roy64 Skrevet 19. juni 2009 Del Skrevet 19. juni 2009 Jeg lurte på om noen kunne gi meg noen gode tips til hvordan jeg kan trimme en Mercedes-Benz 500SE V8 240HP 1983mod Trenger mer kamp!!! Lenke til kommentar
KingDingLing Skrevet 20. juni 2009 Del Skrevet 20. juni 2009 Du trenger mer kamp? OK.. Vel, det skal nok finnes kompressorkit til den bilen, det er nok det beste alternativet her utenom en nærmest imaginær effektøkning ved effektanlegg og et annet luftfilter=) Lenke til kommentar
roy64 Skrevet 20. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2009 Du trenger mer kamp? OK..Vel, det skal nok finnes kompressorkit til den bilen, det er nok det beste alternativet her utenom en nærmest imaginær effektøkning ved effektanlegg og et annet luftfilter=) hahah ops, var en liten skrivefeil der ja. Skulle stå gamp. Sorry kompressorkit? Jeg finner heller ikke noe effektanlegg eller luftfilter til denne bilen! Takker for din tid! Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 20. juni 2009 Del Skrevet 20. juni 2009 (endret) Nye kammer, porte toppene, grenrør, effektanlegg(custom), og åpent luftfilter, samt en måte å få mere bensin, så burde du nærme deg 300hk, og sikkert 30-40 tusen kroner Endret 20. juni 2009 av cossiemk1 Lenke til kommentar
tempozzz Skrevet 21. juni 2009 Del Skrevet 21. juni 2009 En bil som er 26 år gammel er neppe glad i mere effekt Lenke til kommentar
masterboy Skrevet 24. juni 2009 Del Skrevet 24. juni 2009 En bil som er 26 år gammel er neppe glad i mere effekt Å joda! Det går som bare f... Forutsetter jo at motoren er i god form da. Disse motorene bør normalt kunne gjøre 500k før overhaling. Om du kar en sliten motor med 400k, bør man vurdere en overhaling i samme slengen, og da kan jo en stappe i deler som er mer egnet for overlading. Flere av de kjente tunerene for Mercedes hadde turbo og kompressor oppgraderinger for denne motoren på 80tallet. Er sikkert ikke hyllevare pr. i dag, men fult mulig å tilvirke/skaffe. Har sett W126 biler med V8 og hjemmebygd turbo innstallasjon, så tror ikke det er noe større problem enn med hvilken som helst annen sugemotor. Lenke til kommentar
LianLidude Skrevet 24. juni 2009 Del Skrevet 24. juni 2009 Overladning blir det eneste riktige og gir mest hk for penga. Lenke til kommentar
masterboy Skrevet 25. juni 2009 Del Skrevet 25. juni 2009 (endret) Turbocalc sier et par garett t3 eller en gt25 på 0,4 Bar gir ca 325KW eller omtrent 440 gamp om du vil, 210 hesters oppgradering. Regn med at det koster.... M117 motor. Komp på 81-85mod er 9.2 så en har litt å gå på. Orginalt har disse motorene 231HK eller 170KW og 404Nm dreiemoment, om det ikke er montert katalysator. Et godt alternativ til å bygge om motoren kan være å ta motor og gear fra f.eks en W140 500SE. Disse har en M119 motor som er langt mer moderne. De har 326PS, 322HK/240KW og 479Nm dreiemoment. Til disse finnes det ennå ferdige sett med turbo eller kompressor. Mener man kommer over 500HK med såkalte "bolton" sett på disse. Endret 8. juli 2009 av masterboy Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå