Thomisa Skrevet 19. juni 2009 Del Skrevet 19. juni 2009 Hei! jeg har en laptop acer aspire 6920G kjøpt i oktober i fjor. Før kunne jeg spille mange spill blandt annet crysis på medium, nå kan jeg ikke spille spill som trackmania engang, det funker i et par minutter, så plutselig får jeg fps på 1-10 fps! helt forjævlig irriterende. grunnen er at prossesoren står å jobber på 100%, jeg avslutter prossesorer som er krevende, msn, skype, chrome osv, så kommer prossesoren på 50, så spiller jeg, og etter 1 minutt kommer den H***** prossesoren på 100% igjen. Noen som vet hva problemet kan være? Lenke til kommentar
EivindS_ Skrevet 19. juni 2009 Del Skrevet 19. juni 2009 (endret) Hvilken temperatur holder laptopen? Last ned HWMonitor og ha det kjørende i bakgrunnen mens du spiller. Det bruker ingen ressurser og måler min/maks og nåværende temperatur. Hvor ofte har du rensket den for støv? Endret 19. juni 2009 av EivindS_ Lenke til kommentar
Thomisa Skrevet 19. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2009 (endret) har netopp rensket den for støv, har den på et hardt underlag, prossesor holder maks 65 grader. GPU holder maks 70 grader. så den er ikke for varm Endret 19. juni 2009 av Thomisa Lenke til kommentar
EivindS_ Skrevet 19. juni 2009 Del Skrevet 19. juni 2009 Er det spillet som krever 100% av CPUen? Hvis ikke, avslutt flere av de prosessene som bruker CPU. CPUen skal ikke være på 50% ved idle. Lenke til kommentar
Thomisa Skrevet 19. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2009 nei, er ikke spillet som gjør det, prossesoren går på 100% konstant, helt til jeg avslutter, i starten så ligger prossesoren på rundt 70%, jeg har avsluttet alt som er å avslutte, da sank prossesor bruken ned til 50% med spillet minimert, maksimerte spillet igjen, og etter litt sto prossesoren på 100%, til og med etter jeg har minisert det. jævla provoserende Lenke til kommentar
Psykl0n Skrevet 19. juni 2009 Del Skrevet 19. juni 2009 Satt 3d-innstillingene i Nvidia kontrollpanel til performance og Windows strømstyring til ytelse? Har du sett gjennom prosessene dine i oppgavebehandling? Lenke til kommentar
Thomisa Skrevet 20. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2009 alt er som det var når alt funket bra, 3d innstillingen styrer dette, ja, ahr sjekket prossesor bruket og alt! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå