikke den "våpenforskriften " Det er ikke verre. Lenke til kommentar
gunz Skrevet 19. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2009 Ja...våpenforskriften er heller ikke vanskelig å finne, alt står der... jeg finner ikke den "våpenforskriften " Det er ikke verre. er ikke verre nei. men takk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå