Yurhoo Skrevet 19. juni 2009 Del Skrevet 19. juni 2009 Har lenge ønsket å restarte hele maskin siden den er full av virus og unødvendig søppel osv. Men åssen gjør jeg det? Har ingen CD som fulgte med eller noe som helst, så finnes det en alternativ måte å gjøre dette på? Noe man kan laste ned f.eks? Håper på svar :-) Lenke til kommentar
Gaarulf Skrevet 19. juni 2009 Del Skrevet 19. juni 2009 Mange bærbare har en innebygd formateringspartisjon. Vet i alle fall at gamle IBM maskiner hadde en IBM knapp hvor man kunne reformatere. Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 19. juni 2009 Del Skrevet 19. juni 2009 Det er mogleg at maskinen din har ein såkalla recovery partisjon. Kva merke maskin er det? Står det noko heilt i startfasta av maskinoppstarta (trykk ein knapp for recovery?). Eventuelt kan du prøve å trykke F8 under oppstart til du får opp ein oppstartsmeny for Windows. Sjå om den har noko recovery liknande. Lenke til kommentar
Yurhoo Skrevet 19. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2009 Har en Acer maskin, 1 år gammel omtrent. Når jeg starter opp maskinen og trykker F8 eller noe sånt noe, får jeg opp en meny. Og det er Recovery der, men når jeg velger den så står det at jeg mangler en CD. Noe jeg ikke har, siden det ikke fulgte med når jeg kjøpte pcen heller. Så, dermed lurte jeg på om det fantes enn annen måte f.eks? Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 19. juni 2009 Del Skrevet 19. juni 2009 (endret) Alle nyere Acer PCer har en Recovery funksjon. Du må trykke Alt+F10 når Acer logoen dukker opp, altså med det samme du starter maskinen, Du bør da få fram Acer sitt eRecovery program. Følg så instruksjonene du får der. Ver obs på at dette sletter alt du har på hard sisken din og tilbakestiller laptopen til slik den var da du fikk den. Når du har gjort dette, altså slettet alt du har på HDen din, og Windows er oppe og kjører igjen, kan du bruke Acer eRecovery til å brenne en recovery CD. Alt dette bør stå i manualen til laptopen din. Endret 19. juni 2009 av Chavalito Lenke til kommentar
Yurhoo Skrevet 20. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2009 Takker Chavalito :-D Du løste problemet mitt! Takk! Lenke til kommentar
wil Skrevet 20. juni 2009 Del Skrevet 20. juni 2009 Du kan også gjøre det fra Windows. Jeg har ikke noen Acer PC her nå å sjekke det på men, men det ligger et program som heter eRecovery eller noe sånt i Windows på Acer maskinene. Den kan du bruke til å kjøre recovery på maskina med. Lenke til kommentar
-Spica- Skrevet 28. desember 2011 Del Skrevet 28. desember 2011 jeg skal restarte acer pc`n men får opp beskjeden som står på bildet under når jeg trykker alt+F10? Lenke til kommentar
Anonym58508583 Skrevet 28. desember 2011 Del Skrevet 28. desember 2011 Kontakte acer om problemet kan vel ikke skade? Lenke til kommentar
-Spica- Skrevet 31. desember 2011 Del Skrevet 31. desember 2011 Kontakte acer om problemet kan vel ikke skade? nei tviler på d, men tenke bare på om noen hadde en kjekk og kjapp løsning på det her inne Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå