albe Skrevet 23. januar 2002 Del Skrevet 23. januar 2002 Jeg har et Abit Siluro GeForce3 kort som jeg har klart å ødelegge. Jeg moste en chip på baksiden av kortet (posisjon RP 428). Jeg har funnet ut at den skadede delen rett og slett bare er 4 motstander, samlet i en brikke (RP i posisjon RP428 =ResistorPack). Den har påskriften "15O" (15 Ohm?). I teorien kan disse erstattes med 4 løse motstander, men i praksis er dette vanskelig å få til pga at det er veldig trangt. Hverken PCUtstyr.no eller Abit gidder å hjelpe meg. Jeg har heller ikke funnet en slik brikke i "butikken". Derfor tenkte jeg å høre i forumet her om noen har et defekt GF3-kort liggende som dere har gitt opp. I så fall vil jeg gjerne ha det, slig at jeg kan erstatte den delen som er ødelagt på min. Mitt kort følger nVidia's referansedesign, og det gjør vel de fleste merker. Hvis du har et ødelagt kort som har den delen jeg trenger, ønsker jeg å kjøpe det. 100kr + porto burde vel være kurant for et ødelagt kort. Albe Lenke til kommentar
albe Skrevet 23. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2002 Jeg får vel legge til mail-adressen min i tilfelle noen er interessert: [email protected] mvh Albe Lenke til kommentar
albe Skrevet 29. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2002 Da har jeg fått fikset det. Jeg brukte mitt gamle GeForce256 som dele-kort, og tok den ødelagte delen derfra. Samtidig modifiserte jeg kortet om til Quadro DCC ved å flytte på et par motstander. Mens jeg var i gang, så fjernet jeg lav-pass-filteret også (9 kondensatorer), med meget klart og godt 2d bilde som resultat. Tilslutt kastet jeg den originale kjøleren på Abit'en, og satte på en aldrende globalwin (fop32?) athlon CPU-kjøler, men med liten vifte. Da burde jeg kanskje klare å overklokke den enda bedre også... Den originale kjøleren var overaskende dårlig, buet i bunn, slik at bare en del av chip'en fikk kontakt. Det var fylt igjen med masse goop.. ikke bra.... Jeg gjorde så mye samtidig, at jeg nesten ble overasket når alt virket perfekt. Alt i alt ble jeg svært fornøyd med helgen. Cheers, Albe Lenke til kommentar
Stonescream Skrevet 29. januar 2002 Del Skrevet 29. januar 2002 Mer fornøyd du enn meg. Mitt splitter nye kort (Ati 8500)takka for seg å lørdag. Lenke til kommentar
Zealo Skrevet 29. januar 2002 Del Skrevet 29. januar 2002 Stonescream: Du vil ikke selge kortet ? Jeg kan gi deg 3-400 kr... Jeg har også et ødelagdt Radeon 8500 og tenkte og prøve og sjekke hva som var feil.. kanskje flytte noen komponenter og slikt. greit ? [email protected] om du er interessert dah Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå